Gjest Jennie Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Hei! Litt om meg: Er 30 år og dette er vår PP1 (på ca.seks år, har vært veldig syk). Er klar over at det er liten sjanse for at det klaffer på første forsøk, men jeg har vært så rar i kroppen etter EL. Har IKM 8.juni. Så denne uka fra til jeg kan ta test, hvis jeg skulle være gravid, bekymrer jeg meg om alt mulig. Er det f.eks farlig for fosteret(kan jeg miste det) å: - Bade i kaldt vann? - Ta sit-ups? - Ha sex? - Fortsette med mine faste medisiner der det står at gravide ikke skal bruke de?
Gjest Jennie Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Ok, tydeligvis skikkelig dumt spm siden ingen gidder å svare....
NoAngel Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 - Bade i kaldt vann? - Ta sit-ups? - Ha sex? tror dette er helt ok - Fortsette med mine faste medisiner der det står at gravide ikke skal bruke de? ikke så sikker på denne. syntes du burde ringe legen din i morgen og spørre der
GlaJenta88 Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Jeg tror nok ikke noe av dette er farlig for det eventuelle fosteret, nei. Sex, sit-ups og bading er helt trygt. Ang. medisiner, så ville jeg nok ha fortsatt på medisinene frem til jeg fikk en positiv test. Så ville jeg tatt kontakt med legen ang. hvilke man skal bytte til evt. slutte på.
¤flicka¤ Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Jeg tror nok ikke noe av dette er farlig for det eventuelle fosteret, nei. Sex, sit-ups og bading er helt trygt. Ang. medisiner, så ville jeg nok ha fortsatt på medisinene frem til jeg fikk en positiv test. Så ville jeg tatt kontakt med legen ang. hvilke man skal bytte til evt. slutte på. Dette ville ikke jeg tatt sjansen på, det kommer helt an på medisinene du tar. Noen medisiner skal man ikke under noen omstendighet ta under svangerskapet, heller ikke helt i starten. Så jeg ville tatt en tur til legen og spurt om det så fort som mulig.
GlaJenta88 Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Dette ville ikke jeg tatt sjansen på, det kommer helt an på medisinene du tar. Noen medisiner skal man ikke under noen omstendighet ta under svangerskapet, heller ikke helt i starten. Så jeg ville tatt en tur til legen og spurt om det så fort som mulig. Joda, det er det sikkert. Men det er jo ikke alle som prøver på å bli gravide, og dermed både tar medisiner og drikker alkohol før man vet at man er gravid uten at det har noen effekt på fosteret. For all del, jo raskere man finner det ut, jo bedre, men har man ikke blitt gravid er det jo dumt å slutte på medisiner man egentlig skal ha. Tenker jeg da. Det er klart at det lureste er å høre med lege uansett, og man kan jo også fortelle legen at man er prøver.
¤flicka¤ Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Joda, det er det sikkert. Men det er jo ikke alle som prøver på å bli gravide, og dermed både tar medisiner og drikker alkohol før man vet at man er gravid uten at det har noen effekt på fosteret. For all del, jo raskere man finner det ut, jo bedre, men har man ikke blitt gravid er det jo dumt å slutte på medisiner man egentlig skal ha. Tenker jeg da. Det er klart at det lureste er å høre med lege uansett, og man kan jo også fortelle legen at man er prøver. Tja, det er noe annet når man prøver å bli gravid enn når man blir det ved et uhell, mener jeg. Jeg vet om kvinner som måtte ta abort fordi de brukte medisiner som var veldig skadelige for fosteret, og hvis det er noe man kan unngå ved å gå til legen en tur tror jeg de fleste vil synes det er fornuftig.
Gjest Miley Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 Joda, det er det sikkert. Men det er jo ikke alle som prøver på å bli gravide, og dermed både tar medisiner og drikker alkohol før man vet at man er gravid uten at det har noen effekt på fosteret. For all del, jo raskere man finner det ut, jo bedre, men har man ikke blitt gravid er det jo dumt å slutte på medisiner man egentlig skal ha. Tenker jeg da. Det er klart at det lureste er å høre med lege uansett, og man kan jo også fortelle legen at man er prøver. Er det feil type medisin risikerer du å måtte ta abort, så det er ikke noe å satse på. De tre første ville jeg ikke bekymret meg for.
Gjest Jennie Skrevet 1. juni 2009 #10 Skrevet 1. juni 2009 Takk for alle svar, det var veldig hyggelig:) Kommer til å ringe til legen i morgen og spør om medisinene, selv om det ikke står direkte at det er farlig for gravide, bare at man skal ta kontakt med lege om man blir gravid for sikkerhets skyld. Greit å spør legen om det har noe å si når vi prøver. De andre tingene som jeg lurte på, vet jeg at det kanskje virket litt 'uvitende', men tenker at det kanskje er noen som kjenner seg igjen i det å bekymre seg for alt mulig. Uansett, veldig hyggelig at dere tok dere tid til å svare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå