LekeHusmor Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Jeg og min kjære ønsker oss en uke til sol og varme, men det får vi ikke sjans til før i september.. vi er begge studenter uten enorme midler til rådighet, så ønsker å holde oss i "nærheten", dvs ikke Kambodsja/Brasil osv. men hvor er det varmt og godt i september? noen som har noen anbefalinger til et sted hvor det er koselig å reise som par? agia napa, magaluf osv orker jeg ikke, selv ikke i september ønsker OK hotell i gåavstand til sentrum og (sand!!)strand.. alle tips tas imot med takk
Gjest gerda Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Vi var i Tyrkia 10.-17. september i fjor. Vi hadde det strålende varmt både dag og natt. Bikini og badevær hele tiden
LekeHusmor Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2009 hmm. hvor i tyrkia da? er litt skeptisk til tyrkia etter en litt kjedelig ferie til Istanbul for noen år siden..
Gjest Surfs Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Var i Sidè i Tyrkia i høstferien i fjor, og det var veldig varmt og godt. 33-34 grader på dagen og god og varm sjø. Også vært i Tunisia i høstferien en gang, godt og varmt, men likte ikke stedet, Monastir.
LekeHusmor Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2009 noen som vet noe om Kreta/Hellas på denne tiden? altså 1-2 uken i september..
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 noen som vet noe om Kreta/Hellas på denne tiden? altså 1-2 uken i september.. Er vanligvis meget pent vær, fra portugal i vest til tyrkia i øst i denne perioden.
Gjest Gjest_Nathalie_* Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har vært på Korfu (3 ganger), Egina (1), Hydra(1), Santorini(1) og Skiathos(4) i Hellas. Og har vært strålende fornøyd! Kan fortelle mer om det hvis du vil. Har derimot hørt mye dritt om Kreta, spesielt området i nordvest. Så jeg var veldig skeptisk da kjæresten bestilte overraskelsestur til Platanias, måtte nesten skjule litt skuffelse da jeg fikk høre det, for det er liksom verste turistmaskinen der. Stedet var veldig ugresk og ikke noe koselig sammenlignet med andre steder jeg har vært på. Men hotellet var dødslekkert (Minoa Palace resort & spa), nydelig mat på hotellets restauranter, delikat innredet, meget serviceinnstilte staff, deilig basseng og poolbar, stranden er i umiddelbar nærhet, kort vei til sentrum, noe som vil si kort vei til bilutleie! Vi kjørte til Paleochora som ligger sørvest på øyen. Det var mer typisk gresk og sjarmerende. Overnattet på et lite hotell jeg ikke husker navnet på, for det tar litt tid å kjøre. Tok noen avstikkere og så mye fint. Tok sykt mye bilder på den turen! Vi var innom Elafonissistranden. Himmelsk klart vann, rosaaktig sand. Veldig romantisk og deilig! Så hvis dere vil til Kreta anbefaler jeg enten et hotell i toppklasse (hvis dere skal bo på de verste turiststedene) eller Paleochora. Dere kan farte litt rundt fra begge steder. Mulig det er fint øst på øyen, om enn litt øde. De største stedene langs kysten i nord er visstnok meget turistifiserte i alle fall. Bare spør hvis du lurer på mer... Mvh. Nath.
LekeHusmor Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2009 jeg lurer egentlig mest på været - er det sol og sommer hvis vi reiser i begynnelsen (altså i løpet av de to første ukene) i september? det er igrunn det som er viktigst for oss på denne ferien.. er mest ute etter sol, strand, sjø og sommer. bare slappe av, lese bøker, være på stranden og bli brun.
Gjest Gjest_Nathalie_* Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 jeg lurer egentlig mest på været - er det sol og sommer hvis vi reiser i begynnelsen (altså i løpet av de to første ukene) i september? Spesielt Kreta og øyene i nærheten har ustabilt vær i september og oktober kan være overskyet og ha regnvær... Mens i august er det hypervarmt og nesten skyfritt, så tidlig i september kan det være fint, men man vet aldri. Hvis det er strand, soling og avslapning dere ønsker, ville jeg satset på noe billig(ere) et eller annet sted. Mallorca i Spania er sågodt som garantert godvær, fine strender, basseng og det er billig.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #10 Skrevet 1. juni 2009 anbefaler da alanya i tyrkia. det er strålende vær der i september! sjekk ut alaaddin hotellet på startour. det ligger på kleopatra stranden (den fineste stranda) da er det bare å stå opp, ta på seg badetøyet og gå rett på stranda og få en solseng. og strand "buttlererene" varter dere opp med drikke og mat fra hotellets restaurang. absolutt å anbefale. for å være et hotell på stranda ( en av de få ) så er det utrolig billig. vi betalte 4000 kr per pers for fly, transfer, hotell og frokost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå