Gå til innhold

Han fortalte detaljert om vårt første møte..

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget nå
Skrevet

Første gangen jeg var på date (med han som ble min kjæreste) fortalte han detaljert om første kvelden han hadde truffet med på en fest hos felles bekjente. Han la ut i det vide og det brede, hvilken sterk inntrykk jeg hadde gjort på ham, hvor flott kledd jeg, hvilken flott samtale vi hadde hatt. Han fortalte veldig detaljert om vårt første møte.

Denne festen var et par år før vi datet, og jeg husker ærlig talt ikke at jeg hadde noensinne truffet han på den festen og husker heller ikke at jeg hadde pratet med ham den kvelden.

Klart jeg ble sjarmert at han tok dette opp og sa alle de flotte ingene til meg på vår første date.

Så skje dette: i forrige uke gikk vi ut for å feire 1 år som kjærester. Jeg tar initiativet å snakke om den kvelden på festen der han traff meg. Men det husker han ingenting av...! Viser seg at han hadde aldri snakket med meg den aktuelle kvelden og ante ikke hvem jeg var.

Nå sitter jeg her og er veldig såret. Hvorfor i all verden ville han lyve så detaljerte om møtet vårt? Var det for å imponere meg? Er dette noe alle menn gjør? Nå syns jeg det er vanskelig å stole på det han sier, fordi hva annet er løgn? Jeg er måløs og fatter ikke at det går ann å lyve om slikt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Første gangen jeg var på date (med han som ble min kjæreste) fortalte han detaljert om første kvelden han hadde truffet med på en fest hos felles bekjente. Han la ut i det vide og det brede, hvilken sterk inntrykk jeg hadde gjort på ham, hvor flott kledd jeg, hvilken flott samtale vi hadde hatt. Han fortalte veldig detaljert om vårt første møte.

Denne festen var et par år før vi datet, og jeg husker ærlig talt ikke at jeg hadde noensinne truffet han på den festen og husker heller ikke at jeg hadde pratet med ham den kvelden.

Klart jeg ble sjarmert at han tok dette opp og sa alle de flotte ingene til meg på vår første date.

Så skje dette: i forrige uke gikk vi ut for å feire 1 år som kjærester. Jeg tar initiativet å snakke om den kvelden på festen der han traff meg. Men det husker han ingenting av...! Viser seg at han hadde aldri snakket med meg den aktuelle kvelden og ante ikke hvem jeg var.

Nå sitter jeg her og er veldig såret. Hvorfor i all verden ville han lyve så detaljerte om møtet vårt? Var det for å imponere meg? Er dette noe alle menn gjør? Nå syns jeg det er vanskelig å stole på det han sier, fordi hva annet er løgn? Jeg er måløs og fatter ikke at det går ann å lyve om slikt.

Jeg har opplevd noe liknende selv. Flere ganger. Ikke helt lik setting, men liknende, at venner og familie står og hører på at han skryter av deg...

Tror det er en manne-greie. Ikke bli sur og lei. Det er jo ikke noe alvorlig som får konsekvenser som han har løyet om. Han ville bare imponere deg og dem fordi han liker deg veldig godt. Og da passet det fint å bruke den gamle festen som tema. Jeg hadde ikke brydd meg. Men jeg skjønner jo godt at du ble litt såret da. Klønete av ham å plutselig ha glemt alt.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har opplevd noe liknende selv. Flere ganger. Ikke helt lik setting, men liknende, at venner og familie står og hører på at han skryter av deg...

Tror det er en manne-greie. Ikke bli sur og lei. Det er jo ikke noe alvorlig som får konsekvenser som han har løyet om. Han ville bare imponere deg og dem fordi han liker deg veldig godt. Og da passet det fint å bruke den gamle festen som tema. Jeg hadde ikke brydd meg. Men jeg skjønner jo godt at du ble litt såret da. Klønete av ham å plutselig ha glemt alt.

Altså, jeg mente at han står og snakker/skryter av/om deg til venner og familie på en sammenkomst, og så merker jeg at han smører litt vel tykt på, og til og mer rent lyver om småting som aldri har skjedd. Men jeg bryr meg faktisk ikke, tenker bare at han er veldig glad i meg og stolt av meg jeg :)

Jeg vet dessuten at det finnes masse annet fint han kan fortelle dem om meg dersom han vil, det er altså ikke mangel på samtale temaer det gjelder, men litt mer spenning i akkurat det emnet han valgte kanskje ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Spør han hvorfor han løy til deg. Det er jo ikke akkurat en liten løgn når han la ut i det vide og det brede. Synes du må få en forklaring fra han.

Skrevet (endret)

Jeg syns det er drit-stygt gjort at han fortalte deg i detaljer om deres første møte. Som tydeligvis er basert på løgn og fantasi.

Vi er alle skyldige i å fortelle en hvit løgn...eller 10 til våre kjære, men ikke å fortelle sånne detaljerte løgner.

Tenk så leit å oppdage at den du elsker, ikke engang husker når dere først traff hverandre (men løy om det). Så skuffende....

Endret av Queen B
Skrevet

Han husket sikkert bare feil dame. Fort gjort...

Gjest Gjest
Skrevet

jezees..lever ett liv! skjønner ikke at du gidd bry deg.

Gjest emmeline
Skrevet

Jeg ville blitt skuffa over at han faktisk ikke husket første gang dere møttes, men synes jo også det var søtt (litt skrudd også kanskje?) at han ville dikte opp en romantisert begynnelse på dere to. Kanskje skulle han ønske at det var sånn det var, og i tillegg ville han imponere deg med hvilket inntrykk du gjorde på han. Teit gjort egentlig, men etter et år sammen ville jeg ikke brydd meg så mye, bare følt meg litt skuffa.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Synes ikke det er en så big deal, han gjorde det nokk for å imponere deg på daten, enten det eller så husket han en annen dame.

Spør han, og om han ikke husker så fortell detaljert alt han sa til det, kanskje han kommer på det?

Gjest Gjest
Skrevet

Haha, rar historie!

Kanskje han bare sa det for å imponere.. men sært da.

Det kan ikke være at han husket det da, men har glemt det nå?

Eller, det blir vel kanskje like sært.

Jeg dreit på draget en gang selv, fortalte kjæresten min at jeg hadde vært forelska fra første blikk og gikk i detaljer fra første gangen vi møttes.

Så sier han "eh.. vi møttes en gang før det og"

Hadde visst hilst på han og utveksla tre ord på en fest en gang uten å huske det. Yeah.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror også på denne forklaringen. Han trodde sikkert det var deg han husket. Og så smurte han kanskje litt ekstra på for å imponere deg. På et tidspunkt etter daten skjønte han kanskje at han hadde tatt feil. Og etterpå har han glemt hele greia.

Skrevet

Det var det første som slo meg også.

Gjest Wacmoc
Skrevet (endret)

Jeg tenker det at han enten blander deg med ei anna, eller at han løy på daten for at du skulle føle deg spesiell, og han la på litt for å få "deg i boks" :)

Btw syntes jeg du overreagerer litt. Det er jo et års siden....

Endret av Wacmoc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...