Gå til innhold

Vi har en diger krangel...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Hei, ville bare høre litt her å få noen andres synspunkter.

Jeg er ganske sikker på at dere kommer til å rope ut at jeg overdriver, men om dere leser dette og tenker nøye igjennom så kanskje dere forstår meg.

Jeg har vært sammen med kjæresten i snart 4 år. Vi er begge under 25år. Begge sin første kjærlighet osv...

Saken er:

Kjæresten min har i hele dette forholdet alltid sagt jeg er den eneste fine og at han kunn tenner på meg. ( Jeg er ganske sikker på at dette ikke stemmer da)

Når jeg har spurt kjæresten min hva han synes er finest på meg f.eks hårfarge, så har han alltid sagt: " alt er fint på deg kjære, samme om det er blondt eller brunt, like sexy" .

I går klarte jeg midlertide å få han til å "innrømme" litt mer spesifikk hva han likte, men da spurte jeg ikke hvilken hårfarge, men hvordan jeg skulle ha håret.

Jeg spurte om han kunne rangere hva han synes var finest av:

Fletter, håret løst, hestehale eller musefletter.

Han rangerte dette slik:

1. Fletter

2.Musehaler

3. Håret løst

4. Hale

Jeg ble målløs! Jeg bruker ALDRI fletter eller musehaler. Jeg går alltid med hale og det er det han liker MINST! Jeg ble så lei meg....

Dere tenker sikkert: " Det er bare en frisyre", men nei det er det ikke.

Jeg er en person som ikke passer fletter, jeg synes jenter bør være søte om de skal kunne passe det, og jeg er langt ifra søt. Jeg er på en måte mer "mystisk sexy".

Jeg ble skikkelig skuffa for nå vet jeg at han tenner på søte jenter med fletter :tristbla: Da har vel alt : Du er den eneste fine vært løgn da!

Jeg er som sagt absolutt ikke typen til å gå med fletter.

Det blir som en gutt sier til sin EMO jente, du er finere om håret er blondt og du går med fletter!!!!

Og unnskyld meg, men er ikke fletter og musehaler en slik jenter under 20 år bruker?

Jeg er så skuffet, jeg trodde virkelig han likte den typen jeg var nå, men neeeida han vill heller ha meg søt og uskyldig... Her har jeg gått rundt og trodd han likte meg like masse uansett hvordan jeg hadde det.

Forresten da har han vell andre prefferanser også da om hvordan jeg evt heller bør kle meg....

Hvordan hadde du reagert om kjæresten din rangerte hårfrisyren du bruker nå dårligst? Og heller ønsket at du skulle ha en mer sexy look eller søt.

Hilsen jente som ikke føler seg nokk attraktiv for kjæresten slik som hun er.

P.S Det holdt på å bli slutt, for jeg ble så forbannet og skuffet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor gammel er du egentlig?!? 14?

Helt alvorlig. Du BA ham om å rangere noen frisyrer, som du listet opp. Det var DU som ga ham listen over frisyrer, og ville hans mening om disse.

Om du ikke ville ha hans mening, så skulle du latt være å spørre. Jeg blir så utrolig oppgitt. Hva er vitsen med å spørre om hans mening når du ikke vil ha den?

Og nei, han har ikke sagt at han vil ha deg søt og uskyldig. Du spurte ham om hva han syntes om noen generelle frisyrer, ikke hvilken frisyre han syntes var finest på deg. Og du er faktisk mer enn en frisyre. Jeg synes langt hår er sexy på menn, det betyr ikke at jeg ikke synes min korthårede mann er sexy. GENERELLT synes jeg langt hår er sexy. Det er mange menn som ikke er sexy, langt hår til tross, og det er mange menn med kort hår som er sexy.

Ta deg sammen. Voks opp. Dette er så hinsides barnslig. Om du spør om noens mening, så må du faktisk tåle å høre meningen også - og la være å legge ord i munnen på dem og trekke alle mulige slakgs tullete konklusjoner.

At det nesten ble slutt kan jeg skjønne - hadde min kjæreste oppført seg slik som du gjør om jeg, på hans oppfordring, sa min ærlige mening om noe, hadde jeg blitt direkte frastøtt av ham.

Gjest *Mim*
Skrevet

Beklager, men du overdriver.

Han liker deg sånn du er, hvorfor skal du lage noe negativt ut av noe som er positivt? Og hva var vitsen med å få ham til å rangere hårfrisyrene dine, egentlig?

Jeg kan gå med på at det var litt rart at fletter kom ut på topp, men det er virkelig ikke noe å halshugge ham for.

Skrevet

Beklager, men jeg sitter her og himler med øynene så de nesten triller ut av hodet mitt.

Ikke still spørsmål du ikke vil ha svar på.

Gjest FruFryd
Skrevet

Vel, da har du vel lært å ikke "mase" deg frem til noe du ikke vil vite.

Jeg forstår ikke greia med å spørre om alt slik, hva liker du best hos meg? hva kler jeg best av ditt og datt? osv. Om en spør bør en takle svaret også.

Skrevet

Åh hvor mange ganger har jeg ikke selv stillt min mann opp mot veggen med slike spørsmål, hva er bedre av blondt å brunt, hva er bedre av rompe og pupper etc etc etc. og hva får man ut av det, krangel etter krangel :)

Vi kvinner blir ikke fornøyd samme hva slags svar vi får, enten tror vi han sier det bare for å si det ellers så sårer han når han sier noe annet enn vi ønsker..

Menn har ikke ett fasit svar på hva som er pent og ikke, de endrer mening like ofte som vi gjør.

Det at han synes fletter er pent sier ikke noe om han synes du er pen eller ikke.

er heller det at du aldri bruker det som gjør det mer spesiellt. lag deg fletter hjemme en søndagskveld, er ikke akkurat en bid deal...

Gjest Ludovie
Skrevet
Hvordan hadde du reagert om kjæresten din rangerte hårfrisyren du bruker nå dårligst? Og heller ønsket at du skulle ha en mer sexy look eller søt.

Da hadde jeg sagt: "Å ja."

Gjest Gjest_Bastian_*
Skrevet

Jeg håper du er en av bertene som tenner på drama, og som konstruerte denne krangelen med vilje.

For dette er noe av det ABSOLUTT dummeste jeg har hørt av noen som er over 15. Hvis dere krangler om dette har dere ingen fremtid.

Skrevet

Hvorfor ikke snu på det? I stedet for å tenke at han ikke liker deg med hestehale, så tenk at han har en spesiell greie for musfletter. Kanskje er det nettopp også fordi han ser deg så sjelden med det, at det blir mer spennende.

Mannen min reagerer alltid spesielt entusiastisk når jeg gjør noe litt nytt med hår, klær eller sminke. Jeg tror ikke av den grunn at han syns jeg er lite fin ellers.

Gjest annemor30
Skrevet
Hei, ville bare høre litt her å få noen andres synspunkter.

Jeg er ganske sikker på at dere kommer til å rope ut at jeg overdriver, men om dere leser dette og tenker nøye igjennom så kanskje dere forstår meg.

Jeg har vært sammen med kjæresten i snart 4 år. Vi er begge under 25år. Begge sin første kjærlighet osv...

Saken er:

Kjæresten min har i hele dette forholdet alltid sagt jeg er den eneste fine og at han kunn tenner på meg. ( Jeg er ganske sikker på at dette ikke stemmer da)

Når jeg har spurt kjæresten min hva han synes er finest på meg f.eks hårfarge, så har han alltid sagt: " alt er fint på deg kjære, samme om det er blondt eller brunt, like sexy" .

I går klarte jeg midlertide å få han til å "innrømme" litt mer spesifikk hva han likte, men da spurte jeg ikke hvilken hårfarge, men hvordan jeg skulle ha håret.

Jeg spurte om han kunne rangere hva han synes var finest av:

Fletter, håret løst, hestehale eller musefletter.

Han rangerte dette slik:

1. Fletter

2.Musehaler

3. Håret løst

4. Hale

Jeg ble målløs! Jeg bruker ALDRI fletter eller musehaler. Jeg går alltid med hale og det er det han liker MINST! Jeg ble så lei meg....

Dere tenker sikkert: " Det er bare en frisyre", men nei det er det ikke.

Jeg er en person som ikke passer fletter, jeg synes jenter bør være søte om de skal kunne passe det, og jeg er langt ifra søt. Jeg er på en måte mer "mystisk sexy".

Jeg ble skikkelig skuffa for nå vet jeg at han tenner på søte jenter med fletter :tristbla: Da har vel alt : Du er den eneste fine vært løgn da!

Jeg er som sagt absolutt ikke typen til å gå med fletter.

Det blir som en gutt sier til sin EMO jente, du er finere om håret er blondt og du går med fletter!!!!

Og unnskyld meg, men er ikke fletter og musehaler en slik jenter under 20 år bruker?

Jeg er så skuffet, jeg trodde virkelig han likte den typen jeg var nå, men neeeida han vill heller ha meg søt og uskyldig... Her har jeg gått rundt og trodd han likte meg like masse uansett hvordan jeg hadde det.

Forresten da har han vell andre prefferanser også da om hvordan jeg evt heller bør kle meg....

Hilsen jente som ikke føler seg nokk attraktiv for kjæresten slik som hun er.

P.S Det holdt på å bli slutt, for jeg ble så forbannet og skuffet.

Min kjæreste gjennom 5 år synes at jenter skal ha langt hår.. Vi giftet oss i fjor, jeg hadde laaangt hår oppsatt nydelig!! Klipte meg kort 2 dager etter bryllupet.. Han elsker da meg fortsatt! hadde han gått fra meg pga klippingen SÅ GOD TUR hihi hadde ikke vært mye å samle på for meg da assa!

Skrevet

Dette må være kødd, eller så er du 12 år....

Gjest jools
Skrevet
Beklager, men jeg sitter her og himler med øynene så de nesten triller ut av hodet mitt.

Ikke still spørsmål du ikke vil ha svar på.

Det var min første reaksjon og!

Men når jeg tenker meg om så forstår jeg bittelitt av greia. Jeg er også av typen "mystisk sexy", og jeg føler de fleste menn foretrekker "søt og sprudlende girl next door" (som kjæreste i hvert fall). Jeg er ikke sånn og kan aldri bli det. Og jeg følte spesielt at min forrige kjæreste foretrakk den typen, men falt for meg mest pga seksuelt begjær. Vi snakket også om hår, og han hadde en greie for blonde krøller. Tenkte ikke så forferdelig mye over det da, men det ble lagt til på listen over alt han likte som var rake motsetning av meg. Og han endte også opp med å dumpe meg for ei med blonde krøller. True story.

Det var nok ikke sveisen da, men mennesketypen. Jeg har litt "komplekser" for at jeg er veldig alvorlig, rolig, avmålt, femme fatale osv. Mange menn synes jeg er skummel og negativ, og jeg visste at min happy hippie av en kjæreste nok også syntes litt det. Og det svei litt. Kjæresten skal liksom forstå og se hele deg, og like alt han ser.

Er man usikker på om han elsker deg like høyt tilbake og har en mistanke om at man er en total mismatch på omtrent alle områder, så er det kjipt å få slike "bekreftelser" hele tiden.

Men nå har jeg lagt MYE mer i ts sin situasjon enn hun har sagt.

Om det bare er sånn at det at han liker fletter er det eneste "problemet", så har hun overdrevet noe helt ekstremt.

Skrevet

At han har en ting for musefletter sårer meg, da jeg ikke er typen til å være slik type jente. For alle vet jo at fletter = søt og uskyldig.

Jeg har virkelig ikke lyst til å ha en mann som innderst inne er veldig svak for noe jeg ikke bruker.

Ser det for meg, han går å sikler etter 16 år gamle jenter med blondt hår og fletter.

Jeg er skikkelig overraska over at han heller synes FLETTER og musehaler er finere enn at jeg har høret løst.

Dette kommer bare te å ende med masse sjalusi. Hver gang jeg ser en søt jente med fletter kommer jeg til å tenke: Hun jenta hadde sikkert kjæresten min ligt godt.

Jeg trodde virkelig kjæresten min var en type som likte typisk sexy voksne damer på en måte.

Føler meg virkelig ikke perfekt lenger i hans øyne....

Nå er i alle fall utsagnet hans: " Du er den enste jeg tenner på og synes er fin", løgn....

Gjest Surfs
Skrevet
Hvor gammel er du egentlig?!? 14?

Helt alvorlig. Du BA ham om å rangere noen frisyrer, som du listet opp. Det var DU som ga ham listen over frisyrer, og ville hans mening om disse.

Om du ikke ville ha hans mening, så skulle du latt være å spørre. Jeg blir så utrolig oppgitt. Hva er vitsen med å spørre om hans mening når du ikke vil ha den?

Og nei, han har ikke sagt at han vil ha deg søt og uskyldig. Du spurte ham om hva han syntes om noen generelle frisyrer, ikke hvilken frisyre han syntes var finest på deg. Og du er faktisk mer enn en frisyre. Jeg synes langt hår er sexy på menn, det betyr ikke at jeg ikke synes min korthårede mann er sexy. GENERELLT synes jeg langt hår er sexy. Det er mange menn som ikke er sexy, langt hår til tross, og det er mange menn med kort hår som er sexy.

Ta deg sammen. Voks opp. Dette er så hinsides barnslig. Om du spør om noens mening, så må du faktisk tåle å høre meningen også - og la være å legge ord i munnen på dem og trekke alle mulige slakgs tullete konklusjoner.

At det nesten ble slutt kan jeg skjønne - hadde min kjæreste oppført seg slik som du gjør om jeg, på hans oppfordring, sa min ærlige mening om noe, hadde jeg blitt direkte frastøtt av ham.

Signert! :)

Gjest FruFryd
Skrevet
At han har en ting for musefletter sårer meg, da jeg ikke er typen til å være slik type jente. For alle vet jo at fletter = søt og uskyldig.

Jeg har virkelig ikke lyst til å ha en mann som innderst inne er veldig svak for noe jeg ikke bruker.

Ser det for meg, han går å sikler etter 16 år gamle jenter med blondt hår og fletter.

Jeg er skikkelig overraska over at han heller synes FLETTER og musehaler er finere enn at jeg har høret løst.

Dette kommer bare te å ende med masse sjalusi. Hver gang jeg ser en søt jente med fletter kommer jeg til å tenke: Hun jenta hadde sikkert kjæresten min ligt godt.

Jeg trodde virkelig kjæresten min var en type som likte typisk sexy voksne damer på en måte.

Føler meg virkelig ikke perfekt lenger i hans øyne....

Nå er i alle fall utsagnet hans: " Du er den enste jeg tenner på og synes er fin", løgn....

Slå opp/gjør det slutt nå, så slipper du alt det tullet fra kjæresten din. Finn deg en som syns du er perfekt.

Skrevet
Det var min første reaksjon og!

Men når jeg tenker meg om så forstår jeg bittelitt av greia. Jeg er også av typen "mystisk sexy", og jeg føler de fleste menn foretrekker "søt og sprudlende girl next door" (som kjæreste i hvert fall). Jeg er ikke sånn og kan aldri bli det. Og jeg følte spesielt at min forrige kjæreste foretrakk den typen, men falt for meg mest pga seksuelt begjær. Vi snakket også om hår, og han hadde en greie for blonde krøller. Tenkte ikke så forferdelig mye over det da, men det ble lagt til på listen over alt han likte som var rake motsetning av meg. Og han endte også opp med å dumpe meg for ei med blonde krøller. True story.

Det var nok ikke sveisen da, men mennesketypen. Jeg har litt "komplekser" for at jeg er veldig alvorlig, rolig, avmålt, femme fatale osv. Mange menn synes jeg er skummel og negativ, og jeg visste at min happy hippie av en kjæreste nok også syntes litt det. Og det svei litt. Kjæresten skal liksom forstå og se hele deg, og like alt han ser.

Er man usikker på om han elsker deg like høyt tilbake og har en mistanke om at man er en total mismatch på omtrent alle områder, så er det kjipt å få slike "bekreftelser" hele tiden.

Men nå har jeg lagt MYE mer i ts sin situasjon enn hun har sagt.

Om det bare er sånn at det at han liker fletter er det eneste "problemet", så har hun overdrevet noe helt ekstremt.

Det er akkuratt slik jeg også har det. Jeg er av den typen alvorlig og ikke den sprudlende søte jenta. Skikkelig kjekt å få vite at det er slik han liker....

Altså jeg vil ha en som tenner noe sykt på slik jeg er. Blir jo ikke kjekt for meg å være sammen med en som kanskje synes en helt annen "type jente" er penere osv....

Det er veldig viktig for meg å se mest mulig attraktiv for kjæresten, og jeg har alltid trodd jeg var det....

Han liker jo rake motsettningen av meg...

Og til dere gutter her inne: Dere forstår ikke. Det er skikkelig viktig for en dame å føle at hun er skikkelig attraktiv.

Gjest hår er hår
Skrevet

Sånn jeg forstår det så har kjæresten hele tiden prøvd å få fram at han liker henne som hun er, men det vil ikke hun godta og har derfor presset fram noen svar som hun så får noia av. Sannsynligvis syns kjæresten at hele rangeringen er bare tåpelig og har satt opp rangeringen i hytt og pine eller på ren trass.

Jeg lurer på hvordan det skal gå den dagen det dukker opp virkelige problemer i forholdet, dette er for dramaqueenfakter å ligne - noe som er jæ... irriterende i lengden.

Skrevet

Er det lov å spørre om hvor gammel du er..? hvordan klarer du å få til en krangel om dette her?! Det at kjæresten din liker fletter betyr ikke at han syns du er stygg om du ikke har håret ditt slik! Går ut i fra at du ikke hadde fletter da han falt for deg heller, og dere ble sammen, så whats the big deal? Og at det nesten ble slutt...på grunn av det her... voks litt opp da! Han er sammen med deg, ikke håret ditt... Om du liker det slik du har det, så tror jeg egentlig ikke han går rundt og tenker at du ikke er attraktiv BARE fordi du ikke har fletter..

Gjest Gjest
Skrevet
Er det lov å spørre om hvor gammel du er..? hvordan klarer du å få til en krangel om dette her?! Det at kjæresten din liker fletter betyr ikke at han syns du er stygg om du ikke har håret ditt slik! Går ut i fra at du ikke hadde fletter da han falt for deg heller, og dere ble sammen, så whats the big deal? Og at det nesten ble slutt...på grunn av det her... voks litt opp da! Han er sammen med deg, ikke håret ditt... Om du liker det slik du har det, så tror jeg egentlig ikke han går rundt og tenker at du ikke er attraktiv BARE fordi du ikke har fletter..

SE HIT!

Poenget er at han har løyet til meg! Han har sagt han liker slik JEG ER. Ikke søte og uskyldige jenter...

Dette handler ikke bare om en hårfrisyre, men det handler om personligheten min.

Jeg ser det på en måte slik:

Hale eller håret løst = sexy (meg)

Fletter eller musehaler = søtt

Han liker jo ikke BEST den typen jeg er... kanskje jeg bør finne en for foretrekker sexy ? Gidder ikke være på 2. plass..

Gjest hår er hår
Skrevet
Det er akkuratt slik jeg også har det. Jeg er av den typen alvorlig og ikke den sprudlende søte jenta. Skikkelig kjekt å få vite at det er slik han liker....

Altså jeg vil ha en som tenner noe sykt på slik jeg er. Blir jo ikke kjekt for meg å være sammen med en som kanskje synes en helt annen "type jente" er penere osv....

Det er veldig viktig for meg å se mest mulig attraktiv for kjæresten, og jeg har alltid trodd jeg var det....

Han liker jo rake motsettningen av meg...

Og til dere gutter her inne: Dere forstår ikke. Det er skikkelig viktig for en dame å føle at hun er skikkelig attraktiv.

Du spurte han om hva han likte, han prøvde flere ganger å fortelle deg at han likte deg... men du ga deg ikke og til slutt rangerte han noen hårfrisyrer som du foreslo. Sannsynligvis la han ingenting mer i det, men det gjør du. En annen ting, å like er ikke det samme som å tenne på noe. Og du spurte hva slags hårfrisyrer han likte og med rangering, du spurte ikke hva han tenner på. Siden han fortsatt er sammen med deg så tenner han vel på dramaqueens da...

Våkn opp og slutt og lage problemer som ikke er der. Hadde jeg holdt på sånn så hadde jeg forstått det hvis kjæresten min hadde forlatt meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...