Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

hvordan lufter dere hundene deres når det er så varmt, mine ligger rett ut i en stor hunde går, er masse trer å høyt gres, også har dem masse vann, så de går mest ut der å legger seg er vel på hundre kvardrat, trur blir det lite av, for dem vil nesten ikke gå. nå er det 24 grader ute så jeg prøver en liten tur nå. vil ikke gå langt med dem når det er så varmt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en golden som sliter veldig i varmen - han har jo masse pels. Han er såpass slapp at vi går lite turer nå - en kort tur på morgenen også går vi kveldstur når varmen ikke er så ille lenger. Ellers er han i hagen her og har mulighet til å bevege seg, men han ligger for det meste rolig i skyggen. Han har også tilgang på masse kaldt vann. Innimellom dusjer vi han med vannslangen, da kvikner han litt til.

Gjest Marlo
Skrevet

Selv har jeg Doberman og hun bryr seg normalt ikke så mye om varmen (har ikke underull som andre hunder har), men denne helgen ble hun helt slått ut.

Når det er så varmt som det var her i helgen, så får hun en tur tidlig på morgenen. En tur ut i hagen på dagen og ettermiddagen, og en tur på kvelden.

Så på det varmeste så holder vi til ute i hagen hvor vi har mye trär og skygge, og når det er litt mer kjölig så får hun gått en tur.

Ikke noe vits i å dra dem med på lengre turer eller ha dem med i bilen (fysj)

Når vi er i Sverige (noe vi er flere uker om sommeren) så går hun lös på eiendommen, så da styrer hun ting selv. Legger seg i skyggen om hun vil, bader litt i vannet/drikker litt (er jo ferskvann) eller går inn å legger seg på kjökkenet.

Men hun får aldri bli med på turer i bilen, da får hun väre innendörs mens vi er ute.

Skrevet

Går tur tidlig om morgenen og seint om kvelden. Eller legger turen til et sted det er mulig å bade, det er veldig populært :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

har ei buhund blanding tispe som allti har sletet veldig med varmen om sommeren, bare ligget strekk ut og pest. Men i år fant vi frem hundeklipperen og barberte av henne all pelsen! Hun er som en ny hund springer rundt å leker og koser seg, hun har ikke vert plaget av varmen i det hele tatt denne helgen (og det har jo vert veldig varmt!) så det vil jeg anbefale alle som ikke skal ha hunden på utstillig å klippe pelsen, hunden får et helt nytt liv!

Skrevet

Rottweileren min får tur på morgenen (i halv sju-tida, da er det ganske kjølig), en liten tur etter jobb (lengden får han avgjøre, med forbehold selvsagt) og en tur på kvelden (da er det som regel kjøligere og han får litt fart på seg). Ellers er han inne på dagtid, med aircondition på, og så er han en del i hagen/terassen på ettermiddagene, hvor han som regel ligger i skyggen. Han har selvsagt alltid vann.

I helgene går vi en ekstra tur, i skog/fjell, men vi unngår å gå når det er veldig varmt. I så fall går vi en del i skyggen, stopper ofte for drikkepause og tar gjerne turen ned til et vann/bekk/sjø, så han kan kjøle seg ned litt.

Skrevet

Han får en tur tidlig på morgenen og sent om kvelden (ekstra lang, som oftest), og turen midt på dagen blir lagt til steder der han har mulighet for å drikke så mye han vil (han liker ikke å bade), og det er mye vind og skygge, gjerne litt opp i fjellet eller lignende. :)

Skrevet

Hunden vår koser seg i sola, men jeg ser det kan bli veldig varmt for han.

Inne er det selvfølgelig mye kaldere enn ute i den stekende solen.

Er vi borte fra hjemmet holder vi han inne hvor han koser seg og sover hele tiden omtrent.

Går vi tur med han i sola sørger vi alltid for å medbringe oss vann i sekken så hunden har tilgang på vann. Ellers er vi heldige sånn sett at der er mange bekker i områdene hvor vi går. Så han får alltid med jevne mellomrom tilgang på vann om han ønsker det. Vi prøver også alltid å besøke et vann hvor han kan bade og bli kliss våt i pelsen. Dette elsker han å gjøre når det er kokende varmt. Det holder han kjølig en stund fremover :)

Om vi er hjemme og han vil være i sola selv om det er varmt kan det hende vi spruter litt vann i pelsen hans innimellom. Da koser han seg ekstra mye!

Skrevet

Det blir lite tur midt på dagen nå som det er varmt. Tar heller en tur på kvelden. Hundene løper jo fritt rundt på gården, så de trenger ikke tur to ganger daglig. Må jo få med at jeg trener jo nesearbeid og lydighet opp til flere ganger om dagen siden jeg går hjemme mye av tiden.

Hender vi er avgårde og bader litt. Og er heldig som har bil med "safaritak" som gjør at den ikke blir så veldig varm inni. Bruker den mye nå om sommeren. Har alltid med vann i bilen.

Håper alle husker på bilregelen nå om sommeren?! Ikke la bikkjene være lenger i bilen enn du selv vil sitte i den med jakke på!!!

Skrevet

Ikke dusj hunden daglig selv om den liker det. Er den langhåret og har tykk pels, kan den få eksem osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...