summerrain Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har vært syk ganske lenge nå, derfor har jeg ikke trent på 6mnd... I denne perioden har jeg også vært mye deprimert og spist mye usunt. Jeg er på ingen måte tykk, men jeg er ikke komfortabel i min egen kropp. Dette har jeg aldri følt før og jeg blir lei meg hver gang jeg ser ned på magen min, fordi jeg vet at det er min feil at den har blitt sånn... Derfor trenger jeg litt hjelp fra dere... Har dere tips til øvelser som gir raskt resultat? Evnt tilskudd jeg kan ta for raskere resultat. Er det noe jeg burde gjøre f.eks løpe noen ganger i uka? Og har dere ideer til hva jeg kan spise?? Jeg kan trene styrke opp til tre dager i uken og kondis kan jeg gjøre oftere. Jeg har tenkt til å gå tur hver dag, på MINST 30min... Jeg setter utrolig stor pris på svar!!
Leifr Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Ordentlig tung styrketrening tre ganger i uka, finn et bra all-round nybegynnerprogram, lær de aktuelle øvelsene, og følg programmet. For eksempel: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ eller http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ...arting_Strength Kjør lett/moderat kardiotrening på mellom-dager. Spis ordentlig mat (mye proteiner). Loggfør alt.
Annikken Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Beveg deg 3-4 dager i uka, gjerne en blanding av styrke, kondisjon og turer. Siden du har vært deprimert, er det kjempebra for deg å få rørt på kroppen. Trening påvirker psyken. Å bevege seg tror jeg faktisk vil gjøre MER for deg en gleden du vil føle over å bli slankere. Akkurat nå føler du at kroppen din ikke er "din", og du må bli kjent med den igjen, begynne å bevege den så du føler du har kontakt med den. Så sats hardest på å i det hele tatt komme deg opp av godstolen. Prioriter det i en 2-3 mnd periode - at du SKAL komme deg på trening. Dukker det opp annet spennende som kafebesøk eller lignende - si nei, eller ta en rask trening først. Evt ta bare en rask gåtur eller liten joggetur om du bare har tid til det. Gjenta for deg selv hver dag - "jeg er et aktivt menneske og jeg prioriterer å røre på meg". Kutt ut brus, godteri, sjokolade, majones, ferdigmat, alkohol (mesteparten hvertfall). Spis rent kjøtt, grønnsaker, kornblandinger, juice, cottage cheese, lettkesam, nøtter, frukt. Prioriter handling og matlaging. Kos deg en gang i uka (men ikke overdriv). Det finnes dessverre ingen "quick fix", og hadde det gjort det, er det ikke sikkert den hadde gjort deg lykkelig. Og - ta det med ro. Begynn rolig. Sats på å gjøre endringen permanent i stedet for å "straffe" deg selv og kjøre som en jævel første to ukene. Da sprekker du garantert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå