Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Hvordan få til å være lovlydig å kjøre med forsikring når ingen vil gi meg forsikring ? Har 2 betalinganmerkninger på meg de siste 3 årene,men de er gjort opp for. Må jeg virkelig "jukse" med systemet å få satt forsikringen på en av mine foreldre f.eks ?
Skogtussa Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Betalingsanmerkningene dine skal slettes om du har gjort opp for deg, så da bør det ikke være noe problem.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Trodde disse opplysningene ble lagret i 3 år? Uansett,det kommer opp på skjermen at det er registrert betalingsanmerkninger på meg,og at jeg derfor ikke får kjøpe forsikring
Skogtussa Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Tidligere var det slik at du måtte vente i 3 år. Nå er reglene endret, så de skal slettes med en gang gjelda er betalt. Det er likevel ikke alle selskaper som er så raske til å oppdatere slikt, så du bør ringe selskapene/inkassoselskapene du skyldte penger og be de om å melde ifra at gjelda er betalt.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Tusen takk for svar,da skal jeg ringe dem,så jeg kan få forsikringen min
Gjest Kari Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Når du har gjort opp for deg skal det slettes fra det offisielle registeret ja, men du bør dog være klar over at ratingselskapene ikke nødvendigvis vurderer deg som veldig mye mer kredittverdig med det første... Selv om informasjonen ikke er tydelig for de som ber om en vurdering ligger jo slike saker med i beregningen når man vurderer hvor kredittverdig du er. Det er forskjellige måter å vise ratingen på, bokstaver eller tall. Om du kommer ut under middels kan det hende at et selskap ikke vil ha deg som kunde allikevel. Men for å sjekke hva som er tilgjengelig av informasjon på deg selv kan du kontakte Lindorff, Dun & Bradstreet og Experian. Om noen av de ikke har ryddet i registerne sine på en stund finner du i alle fall ut av det.
Gjest Marlo Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Du kan ha forsikring selvom du har betalingsanmerkninger. Jeg fikk forsikring hos DNBnor, nå er det Gjensidige. Er jo tross alt ikke lov til å kjöre uten forsikring
Fresi Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Jeg mener å ha hørt at forsikringsselskap ikke lenger har lov å nekte folk forsikring på bil nettopp fordi det ikke er lov å kjøre uten?
Gjest Marlo Skrevet 2. juni 2009 #9 Skrevet 2. juni 2009 Har de ikke lov til å nekte lengre? For jeg fikk jo forsikring som nevnt, men jg ringte jo alle jeg fant og bare DNB sa ja (var vel 8 år siden) - alle andre nektet
Fresi Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 Har de ikke lov til å nekte lengre? For jeg fikk jo forsikring som nevnt, men jg ringte jo alle jeg fant og bare DNB sa ja (var vel 8 år siden) - alle andre nektet Jeg mener jeg hørte det for et par-tre år siden etter at noen hadde klaget til en eller annen instans (Forbrukerrådet?), men jeg husker altså ikke detaljene.
Rosalie Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 Jeg vil tro at de må tilby kaskoforsikring, siden man må ha kasko på bilen. Men de kan jo sette prisen som de vil selv. Så man må kanskje regne med å måtte betale veldig mye.
Gjest Christabelle Skrevet 2. juni 2009 #12 Skrevet 2. juni 2009 Jeg vil tro at de må tilby kaskoforsikring, siden man må ha kasko på bilen. Men de kan jo sette prisen som de vil selv. Så man må kanskje regne med å måtte betale veldig mye. Jeg trodde man måtte ha ansvar; ikke kasko?
Fresi Skrevet 2. juni 2009 #13 Skrevet 2. juni 2009 Etter kjapp googling fant jeg denne linken: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?i...134&subid=0 Det ser ut som om det var et forslag fra Frobrukerombudet i 2005. Hva som har skjedd etterpå kan sikkert dem det gjelder google seg frem til (?).
Rosalie Skrevet 2. juni 2009 #14 Skrevet 2. juni 2009 Jeg trodde man måtte ha ansvar; ikke kasko? Slå seg selv i hodet med noe hardt. Takk, Christabelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå