Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Vi har kjøpt ny bolig, som har vist seg å ha flere feil/mangler ved seg. Én av feilene ligger antakelig i selve fundamentet og er antakelig ganske komplekst. Hvem bør vi kontakte for å få dette utredet? Takstmann? Eller byggingeniør? Jeg er selv helt blank på dette, så jeg håper noen av dere kan gi meg noen tips.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Vi har kjøpt ny bolig, som har vist seg å ha flere feil/mangler ved seg. Én av feilene ligger antakelig i selve fundamentet og er antakelig ganske komplekst. Hvem bør vi kontakte for å få dette utredet? Takstmann? Eller byggingeniør? Jeg er selv helt blank på dette, så jeg håper noen av dere kan gi meg noen tips. Ta kontakt med entrepenør, og bli enig om uavhengig taktstmann. Følg opp med skriftlig reklasmasjon snarest.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Hvis dette er en brukt bolig og det ikke var opplyst av selger ved kjøp, kan dere gå på selger for at han skal betale utbedring/reperasjoner. Er det nytt, så må det vel bli byggherre vil jeg tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå