liv Skrevet 25. juli 2003 #1 Skrevet 25. juli 2003 Hei.. Jeg og mannen skal gjøre osloboere av oss fra høsten. Men hvor skal vi bo????? Vi er studenter, jeg skal pendle ut av oslo med tog, vil helst bo slik at det er kort til oslo s, enten via bane, tog eller buss. Men ikke mer enn ti min med transport til oslo s da. (For da må jeg ut av huset før kl 7..) Mannen skal gå på blindern. Pris har selvsagt også mye å si da. Så hvor mye er prisforskjellene i oslo? Hva er billigst/dyrest? *liv har mange spørsmål*
Montezuma Skrevet 25. juli 2003 #2 Skrevet 25. juli 2003 Hvor som helst langs tbane-linjene burde vel være greit. Fortrinnsvis østover av prishensyn (selv om det er mange koselige steder vestover). Bodde selv i ny,rimelig leilighet på Helsfyr i noen år (Fyrstikkalleen, leies ut/selges av Byggholt). DEt ligger supert i fht sentrum! Flere tbanelinjer går der, og det tar kun noen få minutter til byn. Ellers er det flott rundt Økern/Risløkka. Herfra tar det vel ca 10 min til oslo s. Grefsen er paradis, men nå går ikke trikken dit lenger, så jeg synes det har blitt skrekkelig tungvint. Selv om bussen går iblandt. Bare noen forslag, finnes mange fler!
liv Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2003 tusen takk.. Det hjalp litt. Skal ikke flytte før midt i september om vi finner noe ledig fra da.. Men vi verken røyker, har dyr eller fester særlig så det skulle vel ikke være noe problem å finne et sted.
Linee Skrevet 26. juli 2003 #4 Skrevet 26. juli 2003 hvorfor ikke søke på studentboliger? mange koselige 2 roms, mye billigere enn å leie 2 roms privat. du finner sikkert ut hvordan man søker på hjemmesidene til universitetet..
liv Skrevet 26. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2003 har gjort det også men sjansen for å få en er jo ganske liten da! Det er så irriterende på de sidene at det ikke står hvor store leilighetene er.. Skulle så gjerne vist hvor mange kvm det er å boltre seg på..
Linee Skrevet 26. juli 2003 #6 Skrevet 26. juli 2003 et vennepar av meg bor på bjerke, og leiligheten er på ca 50 kvm. kjøkken og stue i ett, (i et stort trekanta rom) masse vinduer, stort soverom. fliser på badet, og er finere stand enn mange av de private leilighetene. Skal du leie privat, så kan jeg anbefale Carl berner, Sofienberg og Tøyen, ok priser og sentralt, da er du nærme alle t bane linjer, en del trikker og busser, og i gåavstand til sentrum. og søndagsåpne dagligvare butikker (!) velkommen til oslo iallefall :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå