Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.!

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan trene armer hjemme? Jeg har litt problemer med håndleddene, så klarer ikke for mange armehevinger.

Og er det noen som vet hvordan jeg kan trene opp håndledda? De tåler veldig lite belastning til tider. Etter jobb som servitør og håndballkeeper, så har jeg til tider problemer.

Håper på gode tips!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.!

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan trene armer hjemme? Jeg har litt problemer med håndleddene, så klarer ikke for mange armehevinger.

Og er det noen som vet hvordan jeg kan trene opp håndledda? De tåler veldig lite belastning til tider. Etter jobb som servitør og håndballkeeper, så har jeg til tider problemer.

Håper på gode tips!:)

Ta armhevninger på knokene, slik man gjør i mange kampsporter. Det er ikke så vondt som det høres ut til. Hvis du knytter neven din, vil du se at knokene til langfingeren og pekefingeren sammen med den innerste knokkelen på disse to danner en flate. Denne flaten skal hvile mot gulvet. Knokene til ringfingeren og lillefingeren skal ikke være nedi gulvet, hvis de er det blir det garantert vondt.

Når du tar armhevninger på knokene kan du holde håndleddene rette, og du burde ikke få noen problemer med håndleddene.

Skrevet

Kan jeg få en link til de rehabsidene du leser på, B? Ser f.eks. Pauline Nordin skriver om "prehab-trening", men jeg har funnet veldig lite om det, mer konkret.

(Nå snakker jeg generelt, ikke bare mtp håndledd.)

Skrevet

Takk! Jeg har blitt mer og mer klar over hvor viktig den type trening er om man vil trene hardt over lang tid (selv om det er kjedelig) så jeg skal lese til øyet blir stort og vått.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jepp! Heller noen tårer av dette enn tårer senere med ødelagte knær, rygger og andre uhumskheter ;)

Skrevet

Nemlig! Kunne ønske jeg visste det tidligere, men bedre sent enn aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...