Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Hvor mange kcal forbrenner dere ca på treningen? Jeg fant nettopp ut at de 200kcal som jeg var så "stolt" over å trene bort, kun er 3 egg eller en liten hånd med potetgullflak!! Hvor mye må man egentlig trene for å gå ned da? Jeg blir bra svett av 100 kcal på ellipsemaskinen....
Leifr Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Hvor mange kcal forbrenner dere ca på treningen? Jeg fant nettopp ut at de 200kcal som jeg var så "stolt" over å trene bort, kun er 3 egg eller en liten hånd med potetgullflak!! Hvor mye må man egentlig trene for å gå ned da? Jeg blir bra svett av 100 kcal på ellipsemaskinen.... Vi går ikke ned av å trene, men av å spise mindre og/eller riktigere. Trening er for å forbedre sammensetningen av kroppen, bli sterkere, og/eller forbedre kardiovaskulær helse. Når vi trener må vi ganske riktig spise litt mer for ikke å få for stort kaloriunderskudd, siden vi forbrenner litt mer.
stella K Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Hvor mange kcal forbrenner dere ca på treningen? Jeg fant nettopp ut at de 200kcal som jeg var så "stolt" over å trene bort, kun er 3 egg eller en liten hånd med potetgullflak!! Hvor mye må man egentlig trene for å gå ned da? Jeg blir bra svett av 100 kcal på ellipsemaskinen.... trener man en times tid med høy intensitet, så forbrenner man vel rundt 700-800 kcal. og så legger du om kosten slik at du spiser sunnere, da er det ingen hokus pokus å gå ned
breathless* Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 200 kcal mindre om dagen er 8 kg på et år! Så selv om det kanskje kan virke lite nå så tenk om du ikke hadde trent i det hele tatt
Chanel.No5 Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Tenk også på alle de andre helsegevinstene disse 200 kaloriene du forbrenner ved trening gir deg. Det bør også motiere deg til å fortsette med trening! Øk intensiteten eller lengden på en økt eller to i uken om det betyr mye for deg å brenne mer, men ikke bare tren for å brenne, det skal også være gøy å trene, det skal gi deg energi, glede og ett bedre liv generelt å opprettholde gode treningsrutiner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå