Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Skal kjøpe meg en macbook.. Har en venninne som skal til New York nå, hvor mye er det å spare på å få henne til å kjøpe den der, iforhold til å kjøpe den her i Norge? På forhånd takk...
Aftensol Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Det er liten prisforskjell på elektronikk i usa og norge for tiden pga sterk norsk krone.. Men nøyaktig vet jeg ikke... Men husk på: kjøper du pc i utlandet, så er det engelsk tastatur og strømforsyningen er amerikansk. Viktigst av alt: du har ikke noe garanti eller reklamasjon i norge.. Den må leveres inn til samme kjede som du kjøpte den fra.. Fra noen produsenter (vet ikke om det gjelder apple) så har de verdens garanti på 1år, da tar du selv kontakt med apple via telefon for å kjøre en garanti sak.. Men du får ikke noe dekket utover det ene året.. (Det er ikke norsk reklamasjon på ting som er kjøpt i utlandet)
Noli Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 (endret) Den hvite MacBooken koster 6313,68 NOK i USA. 2.0 GHz koster 8209,68 NOK, mens 2.4 GHz koster 10105,68 NOK - det er med kursene slik de står i dag. I tillegg må du da kjøpe strøm-adapter for 699,00. Det er jo noen tusen å spare, men når du regner med strømmen sparer du ca 1500,- (for den billigste) og det synes ikke jeg er verdt det mtp. at du mister norske garantirettigheter. Endret 1. juni 2009 av Noli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå