Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #1 Skrevet 1. juni 2009 Er det vanlig at gutter/menn blir brydd av å date en dame som har "bedre utdannelse, jobb og lønn" enn ham? Det er ikke snakk om kjempestor forkjell i penger altså. Men jeg lurer på om det plager ham litt. Jeg bryr meg ikke. Har vært ute en vinterdag før og vet at det er personlighet jeg er ute etter, ikke titler og penger.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Menn i Norge i dag skal visstnok være indoktrinert med likestillingskamp og sier bare "ja vel, kjære", samt at mange av de synes det er helt greit at partneren tjener mer enn dem. Selv ville jeg ha følt det ubehagelig om jeg tjente mer enn mannen jeg var sammen med, det passer ikke helt.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Menn i Norge i dag skal visstnok være indoktrinert med likestillingskamp og sier bare "ja vel, kjære", samt at mange av de synes det er helt greit at partneren tjener mer enn dem. Selv ville jeg ha følt det ubehagelig om jeg tjente mer enn mannen jeg var sammen med, det passer ikke helt. Jeg er enig i det du sier, og har tenkt likt som deg før...helt til nå da jeg traff denne mannen. Visse ting overskygger visst alt. Hmmm...urer bare på hvordan han føler det. Kan jo ikke akkurat forvente et ærlig svar fra ham om det dersom han er brydd over det mener jeg?
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Gjør vel ingenting om dama tjener mer. Andre ting veier mer enn lønn.
LukaFrost Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Samboeren min er iallefall helt klar for at jeg skal tjene mer penger enn han. Han vil være happy om det skjer.
Gjest Flode Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Her i huset har det aldri vært no problem at jeg tjener mer enn han. Mer penger i kassa enkelt og greit, hvilken arbeidsgiver det kommer fra spiller ingen rolle...
robotkalle Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Det er kun OK dersom hun ikke har luksusvaner som jeg ikke kan tillate meg å ta del i. Jeg nekter å bli spandert på. Ellers er det helt OK, det er kvinnen som får sandpapirfitte av at mannen ikke har nok penger og makt, jeg legger ikke vekt på penger, jeg syns det høyeste målet er å bli beundret pga kognitiv ytelse og genialitet.
Gjest Dutta Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Jeg hadde ikke kastet bort tiden min på en mann som var så usikker på sin maskulinitet at det plaget han at jeg tjente mer, rett og slett.
Gjest moden Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 Det er kun OK dersom hun ikke har luksusvaner som jeg ikke kan tillate meg å ta del i. Jeg nekter å bli spandert på. Ellers er det helt OK, det er kvinnen som får sandpapirfitte av at mannen ikke har nok penger og makt, jeg legger ikke vekt på penger, jeg syns det høyeste målet er å bli beundret pga kognitiv ytelse og genialitet. Eeh?! Hvilke uttrykk.... sandpapirfitte av manglende penger og makt? Kan aldri si at det har plaget meg nevneverdig, noen ganger tjener han mer og andre ganger hun, det pleier som regel å jevne seg til med årene. Men trangsynthet derimot, er sjelden noe som jevner seg ut.... og for meg er det det mannen uttrykker som er det viktigste.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #10 Skrevet 1. juni 2009 Fordi vi vet at jenter i voldsom grad ser etter menn som er et hakk eller to over dem slev på den økonmosike og statusmessige rangstigen i sammfunnet (all statistikk viser at det gjelder de aller fleste kvinner om ikke absolutt alle så dette er ikke verdt å diskutere) blir vi redde for at dere skal se på oss som ikke gode nok for dere lenger og lettere bli interesert i andre menn som overgår dere økonomisk/sosialt.
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Hadde ikke akkurat sendt henne til sjefen for å be om mindre lønn hvis det hadde vært tilfelle. Om det hadde vært ukomfortabelt? Det hadde vært rimelig ukomfortabelt hvis jeg hadde vært så lite trygg på meg selv at jeg ikke hadde taklet å tjene mindre enn henne
kristian82 Skrevet 1. juni 2009 #12 Skrevet 1. juni 2009 Er det vanlig at gutter/menn blir brydd av å date en dame som har "bedre utdannelse, jobb og lønn" enn ham? Det er ikke snakk om kjempestor forkjell i penger altså. Men jeg lurer på om det plager ham litt. Jeg bryr meg ikke. Har vært ute en vinterdag før og vet at det er personlighet jeg er ute etter, ikke titler og penger. Det hadde ikke gjort meg ukomfortabel nei, er jo bare et pluss om man har funnet seg en dame man liker og som i tillegg har bra jobb etc.
MRN Skrevet 1. juni 2009 #13 Skrevet 1. juni 2009 Tja, hadde plagd meg litt, men i hvor stor grad vet jeg ikke, jeg har ikke vært i en sånn situasjon. 50k mer i årslønn enn meg hadde ikke vært noe problem. Kanskje opp mot 100k i forskjell hadde heller ikke vært noe problem. Men når jeg hadde tjent 300k og hun 800k, så hadde det vært noe å tenke på, ja. Om jeg hadde funnet meg en jente, og som hadde tjent litt mer enn meg (innenfor det jeg har hinta til i forskjell), så hadde det ført til at jeg hadde vært smartere med pengene. Spart selv om det ikke hadde vært nødvendig f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #14 Skrevet 1. juni 2009 Fordi vi vet at jenter i voldsom grad ser etter menn som er et hakk eller to over dem slev på den økonmosike og statusmessige rangstigen i sammfunnet (all statistikk viser at det gjelder de aller fleste kvinner om ikke absolutt alle så dette er ikke verdt å diskutere) blir vi redde for at dere skal se på oss som ikke gode nok for dere lenger og lettere bli interesert i andre menn som overgår dere økonomisk/sosialt. Eller er det slik at menn i "voldsom grad" ser etter kvinner som er yngre, mindre og dårligere utdannet - og ikke minst tjener mindre? Dette er individuelt som alt annet. Jeg har alltid tjent omtrent det dobbelte av det mannen min gjør. Tror ikke det har plaget noen av oss, vi har nå vært gift i over 20 år.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #15 Skrevet 1. juni 2009 Er det vanlig at gutter/menn blir brydd av å date en dame som har "bedre utdannelse, jobb og lønn" enn ham? Det er ikke snakk om kjempestor forkjell i penger altså. Men jeg lurer på om det plager ham litt. Jeg bryr meg ikke. Har vært ute en vinterdag før og vet at det er personlighet jeg er ute etter, ikke titler og penger. Jeg tror mannen tenker "JIPPI!!!!!!" :gjeiper:
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 2. juni 2009 #16 Skrevet 2. juni 2009 Er det vanlig at gutter/menn blir brydd av å date en dame som har "bedre utdannelse, jobb og lønn" enn ham? Kunne virkelig ikke brydd meg mindre, så lenge det ikke jevnlig ble brukt mot meg i krangler etc.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #17 Skrevet 2. juni 2009 Jeg tjener 400,000 i året og vil kanskje stige til 450,000 de neste fem årene. Jenta jeg er sammen med (som snart blir min samboer) tar en utdannelse som vil gi henne en inntekt på alt fra 800,000 til litt over en million. Dette er noe vi har snakket om å vi har funnet ut at det plager hverken meg eller henne.
Gjest Gjest_leia_* Skrevet 2. juni 2009 #18 Skrevet 2. juni 2009 Fordi vi vet at jenter i voldsom grad ser etter menn som er et hakk eller to over dem slev på den økonmosike og statusmessige rangstigen i sammfunnet (all statistikk viser at det gjelder de aller fleste kvinner om ikke absolutt alle så dette er ikke verdt å diskutere) blir vi redde for at dere skal se på oss som ikke gode nok for dere lenger og lettere bli interesert i andre menn som overgår dere økonomisk/sosialt. NOEn jenter kanskje, men ikke trekk alle jenter inn i fordommene dine er du snill.
Wepsa Skrevet 2. juni 2009 #19 Skrevet 2. juni 2009 Exen min likte ikke at jeg tjente mere enn han.. Men tror bare det er noen menn som ikke liker at dama tjener mer. Spesielt hvis det er veldig stor forskjell og dama er den som spanderer og kjøper ting hele tiden! Noen føler seg ikke som en mann da, og det er kanskje litt forståelig. Men i mitt tilfelle sløste eksen vekk alle pengene på seg selv og jeg var den som måtte bruke mine fornuftig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå