VesleBråka Skrevet 25. juli 2003 #1 Del Skrevet 25. juli 2003 Lærer ikke folk idag at de skal ta med seg søppelet sitt hjem når de er ute??? Det er så grov mangel på ansvar og respekt for naturen, at jeg blir helt oppgitt. HVER gang jeg er ute tar jeg med meg noen andres drit hjem igjen, for andre er helt lobotomert når de reiser. Jamen, åh, tomflasker, skal ikke de ligge her de nei, åja, det står jo en dunk der 5 meter unna, kanskje vi skal gidde å bruke den.. Jeg blir helt oppgitt. På stranda er det glassbiter, for noen komplett idioter har sittet og drukket øll i glassflasker og så kastet dem mot svaberget når de var tomme.. Jeg fatter ikke med min beste evne at noen kan være så komplett dum og hensynsløs overfor miljø og andre. De skulle hatt grisebank, det er vel det eneste de skjønner. Idag hørte jeg på nyhetene at det er et stort problem med at folk slenger fra seg engangsgriller overalt. ER DET SÅ VANSKELIG DA? Det står jo til og med skrevet på den at den skal IKKE slenges i naturen.. Og folk bader i Jonsvannet i Trondheim, byens drikkevannskilde, med skilt rundt hele som sier "Bading forbudt - drikkevannskilde". Fordi de gir komplett faen. Hva er det for slags samfunn som vokser frem? Lurer på om jeg skal låne meg hund, finne ut hvem synderne er, og så ta med hunden så den kan drite på trappen deres. FORLAT STEDET SLIK DU ØNSKER Å FINNE DET. DET ER INGEN SOM KOMMER OG RYDDER OPP ETTER DEG, FAKTISK, DET ER INTET HOTELL. ØNSKER DU Å SITTE I EN SØPPELDYNGE NESTE GANG DU SKAL UT?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. juli 2003 #2 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg reagerer akkurat likt. De gangene jeg har vært på stranda, ser det ut som en svinesti når klokka begynner å tikke mot kvelden og folk reiser hjem. Det står søppeldunker flere steder, slik at det er enkelt å kvitte seg med søpla si, men det er bemerkelsesverdig mange VOKSNE mennesker som bare lar søpla si ligge der de satt og reiser hjem!! Når vi var fjortisser så var det litt ukult å rydde bestandig, og selv om vi stort sett gjorde det, så snakket vi ikke høyt om det. Men voksne mennesker, med små barn... hva er det de lærer barna sine da? "bare la søpla ligge dere, den forsvinner nok på sikt..." ??? Det er ikke værre en å ha en pose til søppel med seg, kaster man søpla i den etterhvert som man lager søppel, så er det bare å ta den med seg når man drar å dumpe den i søpla. FORLAT STEDET SLIK DU ØNSKER Å FINNE DET! er jeg helt enig i!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 25. juli 2003 #3 Del Skrevet 25. juli 2003 Er så enig, så enig! PLUKK OPP ETTER DERE, FOR H******! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 25. juli 2003 #4 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg plukker alltid opp etter meg, enten vi er i naturen eller andre steder. Jenten min på seks har også lært det og reagerer dersom noen slenger noe fra seg. Hun sier gjerne: "pappa, sant at det er stygt å kaste boss", jeg svare allerhelst så ærlig jeg kan og gjerne litt høyt at det er jeg fullstendig enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 25. juli 2003 #5 Del Skrevet 25. juli 2003 Enig. Jeg har flere ganger fått en del merkelige blikk på halsbrekkende løpetur etter skjokolade-papir på avveie ... Men seriøst: jeg synes det er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 25. juli 2003 #6 Del Skrevet 25. juli 2003 Helt enig. Men det er ingen andre på min alder som skjønner det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 26. juli 2003 #7 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg kaster ting i søppelkassa! Fikk det så godt innprentet i barndommen at det er blitt helt naturlig. Skjønner meg ikke helt på folk som ikke gjør det, og særlig ikke når det er søppelkasser i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 26. juli 2003 #8 Del Skrevet 26. juli 2003 -Kunne aldri falle meg inn å IKKE plukke med meg søpla uansett hvor jeg er....hva er det som feiler folk?? :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 26. juli 2003 #9 Del Skrevet 26. juli 2003 Lurer på om jeg skal låne meg hund, finne ut hvem synderne er, og så ta med hunden så den kan drite på trappen deres. FORLAT STEDET SLIK DU ØNSKER Å FINNE DET. DET ER INGEN SOM KOMMER OG RYDDER OPP ETTER DEG, FAKTISK, DET ER INTET HOTELL. ØNSKER DU Å SITTE I EN SØPPELDYNGE NESTE GANG DU SKAL UT?? Kunne ikke sagt det bedre selv VesleBråka !!! Cita låner ut hundene til et så bra formål Men siden du pratet om Jonsvatnet (Jonsvannet ?) så kan jeg tipse deg om en med Rottis'er der oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 26. juli 2003 #10 Del Skrevet 26. juli 2003 Om jeg ser noen som kaster fra seg ting i naturen så sier jeg fra til dem at slikt ikke er akseptabel oppførsel og ber dem ta med seg søppelet sitt hjem slik at de kan kaste det der. Men trikset er selvsagt å si det på en "hyggelig" måte -slik at folk ikke blir provoserte. Jeg pleier å legge an "flørte-Nelle-stemmen min" når jeg sier dette. Da pleier folk å ta det med et smil, men samtidig som de skjønner at jeg virkelig mener det. De ser at jeg har et poeng, og tar med seg søppelet sitt hjem. Søppel i naturen er HELT uakseptabelt! Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2003 #11 Del Skrevet 27. juli 2003 Fullstendig bavian - absolutt! Jeg rydder til og med opp etter meg når jeg har vært på kaffebesøk hos folk jeg. Tar med meg det jeg har brukt og setter det på kjøkkenet for at vertinnen skal slippe å rydde etter meg.. Datteren spør noen ganger om hun kan få slenge tyggispapir ut av bilvinduet - og jeg svarer nei hver gang, men hun fortsetter å spørre. "Alle andre gjør det jo - det spiller jo ingen rolle med ett lite papir fra eller til..." "Det hjelper jo ikke om jeg rydder etter meg hvis ingen andre gjør det.." Fin mentalitet ikke sant? Det er de som er verre enn oss vi skal sammenligne oss med? Mennesker er den største virusen denne planeten noen gang fikk, og vi tar kål på den systematisk og sikkert..... med all vår forsøpling og overforbruk..... æsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg nektet en voksen jente å kaste bananskallet ut vinduet når jeg kjørte.. Hun argumenterte med at det er biologisk søppel og vil brytes ned, som jo er sant, men veikantene ser så svinete ut av rask uansett type, det er stygt å se på + andre kan følge eksemplet med ikke bio søppel + det er ikke såå vanskelig å ha søppelpose i bilen.. Jeg blir så irritert på folk som er så dumme, så jeg klarer ikke å bruke flørte-stemme. Sist vi var på tur var det en gjeng gutter, ca 23-25 år gamle, som drakk øl av ølbokser, og når boksen er tom så bøyer man seg og setter boksen ned hvis man går, og lar den stå igjen. Da sier jeg litt for høyt til min kjære "Hvem tror de kommer og plukker opp etter dem? Er de dumme? Det står jo til og med en søppelkasse 3 m unna, så de trenger ikke bære boksen med seg hjem engang." På lørdag morgen og søndag morgen er byen strødd med ølbokser og vinflasker og alskens tull - til tross for god spredning på søppelkasser. De gir rett og slett faen. Det er en søppelkampanje i Trondheim nå, og bildet er en søppeldunk med fullt av søppel rundt - folk gidder ikke hive søppla oppi, bare i generell nærhet av dunken. De gir faen, og regner med noen kommer og plukker opp. Hvor er det de lærer at noen plukker opp etter dem støtt? Har de mødre som fotfølger dem, og plukker sokker og skitne kopper og rydder og styrer? Er det mødrene som ikke setter grenser? (Og fedre i moderne familier, der far også løper som en tyrk etter barnet og plukker opp). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 28. juli 2003 #13 Del Skrevet 28. juli 2003 Tar alltid med meg søpla jeg. Syns det er deprimerende å komme til et sted som er neddynget av søppel, eller veikanter som ser ut som søppelfyllinger. Ingen skal komme å si at det er vanskelig eller et ork! Satt en gang i bilen min på en parkeringsplass og var vitne til en idiot. Han satt i bilen sin ved siden av og spiste et eller annet. Når han var ferdig rullet han ned vinduet og heiv alt grapset sitt på bakken og kjørte sin vei....?! Snakker meg om dust!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå