Stubborn Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Sambo og jeg har ønsker om å gifte oss i det stille, bare ned på tinghuset(evt. reise en eller anne plass) liksom. Når vi sier det til folk som spør om vi ikke skal gifte oss snart, så blir de jo nesten sjokkerte og ja, flere blir nok litt fornærma for at det ikke blir en fest på dem(nå har vi jo tenkt å arrangere en liten fest i etterkant da, men det trenger jo ikke folk å vite nå). Det at vi gifter oss, gjør vi jo kun for oss selv og våre unger, ikke for alle andre sin forlystelse... Må si at det aldri hadde falt meg inn å bli fornærma for at noen i familien(eller nærmeste vennekrets for den skyld) hadde gjort det 'fort og gæli' uten noen bryllupsfeiring. Men vi er vel alle forskjellige der også vil jeg tro :gjeiper: Det jeg gruer meg til den dagen vi annonserer at vi har gifta oss, er reaksjonene fra slekta hans. Han er av samisk slekt, og der er det absolutt ikke 'godtatt' at man gjør sånt, der skal man jo be hele slekta(og d innebærer ALLE, tremenninger, firmenninger og deres familier). Har aldri vært aktuelt for min sambo å skulle invitert alle, er jo masse intriger og familiekonflikter når de blir så mange, men han kommer nok til å bli uglesett av en god del av slekta si ja... Jaja, vi har vel god tid å forberede oss på reaksjonene, for han har ikke rotet seg til å fri ennå(men gud hvor han hinter frempå om det)
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Mange som vil ha et enkelt bryllup, men da lurer jeg på hvorfor dere skal ha fest senere viss det kun er for deg din mann og ungene deres og ikke for alle andre sin forlystelse?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Er kun deres sak hvordan dere gjør det. Dere kan jo bare bestille vielse uten å si det til noen. Dra til utlandet og gjøre det der feks.
Minnimusepus Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Synes ikke det gjør noenting om dere bare vil være dere to når dere gifter dere, det er noe dere velger helt selv Selv hadde ikke vi tenkt å be fler enn kun den nærmeste slekta (foreldre,søsken og besteforeldre) men min kjæres foreldre skulle spytte inn 20.000 som vi forøvrig trodde var en gave til f.eks bryllupsreise, men det fikk vi beskjed om at skulle gå til selve bryllupet, og de mente derfor at de hadde "krav" på å ha sine nærmeste der, som søsken, da ble vi plutselig 20-30 fler! Gav klart uttrykk for at jeg synes det var MEGET spesielt å komme med noe sånt bare to mnd før bryllupet skulle stå, men sånn var det! Siden vi har såpass god kontakt med dem som vi har og min mann har et kjempeforhold til sin far, valgte vi å ta deres krav til etterretning å invitere tanter og onkler også, MEN hvis det oversteg de 20.000 så måtte DE versågod å betale det, for det var ikke vår plan og betale for dem! Nå skal det sies at det ble et veldig koselig bryllup og jeg kunne ikke tenke meg å gjort noe anderledes! Nå gled det litt ut her, men det var godt å få det ut Synes det høres koselig ut med en litt mer uformell men formell samling i ettertid jeg
Stubborn Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2009 Mange som vil ha et enkelt bryllup, men da lurer jeg på hvorfor dere skal ha fest senere viss det kun er for deg din mann og ungene deres og ikke for alle andre sin forlystelse? Fordi det er litt andre krav og forventninger til en slik fest. Man har ikke delt opp i middag og kaffe, men kun en fest, og det er litt mer casual. Vi blir ikke 'midtpunktet' på helt samme vis, noe som passer oss bra(og vi forventer ikke noen gaver heller når vi gjør det sånn). Det kan kanskje oppfattes litt 'krasst' når jeg skriver at det ikke skal være noe til alle andres forlystelse, men det er ikke ment sånn altså, bare at bryllupsdagen vil vi gjerne feire på egenhånd, uten at alle andre i ettertid skal se seg nødt til å fortelle hvor sjokkert de er, og at de er skuffet over at vi ikke giftet oss 'offentlig'. Så får de heller bli gledelig overrasket når vi sier at 'da og da blir det fest på lokalet, hiv dere med!'
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Jeg og mannen giftet oss på en ambassade i utlandet. Kun oss to. Ingen av barna var med. For meg er det å gifte meg en helt privat begivenhet og jeg kunne aldri ha delt den private stunden med andre enn han jeg gifter meg med. Vi hadde heller ingen fest da vi kom hjem. Min familie støttet oss, hans familie var helt i fra seg. Mine barn skal få full støtte uansett hvordan de velger å gifte seg. Det viktigste er at det blir slik de vil, ikke at jeg nødvendigvis får være med.
Pupsilure Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Vi opplever mye rare blikk og negative kommentarer vi også, men sånn er det bare. Gjør meg bare enda mer glad for at vi velger å reise bort å gifte oss alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå