Gå til innhold

Hvor mange kcal trener du bort om dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mange kcal forbrenner dere ca på treningen?

Jeg fant nettopp ut at de 200kcal som jeg var så "stolt" over å trene bort, kun er 3 egg eller en liten hånd med potetgullflak!!

Hvor mye må man egentlig trene for å gå ned da? Jeg blir bra svett av 100 kcal på ellipsemaskinen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant nettopp ut at de 200kcal som jeg var så "stolt" over å trene bort, kun er 3 egg eller en liten hånd med potetgullflak!!

Hvor mye må man egentlig trene for å gå ned da? Jeg blir bra svett av 100 kcal på ellipsemaskinen....

Vi går ikke ned av å trene, men av å spise mindre og/eller riktigere.

Trening er for å forbedre sammensetningen av kroppen, bli sterkere, og/eller forbedre kardiovaskulær helse. Når vi trener må vi ganske riktig spise litt mer for ikke å få for stort kaloriunderskudd, siden vi forbrenner litt mer.

Skrevet

trener man en times tid med høy intensitet, så forbrenner man vel rundt 700-800 kcal. og så legger du om kosten slik at du spiser sunnere, da er det ingen hokus pokus å gå ned :)

Skrevet

200 kcal mindre om dagen er 8 kg på et år! Så selv om det kanskje kan virke lite nå så tenk om du ikke hadde trent i det hele tatt

Skrevet

Tenk også på alle de andre helsegevinstene disse 200 kaloriene du forbrenner ved trening gir deg. Det bør også motiere deg til å fortsette med trening! Øk intensiteten eller lengden på en økt eller to i uken om det betyr mye for deg å brenne mer, men ikke bare tren for å brenne, det skal også være gøy å trene, det skal gi deg energi, glede og ett bedre liv generelt å opprettholde gode treningsrutiner :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...