galskap Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 hei alle sammen=) håper jeg kan få noen gode tips av dere anngående nord tyskland. har vært der før å nå skal jeg endelig tilbake=) vi er 4 ungdommer som skal kjøre ned og være der 5-7dager. så lurte på noen bra steder med litt liv og kanskje shopping i en by? noen forslag? også lurte jeg på om det er noen fine badesteder og slikt oppi der? har søkt og søkt på nett men finner ikke noe særlig.. håper dere kan hjelpe meg=) en mnd til vi drar men kjekt å finne ut ting litt i forveien. takk for svar:D
annamaria8 Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Dere kan reise innom Hamburg, Vest-Tysklands største by. Byen har mange diskotekter og klubber; Reeperbahn er Tysklands svar på Red Light District. Der er mange live-musikk-klubber der. Beatles startet karrieren sin i en av disse. Og som Berlin, er også Hamburg populær blant homofile. Når det kommer til bading, tror jeg du må belage deg på freibadene i byene. På landet, langt ute i skogen er det kanskje noen vann, men der er dere kanskje ikke, og så er de vanskelige å finne? Det er jo tross alt Europas mest befolka land (om en ser bortifra Russland). Selv skal jeg til Køln og området rundt i sommer. Det er noe lenger sør. Der skal vi se på den kjente domkirka, de gamle kullgruveverkene, Teutoburger wald (hvor germanerne slo tilbake romerne for akkurat 2000 år siden i år), Aachen, besøke hvitvinsmarker, bl.a. Og så er det 725 år siden rottefangeren stakk av med barna i Hammeln, så det markeres der samtidig med den årlige Niedersachsen-festivalen.
galskap Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2009 Dere kan reise innom Hamburg, Vest-Tysklands største by. Byen har mange diskotekter og klubber; Reeperbahn er Tysklands svar på Red Light District. Der er mange live-musikk-klubber der. Beatles startet karrieren sin i en av disse. Og som Berlin, er også Hamburg populær blant homofile. Når det kommer til bading, tror jeg du må belage deg på freibadene i byene. På landet, langt ute i skogen er det kanskje noen vann, men der er dere kanskje ikke, og så er de vanskelige å finne? Det er jo tross alt Europas mest befolka land (om en ser bortifra Russland). Selv skal jeg til Køln og området rundt i sommer. Det er noe lenger sør. Der skal vi se på den kjente domkirka, de gamle kullgruveverkene, Teutoburger wald (hvor germanerne slo tilbake romerne for akkurat 2000 år siden i år), Aachen, besøke hvitvinsmarker, bl.a. Og så er det 725 år siden rottefangeren stakk av med barna i Hammeln, så det markeres der samtidig med den årlige Niedersachsen-festivalen. tusen takk for svar=) blir nok hamburg på oss ja. er en stor by så sikkert nok å finne på=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå