Gå til innhold

Tips til biltur

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lille meg_*
Skrevet

Hei

Noen som har godt tips til biltur med tre små barn i baksetet? Alder 3-8 år. Vi skal kjøre fra Trondheim til Kristiansand i sommer, men gruer oss litt til bilturen, da ungene ikke er så glad i å kjøre bil. Vil gjerne ha tips til aktiviteter i baksetet, samt tips til fine steder å stoppe.

Videoannonse
Annonse
Gjest ~VanDora~
Skrevet (endret)

På de forskjellige stasjonene finner dere ulike oppgavehefter til barn.

Spesielt Esso tror jeg driver med sånt.

Da jeg var liten brukte jeg og min mor å velge bilfarge og deretter se hvem som hadde fått flest biler i den fargen iløpet av en viss periode. Gode minner :)

Har dere walkman eller discman? Kjøp/lei lydbok. Holder ungene i ånde i timesvis. Kan selvfølgelig også sette det i cd-spilleren i bilen hvis ungene liker det samme.

Husk reisesyketabeletter da :P Og go tur :skya:

Endret av ~VanDora~
Skrevet

Vi har reist mye på bilferie, men har aldri hatt ekstra ting med til ungene. Ungene underholder seg selv i baksetet. Vi voksne ville til syden i år, men ungene vil på biltur i Norge og Danmark. Så det blir det da. Bare bilen holder. I år har ungene kjøpt dvd spiller til å ha i bilen og i teltet.

Gjest Marlo
Skrevet

Stopp ofte slik at dere får kommet ut av bilen. Gjerne på steder hvor det er noe å se, plass til å springe rundt på og kanskje kjöpe en is.

Nå er det jo ikke så grusomt mye morsomt for barn å se på da, men heldigvis har dere ikke den lengste turen iallefall.

Dombås og trolla kan jo väre litt morsomt og er jo ikke så langt sör for dere.

Ellers så kan jeg anbefale å kjöre på nattestid, om ikke du har barn som absolutt ikke klarer å sove i bil da.

Har värt på mange familieferier hvor pappa kjörer på natta og vi barna sover godt i baksetet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...