Gå til innhold

London, Paris eller andre storbyer i Europa

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal på storbyferie i juli, men liker ikke varme spesielt godt... 20 grader er passe for meg. Skal reise med en venninne. Vi vil oppleve det som er å oppleve i en storby (kunst, shopping, avslapning). Hvilken by i Europa anbefaler du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Du kan sjekke litt værstatistikk på http://www.weatherbase.com og dette vil vise f.eks. snitt temperaturer. Men vær varierer ganske mye og jeg tror at både London og Paris kan by på alt fra OK vær til ganske varmt vær. Snittet for Paris er 19 men de har hatt fra 5 grader til 35 grader så det viser at det ikke er så enkelt å vite hva slags vær du kommer til å få. Men det er en fantastisk by iallefall så du bør ta sjansen ;-)

Gjest Frosk
Skrevet

I juli kan du jo "risikere" veldig varmt vær de fleste steder i Europa - men søreuropeiske byer bør du vel gjerne unngå hvis du har lyst til å minimere sjansen for temperaturer på trettitallet?

Liker veldig godt Berlin - eller hva med et av de baltiske landene (Riga, Vilnius, Tallinn)

Skrevet

Tror Reykjavik er den eneste byen under 20 grader du finner i Europa i juli :)

Forøvrig en super by, som jeg varmt kan anbefale. Lei bil og kjør til Gullfoss, Thingvellir og Geysir. Og ikke glem den blå lagune. Tror de har i gjennomsnitt 15 grader om sommeren.

Paris, Roma, Praha er alle fryktelig varme i juli, jeg syns nesten det var for varmt i Paris når jeg var der i mai for to år siden, med temperaturer på godt over 20 grader. Og Roma var passe i slutten av september ifjor.

Eventuelt går det jo an å kombinere by og strand i Barcelona eller Dubrovnik.

Nordlige Storbritannia og Irland er antakelig heller ikke så ille. Nå er det en del år siden jeg var i Skottland på sommeren, men har aldri opplevd noen hete her akkurat. Glasgow er en fin by, med mye bra shopping. Irland har jeg aldri vært i, men hører mye bra om Dublin, og tipper at temperaturene her er som i Skottland.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...