Gjest Gjest_Snart gift_* Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Er LITT frustrert nå!!! Vi har leid et klubbhus til bryllupsfesten som er om 5 dager! Vi bestilte lokalet tidlig i høst og ble lovd at det skulle pusses opp, noe vi etterhvert har skjønt at det ikke blir noe av...og det er greit. Men nå har vi fått nyss i at kjølehjørnet på kjøkkenet er kaputt, noe som også skulle kjøpes nytt under oppussingen. Vi står dermed igjen med kjøkken, uten kjøle og et lokale som er slitt. Vi skal ha koldtbord med sjømat og stoooort kakebord etterpå og har derfor behov for kjølig. I tillegg har de økt prisen på leigen siden avtalen ble inngått, og siden vi ikke har skriftlig kontrakt må vi nok følge den økningen..... Er temmelig frustrert nå!!! Trengte bare å lette litt på trykket....what to do?
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 For det første: føler veldig med dere! Så kjip situasjon!! Når det er sagt, så viser vel bare dette hvor ufattelig viktig det er å få ting skriftlig.. Det kan bli problematisk for dere å kreve noe retting uten skriftlig avtale. Evt kan dere kanskje true med å trekke dere dersom det ikke fikses, men det er jo en risiko i seg selv.. Lykke til!
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Let ALT dere kan etter et nytt lokale. Uten noe skriftlig så kan dere kanskje bytte sted på flekken? Hvis ikke, har dere sikkert strømuttak på stedet? Forhør dere om det er mulig å leie noen kjøleskap?
Gjest Blondie65 Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Først: Enten må leieprisen for lokalet kraftig ned slik at dere kan leie utstyr selv eller så må lokalets eier skaffe kjøl. Noen annet bør dere ikke godta. Så til problemløsning: Kontakt det lokale bryggeriet - de låner ut kjøleskap til sine kunder (restauranter, barer og hoteller). Forklar situasjonen og hør med dem om de kan hjelpe dere og hva de skal ha for det. Dersom dere også har bruk for en frysedisk så kan kanskje den lokale matgrossisten hjelpe. Ta tak i dette med en gang i morgen - og spør de dere snakker med om de aner hvem som kan hjelpe dersom ikke de kan selv.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #5 Skrevet 2. juni 2009 Uff skjønner godt at du er frustrert jeg... makan til useriøs utleier. Håper du klarer å få tak i noe annet og bedre på så kort varsel, og at du kommer tilbake hit og forteller hvordan det gikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå