Gå til innhold

Bestille fotolerret på Japan Photo

Skogtussa

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille et bryllupsbilde på lerret. Tenkte jeg skulle bruke Japan Photo, siden de har fått gode anmeldelser.

Har lastet ned programmet og jeg får lagt inn bildet jeg vil bruke. Problemet er at bare halve bildet syns på lerretet, for bildet blir altfor stort..og ikke får jeg forminsket bildet heller, bare forstørret det.

Noen som vet hva jeg gjør feil? Eller må jeg forminske bildet i et annet program først? Skulle jo da tro at kvaliteten og ble dårligere, men jeg har jo ikke peil..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal bestille et bryllupsbilde på lerret. Tenkte jeg skulle bruke Japan Photo, siden de har fått gode anmeldelser.

Har lastet ned programmet og jeg får lagt inn bildet jeg vil bruke. Problemet er at bare halve bildet syns på lerretet, for bildet blir altfor stort..og ikke får jeg forminsket bildet heller, bare forstørret det.

Noen som vet hva jeg gjør feil? Eller må jeg forminske bildet i et annet program først? Skulle jo da tro at kvaliteten og ble dårligere, men jeg har jo ikke peil..!!

Det høres ut som om bildet har feil format i forhold til "rammen" som er valgt. Altså hvilken lerret-størrelse du har valgt.

Hvis bildet er vannrett, så høres det ut som om lerretet er loddrett.

Fotoprogrammet kutter automatisk den delen av bildet det ikke er plass til i rammen. (Du kan flytte på bildet så du får med de delene du helst vil ha med. Eller forstørre enkeltdeler hvis det bare er en bit du vil vise fram.

Men om du hadde fått lov til å forminske bildet, så ville det altså blitt "hvite striper" på siden av bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både bildet jeg skal bruke, og lerretet ligger vannrett, så det er ikke der problemet ligger tydeligvis. Nevnte problemet for min kamerat som tok bildene, og han ordnet nå bildet slik at det skulle passe til størrelsen på lerretet. Jeg prøvde deretter å legge inn bildet på lerretet (bruker det programmet til Japan Photo), men nå ble det enda verre! Stor advarseltrekant og greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...