Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #1 Skrevet 25. juli 2003 Min deilige katt er en djevel på å kvesse klørne sine på min lekre nye sofa :evil: Har nå satt opp en flott klorepinne med belegg på , men hvordan skal jeg få hanne til å bruke den?? :o
Gjest Kira Skrevet 25. juli 2003 #2 Skrevet 25. juli 2003 Gjorde den ene katten jeg hadde før også, også ny skinnsofa! Selgeren mente at katter ikke går på skinn, men joda, det gjør de jaggu. :evil: Smurte på bitter-spray der hun kvesset, og skulle til å vaske labbene etterpå. Katter har et naturlig behov for å kvesse klørne sine. Med en kattunge i huset er det liten vits i å kjefte hver gang den skraper på møbler etc. Bær den heller til klorebrettet sitt. Når den har forstått at den skal bruke klorebrettet, så er det kanskje mer på plass med litt kjeft om den fortsetter å bruke møblene. Glem ikke å rose den når den bruker klorebrettet.
Gunilla Skrevet 25. juli 2003 #3 Skrevet 25. juli 2003 Jeg hadde samme problem. Ikke kos når det er skinnsofa. Hun klorte i setet på sofaen, og jeg har forsøkt å løse dette på følgende måte: - slenger henne unna (nei, mishandler ikke!) hvis jeg ser henne i sofaen - spraya på cat-nip på klorebrettet og satte brettet ikke så langt fra sofaen - har lagt puter i sofaen der hun har klort. Hun kommer altså ikke til på de stedene lengre! Hun klorer ikke på sidene av sofaen eller på sofaryggen. Nå ligger pus i en skinnstol ved siden av sofaen. Ikke antydning til kloring! (Hvorfor i huleste foretrekker pus -med pels - å ligge på ullpleddet midt i varmeste solsteika?) Kira: Hva er bitterspray? Hvor får en kjøpt slikt no?
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2003 #4 Skrevet 25. juli 2003 Vi bruker å dusje vann på katten når hun kvesser på sofaen, men nå står hun der med klørne å sofaen, ser på med og kniper igjen øynene når hun ser dusjeflaska... Merkelig katt! Tror mye av kvessinga er for å få oppmerksomhet, for jeg synes hun er spes ivrig når jeg ser tv eller prøver å sove på sofaen?!
Gjest Kira Skrevet 25. juli 2003 #5 Skrevet 25. juli 2003 Kira: Hva er bitterspray? Hvor får en kjøpt slikt no? Er en GetOff-spray som sprayes der katten klorer. Mulig å få kjøpt i dyrebutikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå