Gå til innhold

Gutter se hit! Hva mente han?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Han begynner å diskutere litt løst rundt et neste møte (tidlig i dating fasen) og så legger han til "det er opp til deg". Ønsker han da at jeg skal initiativet neste gang eller skal jeg tolke det som at det hele er likegyldig for ham om vi møtes eller ikke?

Han har virket interessert nok hele veien, jeg også tror jeg (jeg ER interessert!), men mulig at jeg sist gang var litt "fjern" men det var ikke pga manglende interesse, men det gjorde kanskje ham usikker.

Videoannonse
Annonse
Gjest kvinne men skjønner meg på menn
Skrevet

Han har lyst til å treffes igjen hvis du har lyst. Han er klar, resten er opp til deg. Fatter ikke at det kan være noe å misforstå/tolke?

Gjest Gjest
Skrevet
Han har lyst til å treffes igjen hvis du har lyst. Han er klar, resten er opp til deg. Fatter ikke at det kan være noe å misforstå/tolke?

Takk! Jeg har visst litt lett for å grave meg ned og feiltolke ting!

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet
Takk! Jeg har visst litt lett for å grave meg ned og feiltolke ting!

Da er du jente, da, kanskje? ;)

Gutter sier ting som de er. Ikke tolk oss for dypt, for så dype er vi ikke. Vær deg selv. Er du usikker på noe, så spør ham. Vær frimodig.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Han begynner å diskutere litt løst rundt et neste møte (tidlig i dating fasen) og så legger han til "det er opp til deg". Ønsker han da at jeg skal initiativet neste gang eller skal jeg tolke det som at det hele er likegyldig for ham om vi møtes eller ikke?

Han har virket interessert nok hele veien, jeg også tror jeg (jeg ER interessert!), men mulig at jeg sist gang var litt "fjern" men det var ikke pga manglende interesse, men det gjorde kanskje ham usikker.

Jeg lurer akkurat på det samme som deg. Om en mann legger til "det er opp til deg", så tolker jeg det slik:

-"Det er det samme for meg om vi møtes mer eller ikke. Om du har veldig lyst skal jeg selvsagt ikke stå i veien for det, men skal stille opp for deg. Selv har jeg ikke så stort behov for å se deg igjen, men hvis du absolutt vil treffes mer, stiller jeg jo opp, som en tjeneste".

Slik tolker jeg det utsagnet.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det at en mann i det hele tatt sier "resten er opp til deg", blir litt søkt. Da høres det jo ut som om han ønsker å være en passiv brikke. Det er jo ikke spesielt offensivt.

Gjest gjest-jente
Skrevet
Jeg lurer akkurat på det samme som deg. Om en mann legger til "det er opp til deg", så tolker jeg det slik:

-"Det er det samme for meg om vi møtes mer eller ikke. Om du har veldig lyst skal jeg selvsagt ikke stå i veien for det, men skal stille opp for deg. Selv har jeg ikke så stort behov for å se deg igjen, men hvis du absolutt vil treffes mer, stiller jeg jo opp, som en tjeneste".

Slik tolker jeg det utsagnet.

Jeg og egentlig... I alle fall ikke en melding som i min øyne er veldig sjarmerende. Kan ikke dere gutta også si ting som det er i steden for å kaste ballen over til oss hele tiden? Er jo mye mer hyggelig å få en melding at jo - hyggelig å møtes igjen!

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Gjest_Babe_*
Skrevet

Men mange gutter sier ja til å treffes selv om de egentlig ikke er interessert.

det er min erfaring.

Mest sannsynlig fordi de ikke tør å si sannheten rett ut.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Gjest
Skrevet
Bare av ren nysgjerrighet:

Hvor ærlig skal man være, egentlig? "Sannheten rett ut" er jo ikke bestandig like vakker. Skal man dra til med velkjente floskler som "jeg tror ikke vi helt passer sammen" og "jeg er ikke helt klar ennå", eller skal man si nøyaktig hva man mener: "Jeg synes du er overfladisk, kjedelig og mindre pen - finn deg noen andre å dæite".

Jeg har da avvist en og annen i mitt liv jeg også, og personlig synes jeg det er helt forjævlig å formulere dette på en skikkelig måte. Det er dog mulig andre tar lettere på slike ting enn det jeg gjør.

Det er alltid utrolig kjipt å avvise noen eller å bli avvist, men mener det er bedre å være ærlig enn å unngå å svare eller komme med andre unnskyldinger eller forklaringer som kan tolkes i både hytt og pine ( i alle fall av oss jenter he he) Men man kan unngå å si at du er kjipt og stygg som nøkken og at å treffe deg igjen er helt uaktuelt.... Så dra heller de velkjente, da blir man i alle fall avvist på en ok måte og uten rom for tolkninger eller annet. Skal jo mye til for at det skal klaffe, så trenger ikke nødvendigvis være annet enn - søt og hyggelig kar, men ikke noe for meg... Sånn er det bare og de fleste har vært der selv og legger ikke mer i det

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet
Men mange gutter sier ja til å treffes selv om de egentlig ikke er interessert.

det er min erfaring.

Mest sannsynlig fordi de ikke tør å si sannheten rett ut.

Men det var i grunnenhan som begynte å snakke om å treffes igjen, og så begynte han å surre med at "det var opp til meg". Ville han ikke ses mer så hadde han vel bare takket pent for seg for den gangen, og ikke nevnt noe videre?

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet
Skal jeg gjette så ligger nok årsaken nettopp her. Han har kanskje tolket kroppsspråket ditt og det at du var "fjern" som om at du ønsket å være helt andre steder enn sammen med ham? Jeg for min del hadde sannsynligvis tolket det sånn, og da hadde jeg nok sagt det samme jeg også. Gi ham et signal om at du fortsatt er interessert så ordner det seg sikkert.

Vet du, det tror jeg også. For jeg vet at jeg kan virke litt merkelig på folk i blant, dersom jeg feks føler meg litt nervøs eller usikker (tror jeg var det ja, tidlig i datingfasen kan jeg bli fryktelig nervøs uten spes grunn...prestasjonsangst? Første gang er alltid ok. Andre gang verst. For så å være helt meg selv og avslappet neste gang. Huff ikke lett å være meg hihi).

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Det er opp til deg betyr at han har lyst, og dermed vipper det på om du har lyst.

Kanskje indikerer det at han er usikker på om du har lyst.

Gjest Gjest_Babe_*
Skrevet
Bare av ren nysgjerrighet:

Hvor ærlig skal man være, egentlig? "Sannheten rett ut" er jo ikke bestandig like vakker. Skal man dra til med velkjente floskler som "jeg tror ikke vi helt passer sammen" og "jeg er ikke helt klar ennå", eller skal man si nøyaktig hva man mener: "Jeg synes du er overfladisk, kjedelig og mindre pen - finn deg noen andre å dæite".

Jeg har da avvist en og annen i mitt liv jeg også, og personlig synes jeg det er helt forjævlig å formulere dette på en skikkelig måte. Det er dog mulig andre tar lettere på slike ting enn det jeg gjør.

Synes velkjente floskler er bedre enn å si "overfladisk, kjedelig, mindre pen" osv..Så : nei, man trenger ikke si ALT man tenker rett ut. Bare nok til å formidle hva man mener.

Det er tross alt bedre for begge parter å få sagt noe om dette, fremfor å bare fortsette å treffes uten at det er noe kjemi der. Det er underlig at gutter fortsetter å treffe en jente gang på gang dersom han ikke er interessert.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet
Du skulle bare ha visst.. Jeg har vært borti alt fra (på SMS):

Hun: "Takk for sist! Har du lyst til å være med ut og ta en kaffe en dag?"

Jeg: "Nei, jeg tror ikke det."

Hun. "Ok. Det er helt opp til deg."

(Har ikke hørt fra henne siden).

.. til situasjoner der hun har insistert på å vite hvorfor. Hva i svarteste finnskogen sier man da uten å virke som en komplett idiot?

Svar:

"Jeg pleier å føle noe når jeg er sammen med en jente, og det føler jeg ikke når jeg treffer deg".

Det er et flott standard-svar å gi når en jente insisterer på en dyyyp forklaring :filer:

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Gjest_Babe_*
Skrevet
Hvor har du dette fra?

Personlig erfaring(er).

F.eks. har jeg opplevd at gutter tar initativ til å treffes. Men når jeg svarer ja kan de virke ganske likegyldige til om møtet kommer til å finne sted eller ikke.

(Dette gjelder treff på offentlige steder i tidlig fase av datingen , altså ikke snakk om noe intim kontakt ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...