Gjest mann_23 Skrevet 31. mai 2009 #1 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg leste en artikkel om "hvorfor forhold tar slutt", som opplyste om at jenter ofte er sikrere på at de ikke har følelser enn gutter. Vi gutter har lyst til å prøve å se, mens jenta "vet" at hun ikke har følelser. Her starter min historie. Jeg er ulykkelig forelsket i verdens flotteste jente. Møtte henne på nett ved en kjempestor tilfeldighet for snart et år siden, og i flere måneder sendte vi epost til hverandre hver dag, snakket masse på MSN og SMS/telefon, før vi møttes. Vi kunne sitte i timesvis og snakke, og ikke gå tom for ting å si... Hun bodde ikke i Oslo, men litt utenfor, så vi kunne ikke akkurat møtes spontant og slikt. Ingen av oss hadde hatt kjæreste før, så vi tok ting ganske sakte og forsiktig, men begge visste at vi likte hverandre. Husker ennå hvor fint det føltes bare å få en melding fra henne, selv om den vekte meg opp midt på natten... Slik gikk høsten og vinteren, og vi møttes en gang i blant når hun var i Oslo, samtidig som vi snakket i timesvis hver dag på MSN. Før jul kysset vi og sa hadet til hverandre, og reiste hjem til hvert vårt. Vi fortsatte selvsagt å snakke og sende meldinger til hverandre som vi alltid hadde gjort. Jeg gledet meg til å se henne igjen, og til at hun skulle flytte til Oslo etter jul. Tenkte at da kunne vi endelig få et "ordentlig" forhold, siden vi kunne se hverandre oftere og lettere. Plutselig en kveld sier hun at hun kanskje har gitt meg feil signaler, og at hun ikke er sikker på hva som skjer når vi møtes igjen etter juleferien... Dette kommer utrolig brått på meg, siden hun ikke lenge før hadde sendt søte meldinger om at hun savnet meg og skulle ønske jeg var hos henne... Jeg sa bare til henne at jeg håpet at vi ihvertfall kunne se hva som skjedde, og det var hun enig i. Når nyttår kom og vi igjen møttes, ble jeg bare avvist, men hun ville fortsatt ha meg som venn. Jeg har fortsatt utrolig sterke følelser for henne, og det har jeg sagt til henne. Hun reagerte med sinne (hvorfor gjør dere jenter det?), men etter noen dager var alt tilbake til det normale, og vi var venner igjen.. Vi sees fortsatt som venner, kanskje en eller to ganger i uken, og jeg har det kjempefint de timene jeg er med henne. Samtidig er det jo utrolig vondt å ha ubesvarte følelser for noen. Jeg vet hva dere tenker - vennefella! Den har jeg gått i før, og har gjort mitt ytterste for at det ikke skulle skje med henne. Jeg har forsøkt meg på Match, og datet et par jenter derfra, men jeg måler jo alle opp mot henne. Det er jo synd om alle kjærester jeg eventuelt skulle få, bare er en "god nummer to"... Det beste for meg hadde vel vært å bryte kontakten med henne, men det tror jeg ikke jeg klarer. Er alt for glad i henne, og kunne ikke tenke meg å ikke ha henne i livet mitt... Det jeg lurer på er hva som er forskjellen på måten jenter og gutter utvikler følelser på. Med denne jenta føler jeg at jeg kan snakke om alt, vi forstår hverandres humor (som er litt spesiell til tider), vi har like interesser, og vi har det kjempefint sammen. Hun sier jeg er den hun kan være mest seg selv sammen med, og jeg er den som kjenner henne aller best og omvendt... Hun er rett og slett ikke som andre jenter. Hun er den søteste, flotteste jenta jeg noen gang har møtt, og jeg er veldig sikker på at jeg aldri vil finne en slik jente igjen. Det finnes mange flotte jenter, men ikke flere som henne! Dette kaller jeg følelser.. Tenker jenter helt annerledes, siden hun tydeligvis ikke setter pris på dette på samme måte? Jeg trodde alltid at uttrykket "vondt i hjertet" var en metafor, men det er jo faktisk slik. Det gjør faktisk fysisk vondt i brystet når jeg tenker på henne. Skulle bare ønske jeg kunne puste fritt igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann_23 Skrevet 31. mai 2009 #2 Del Skrevet 31. mai 2009 (Bare sånn til opplysning, så er jeg ikke Alexander Rybak ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #3 Del Skrevet 31. mai 2009 Og så jeg som trodde at det bare var mannfolk som bare plutselig helt ute av det blå sier de ikke vil mer, etter å ha vist sykt masse interesse...?(er det jeg har erfaring med iallfall...) :gjeiper: Men uansett: Ja mange jenter kan nok finne på å gjøre slik som den jenta du har møtt, desverre.... Ikke alle, men mange. Tror kanskje det har med at vi plutselig eller gradvis begynner å tenke mye rundt hele greia man er havnet oppi, og så får man av en eller annen grunn en slags panikk kanskje over hva slags situasjon man har satt seg i, eller begynner å tenke lengre framover(som "hva tror jeg at jeg føler for han og det vi har om x antall måneder?", noe i den duren). Og det kan skje uansett hvor mye man liker den andre personen. Det er bra hun sa ifra, men kanskje litt for sent, i og med at det virker som om det har skjedd mye mellom dere allerede..? Syns det er skikkelig dårlig at man plutselig bare sier sånt etter så lang tid.. Da kunne man jo bare latt være å inngå noe med noen hvis man uansett ikke vil noe mer med den personen uansett... Iallfall så tror jeg ikke at det at hun plutselig tviler har noe med deg å gjøre, jeg er ganske sikker på at det har kun med henne å gjøre at hun er blitt usikker. Jeg vet akkurat nøyaktig hvordan du har det, håper ting føles litt bedre etterhvert, for det vil det selv om det ofte tar endel tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 31. mai 2009 #4 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grafenberg Skrevet 1. juni 2009 #5 Del Skrevet 1. juni 2009 Kan jo hende hun er venn med deg for en selvtillits boost ved at du er såpass gira på henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_julie_* Skrevet 1. juni 2009 #6 Del Skrevet 1. juni 2009 Synes gjesten skrev smarte ting her. Først og fremst så vil jeg bare si at det ikke går an å si at jenter tenker sånn og gutter tenker sånn. Kjønn er heterogene grupper. Vi kvinner her kan ikke snakke på vegne av alle andre kvinner, og det du har opplevd med henne har nok jenter opplevd med gutter og. Jeg tenker at terskelen er litt lav for å ha en avstandsflørt via msn o.l. Det er gøy og spennende, men ikke nødvendigvis særlig alvorlig. Når plutselig personen skal flytte nærmere så begynner man å tenke 2 og 3 ganger på hva man driver på med og om det kan være noe seriøst. Og det er lett å idyllisere mennesker man har et avstandsforhold til og ikke kjenner så ekstremt godt/har opplevd "hverdagen" med. Å flørte med en sånn person kan virke bekreftende, varmende, gi selvtillitsboost og glede og spenning i hverdagen.. men når det er snakk om å virkelig gjøre noe ut av det så kan ting bli annerledes. Selv om man kanskje i utgangspunktet har tenkt og håpet at det kunne bli noe seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2009 #7 Del Skrevet 1. juni 2009 Hold deg langt vekke fra dette kvinnemennesket! Det vil ikek gavne deg på n oen som heslt måte å ha noen som helst form for kontakt med henne. Nå har hun deg der hun vil og bare leker med deg. Stå med rakk rygg og ignorer henne totalt for all fremtid. Bruk heller tiden din på en kvinne eller tre som faktisk gidder å vie deg oppmerksomhet på dine premisser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjesingen Skrevet 2. juni 2009 #8 Del Skrevet 2. juni 2009 Ingen av oss hadde hatt kjæreste før, så vi tok ting ganske sakte og forsiktig, men begge visste at vi likte hverandre. Husker ennå hvor fint det føltes bare å få en melding fra henne, selv om den vekte meg opp midt på natten... Det kan nok hende det gikk litt for sakte for henne og hun ble lei av at det aldri ble noe. Hadde dere noen gang sex? For forsiktig og for sakte er ikke bra det heller. Men for guds skyld ikke endre din oppførsel og legg deg etter henne med smisk og tårer. Da har du tapt. Samme om du legger alle kort på bordet og sier du elsker henne over alt i verden osv. Ikke gjør noe sånn. Ville gjort slik "Lommerusk" anbefaler - trekk deg unna og se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann_23 Skrevet 3. juni 2009 #9 Del Skrevet 3. juni 2009 Hun syntes noen ganger det gikk for fort, og det respekterte jeg.. så tror nok ikke problemet var at det gikk for sakte. Det kom bare plutselig at hun ikke var interessert lenger. Men når du nevner det, så er jo det ganske rart med jenter i forhold til gutter. Hvis det går for sakte, så får jenta bare "venne-følelser", mens gutten godt kan få kjæreste-følelser for jenta... Det viser vel bare at kvinner får følelser på en annen måte enn menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 3. juni 2009 #10 Del Skrevet 3. juni 2009 Det viser vel bare at kvinner får følelser på en annen måte enn menn. Kvinner vil ha en som kan sikre dem i forhold til hus, bil og ferier. Mao, har du høy nok sosial status og skarpe nok albuer får du hun du vilha. Men aldri lev i den troen at hun elsker deg slik du elsker henne. Så lenge du klarer å begeistre henne har du henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hm.. Skrevet 4. juni 2009 #11 Del Skrevet 4. juni 2009 det er ikke bare vi kvinner som kan oppføre oss slik. En av mine nærmeste kompiser gjorde noe lignende med meg. Dette var da i fjor sommer, Vi møttes via felles bekjente, kom utrolig godt overens. Begge torte være seg selv i den andres nærvær, men lite action. Lå et par ganger i fanget på hverandre å så film og en roting en gang på byen. Alle rundt oss trodde vi var "ment to be" det samme gjorde jeg. Tilslutt satte han seg ned sammen med meg, og sa at han ikke ville miste meg som den vennen jeg var og at han hadde møtt ei anna jente. Jeg satt med store øyne og skjønte ingenting. Vi fortsatte å være endel sammen, men ting kjølnet en stund. Den nye frøkna var dum som et brød og det ende like brått som det startet. Nå har vi tatt opp kontakten igjen og han er en av mine nærmeste hjertevenner. Men ikke mer enn en venn, han kan fortsatt slenge av seg komentarer som "hvis jeg skal ha meg kjæreste vil jeg ha ei akkurat som deg" og "jeg er jo bare på jakt etter den store kjærligheten, men jeg erfor dum til å se den når hun står rett forann meg" etterfulgt av et lurt blikk. Men jeg biter ikke på mer, hans tap desverre! Jeg anbefaler deg og ligge lavt i terenget, og gå vidre. Hennes tap at hun ikke ser deg for den du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. juni 2009 #12 Del Skrevet 6. juni 2009 Kvinner vil ha en som kan sikre dem i forhold til hus, bil og ferier. Mao, har du høy nok sosial status og skarpe nok albuer får du hun du vilha. Men aldri lev i den troen at hun elsker deg slik du elsker henne. Så lenge du klarer å begeistre henne har du henne. Tøv. Kvinner skaffer seg hus, bil og ferier selv, men håper de kan få en kjekk mann å dele dette med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2009 #13 Del Skrevet 6. juni 2009 Tøv. Kvinner skaffer seg hus, bil og ferier selv, men håper de kan få en kjekk mann å dele dette med. Noen få kvinner nedverdiger seg til å ta en mann som er på økonomisk likefot. Resten søker helt bevisst etter en mann som øker hennes evne til å bruke penger på luksus. Kvinner håper å finne en mann med merkbart mer økonomiske midler enn seg selv. INGEN kvinner tar en mann som står lavere enn dem selv rent finansielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. juni 2009 #14 Del Skrevet 6. juni 2009 Noen få kvinner nedverdiger seg til å ta en mann som er på økonomisk likefot. Resten søker helt bevisst etter en mann som øker hennes evne til å bruke penger på luksus. Kvinner håper å finne en mann med merkbart mer økonomiske midler enn seg selv. INGEN kvinner tar en mann som står lavere enn dem selv rent finansielt. Og du skriver som vanlig bare bullshit! Jeg har vært sammen med menn som har lavere "status" enn meg, og det er da overhodet ikke noe problem. Imidlertid vil jeg helst ha noen som stiller omtrent likt med meg når det gjelder økonomi, fordi det gjør det lettere å finne på ting sammen som begge har råd til, f.eks. å dra på ferie. Til TS: Flørting over nettet kan ofte være både gøy og litt useriøst, også blir det plutselig veldig alvorlig fordi hun skulle flytte nærmere deg. Da måtte hun kanskje tenke etter om hun virkelig hadde følelser for deg eller om det bare var en flørt. Desverre kan man ikke tvinge frem følelser for noen, hadde det vært mulig hadde jeg vært sammen med en ordentlig flott fyr nå, men når følelsene og kjemien ikke er tilstede så er det lite man får gjort med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2009 #15 Del Skrevet 6. juni 2009 Og du skriver som vanlig bare bullshit! Jeg har vært sammen med menn som har lavere "status" enn meg, og det er da overhodet ikke noe problem. Imidlertid vil jeg helst ha noen som stiller omtrent likt med meg når det gjelder økonomi, fordi det gjør det lettere å finne på ting sammen som begge har råd til, f.eks. å dra på ferie. Du kaller det oksemøkk, jeg kaller det hard erfaring. Og som du skrver, du HAR vert sammen med menn med lavere økonomisk status og at du nå sikter mot noen som minimum står likt med deg økonomisk. Har jeg rett eller har jeg rett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. juni 2009 #16 Del Skrevet 6. juni 2009 Med tanke på at fyren var en utro jævel, så er det vel neppe særlig overraskende at jeg ikke er sammen med han lenger. Og såvidt jeg ser så skrev jeg ingenting om minimum, men at noen er omtrent likestilt som meg økonomisk, fordi det gjør ting lettere. Hvis en part i et forhold har masse penger, mens den andre har lite penger, kan det fort føre til konflikter. Jeg har de pengene jeg trenger, men jeg kan ikke forsørge noen andre, og jeg har ikke noe ønske om at andre skal forsørge meg. Så enkelt er det i min verden, du lever tydligvis i en annen virkelighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2009 #17 Del Skrevet 6. juni 2009 Med tanke på at fyren var en utro jævel, så er det vel neppe særlig overraskende at jeg ikke er sammen med han lenger. Og såvidt jeg ser så skrev jeg ingenting om minimum, men at noen er omtrent likestilt som meg økonomisk, fordi det gjør ting lettere. Hvis en part i et forhold har masse penger, mens den andre har lite penger, kan det fort føre til konflikter. Jeg har de pengene jeg trenger, men jeg kan ikke forsørge noen andre, og jeg har ikke noe ønske om at andre skal forsørge meg. Så enkelt er det i min verden, du lever tydligvis i en annen virkelighet! Den uthevede biten der skulle jeg gjerne ha opplevd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. juni 2009 #18 Del Skrevet 7. juni 2009 INGEN kvinner tar en mann som står lavere enn dem selv rent finansielt. Å joda, jeg gjør. Og ved siste sjekk var jeg fremdeles kvinne. Trenger ikke mannens penger når jeg har selv, vettu men er jo greit om jeg slipper å forsørge både ham og ungene hans 100% så det er jo kjekt om han har så han klarer seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå