Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Malen
Skrevet

Jeg tenkte å begynne med mene & moy sine produkter til høsten, deriblandt body ang face cleanser (15 % syre) , facial lotion C20 (20 % c vit, 6% glycol/ phytic syre, grønn te, samt vit a og e) advanced cream (30% glycolsyre, 5 % vit c) samt faktor 30. Før den tid kunne jeg tenkt med å bruke Stand by cream c5. Den inneholder 5% vit C, 4% phytic acid samt vit a og e. Det jeg lurer på er hvilken syre phytic acid er og om kremen kan brukes i forbindelse med aktiv soling. Noen som vet?

Finner endel info om mene & moy sine produkter her:

http://www.onlynature.co.uk/Advanced%20Ski...ne_and_Moy.html

http://www.skinline.no/pages/view/21395

Videoannonse
Annonse
Gjest Malen
Skrevet

Jeg fikk svar fra en nettside som selger produktene og de sa at phytic acid var en syre av sukkerrør og som ikke skal brukes ved aktiv soling..

Gjest Malen
Skrevet

Får ikke dette svaret helt til å stemme for mene og moy sin solkrem inneholder også phytic acid.. Når jeg søker på nettet så står det at phytic acid er et stort molekyl, en syre som er en kraftig antioksidant og som blokkerer for frie radikaler.. Noen som har kunnskap de ønsker å dele?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mange ingredienser har denne solkremen? Hvor på denne listen finner du phytic acid?

Gjest Malen
Skrevet

Active Ingredients: Zinc Oxide, Octyl Methoxycinnamate, Titanium Dioxide, Aqua, Sorbitan Stearate, PVP/Eicosene Copolymer, Allantoin, Glycerine, Cyclomethicone, Ascorbyl Methylsilanol Pectinate, Dimethicone, Stearyl Alcohol, PEG-40 Stearate, Pinus Pineaster, Phytic Acid, Disodium Laureth Sulfo Succinate, Tocopheryl Acetate, Diazolidinyl Urea, Panthenol, Propylparaben, Methylparaben.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen hudpleiere eller andre som har erfaring med dette merket?

Gjest Malen
Skrevet

Viser til svarene jeg fikk av en svensk nettside som selger mene & moy:

Spm:

June 1st, 2009 at 1:20 pm 11

Jeg bruker nå dermalogica sine produkter men jeg kunne tenkt meg å bruke Mene & Moy sin Stand by cream c5 nå i sommer. Kremen inneholder phytic acid. Hvilken syre er det og kan kremen brukes i forbindelse med aktiv soling?

Ines

June 1st, 2009 at 1:24 pm 12

Hej!

Phytic Acid innehåller glykolsyra - alltså syra från sockerrör. Inga produkter innehållande syror skall användas i solen utan solskydd. Med ett effektivt solskydd och att försöka undvika intensiv solning så går det bra. Flera kunder använder Mene & Moy på sommaren och det fungerar bara man är försiktig eftersom huden blir mer ljuskänslig av dem.

Mvh

Hud&Kosmetik

Spm:

Ok, det betyr vel også at man ikke bør bruke mene & moy sitt solskydd ved aktiv soling siden det også inneholder phytic acid?

Ines

June 1st, 2009 at 4:19 pm 14

Hej!

Mene & Moy har tagit fram ett solskydd som skall användas som skydd vid användandet av Mene & Moy - produkter och /eller behandling på salong. Detta är en sunblock spf30. Syran i produkten arbetar aktivt för att skydda mot pigmentförändringar.

Dock är kombinationen syra och aktiv solning aldrig att rekommendera.

Används dessa produkter bör man vara försiktig i solen - med solskydd och även hatt om möjligt.

Mvh

Hud&Kosmetik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...