Gjest snart prøver Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Grafen min finner dere her. Jeg sluttet på pilla i begynnelsen av april. Før jeg begynte på pilla hadde jeg alltid regelmessige sykluser på 27-28 dager. Etter pilleslutt fikk jeg mens etter 26 dager og tenkte at det var jo supert at jeg kom såpass raskt igang igjen! Vi har tenkt å begynne å prøve, men vil gjerne vente litt siden jeg er student og det passer litt dårlig om barnet kommer midt i et semester.. Nå er jeg på dag 32 av min andre syklus etter pilleslutt og er litt bekymret siden jeg hadde ubeskyttet sex på dag 23, 24 og 26. Ja, jeg vet at jeg kan bli gravid når jeg har ubeskyttet sex, men naiv som jeg var trodde jeg at mensen var like rundt hjørnet og at det var trygt. Jeg hadde tolket grafen som at EL fant sted rundt syklusdag 14 (selv om ff ikke sa noe om det..) Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette..jeg vet jo at jeg kan være gravid, iallefall siden ff foreslår el forrige torsdag (den dagen jeg forventa mens) og etter det har jeg kun hatt stigende temperaturer og ikke sett snurten av TR. Det er vel uansett for tidlig å teste ennå? Dersom jeg er gravid vil det vel ikke slå ut før tidligst 10 dager etter EL? Synes egentlig hele greia er litt merkelig..virker jo nesten som om jeg har hatt to EL denne mnd og at mensen ikke derfor ville ha kommet til nå selv om vi ikke hadde hatt ubeskyttet sex. Håper noen tar seg tid til å svare på dette litt rotete innlegget mitt..
Gjest Lhinn Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Hei! jeg er ganske fersk i tempegamet selv, så ta min tolkning med en stor klype salt Da jeg sluttet på pilla i september fikk mens etter 31 dager og var, samme som deg, veldig glad for at den kom såpass fort igang... Meen, den gang ei. Neste mens lot vente på seg og syklusen min var slettes ikke stabil. Den er nå, 9 mnd senere, fortsatt lang, men heldigvis litt mere stabil (ca. 40-44dager). Utifra grafen din skjønner jeg at du trodde du hadde EL rundt dag 14. Mulig jeg tar feil, men jeg tror FF virker slik at den først registrerer EL etter 3 dager med temp stigning som ligger over din gjennomsnittstemp. Dette var en vanskelig setning, men skjønner du? Jeg har selv fått positivt utslag på EL test ca. CD14 (og var hoppende glad for at syklusen kanskje var "on the right track"), men ømme nippler lot vente på seg (som jeg alltid får etter EL) og EL "ble nok ikke fullført". Drøye to uker senere, ca CD26 fant faktisk EL sted. Min teori; kroppen prøvde på eggløsning dag 14, men mislyktes. Prøvde igjen to uker senere og lyktes (fikk iallfall ømme nippler).(husk, jeg er ikke ekspert på dette... ) Om EL fant sted da FF sier, er det er nok fortsatt litt tidlig å teste. Du burde nok vente til minst 10DPO, men dette må du føle på selv. Jeg er en testetøse, så hadde nok svidd av en test siden denne syklusen er lengre enn den forrige. Om det ikke passer for dere å bli gravide helt enda, ville jeg nok vært forsiktig med å ha ubeskyttet sex. Siden det ikke er så lenge siden du sluttet på pillen kan syklusen din tulle litt med deg, så jeg ville nok ikke tatt utgangspunkt i forrige PP. Ikke ta det forgitt at selv om forrige PP var på 26 dager, blir neste det også... Vet ikke om dette ga deg noen svar, men min erfaring er iallfall at det tar tid før syklusen stabiliserer seg (dette gjelder selvsagt ikke alle...). Håper det går bra for dere, om det måtte bli positivt eller negativ test! Jeg hadde EL to dager før deg, blir spennende å se om vi har lyktes denne PP. Kom tilbake med oppdatering da! husk at dette er kun mine erfaringer, og trenger ikke være tilfellet hos deg
Gjest ts Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Takk for fint svar Lhinn =) Skjønner at jeg nok burde ventet noen sykluser til før vi hadde ubeskyttet sex..men gjort er gjort. Dersom mensen kommer etterhvert og det viser seg at jeg ikke er gravid tror jeg nok at vi skal holde oss til kondom til vi starter prøvingen! Iallefall til jeg får flere like sykluser etter hverandre! I tillegg skal jeg starte å tempe til samme tid hver dag. Til nå har det vært når jeg våkner, men det kan jo være alt fra kl 5 til kl 9.. Jeg har uansett kjøpt inn folsyre nå, just in case. Og det er vel uansett lurt å begynne å ta det en liten stund før en graviditet. Tenker at dersom mensen ikke kommer iløpet av denne uka så går jeg til innkjøp av en test eller to og tester iløpet av helga. Hele greia føles egentlig helt merkelig.. Vanskelig å tro at jeg i det hele tatt kan være gravid!! Det er ikke sånn at det overhodet ikke passer å bli gravid nå, det var bare ikke helt etter planen Går og kjenner på symptomer også.. Har hatt ømme brystvorter siden fredag (noe som kan ha noe med EL å gjøre som du nevner) i tillegg til at jeg kjenner "noe" i magen. Akkurat som menssmerter..uten smerter Jaja, er vel ingenting annet å gjøre enn å bare vente å se hva som skjer!
Ilja** Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 (endret) Jeg synes ikke det ser ut som du hadde EL på CD14, jeg holder en knapp på CD27 slik FF tror. Du har fin stigende temp også med en liten dip 10DPO, så selv om det kanskje ikke er det du vil høre ser det for meg ut som du kaaanskje har en liten spire i magen din:) Endret 9. juni 2009 av Ilja**
Klematis Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Enig med Ilja, jeg tror også EL var på CD27. Men om du er gravid eller ikke er vanskelig å si utifra tempekurven. Har sett mange nydelige kurver som ikke har blitt til noe og mange 'fæle' som har gitt en positiv test. Eneste som kan gi deg et svar er å teste! Jeg hadde IKKE klart å holdt meg når jeg var 12DPO, men så er jeg en testetøs også da... Jeg testet positivt 10 og 11 DPO med mine to graviditeter, negativt hhv 9 og 10 DPO. Lykke til! Håper du får det svaret du ønsker deg.
Ponine Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Ja da kan jeg vel stå frem med navn etter å ha fått to positive tester i dag... Nå går følelsene virkelig i spinn her hos meg og sambo! (og i tilfelle noen lurer så beholder vi dersom den klamrer seg fast)
-Carrie Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Ja da kan jeg vel stå frem med navn etter å ha fått to positive tester i dag... Nå går følelsene virkelig i spinn her hos meg og sambo! (og i tilfelle noen lurer så beholder vi dersom den klamrer seg fast) Gratulerer så mye!! Jeg trodde du hadde sluttet helt å være på KG, koselig å se deg
Ilja** Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Gratulerer med positive tester! Dette blir så bra atte
Ponine Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Takk til dere begge to! Ja jeg har vært litt fraværende...mye å gjøre på skolen osv. Dette blir nok en stor omveltning for oss begge! (har egentlig litt vanskelig for å skjønne at dette er sant)
Ponine Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Har forsåvidt kjøpt en CB digital som jeg tenkte å ta senere i dag. Må ha en ekstra bekreftelse føler jeg. Det går vel greit å ikke bruke morgenurin nå som jeg allerede har fått to positive quick respons-tester? Og kanskje jeg starter opp igjen ny dagbok etterhvert, kan vel være greit å diskutere dette med noen andre enn sambo også =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå