Gå til innhold

Dere med rasekatt inne, er dere ikke redd for innbrudd?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har tenkt litt på dette, har en rasekatt som kun er innekatt. Så klart han benytter anledningen for å stikke ut om noen åpner en dør eller vindu. hva da om det skjer et innbrudd? De kan ta absolutt hva de vil for min del, bare ikke katten min..Men tror ikke akkurat tyvene lukker døren igjen etter seg fordi det er pus her..Dessuten stopper de han nok ikke på vei ut heller..... Er livredd for dette, flere med meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Katten din vil nok ikke rømme bare fordi den får litt frisk luft, uansett om den er rasekatt eller ikke. Den vil nok bare kjenne litt på friheten, før den blir sulten og gjør et mislykket forsøk på å skaffe seg en fugl før den finner veien hjem igjen.

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Hvordan finne veien hjem igjen når den aldri har vært ute?

Gjest Glør
Skrevet
Hvordan finne veien hjem igjen når den aldri har vært ute?

Katter er veldig gode på å finne veien hjem, man vet ikke hvorfor, men en del forsøk tyder på at den har ett innebygd kompass som peker ut veien hjem. Dermed har det lite å gjøre med at den lærer seg veien. Den største faren for en innekatt som kommer seg ut er at den har liten erfaring med å takle farer som biler eller rovdyr.

Ellers er det vel mest naturlig for en oppegående tyv å lukke døra, slik at det tar lengre tid før de evt blir oppdaget.

Skrevet

Katter har en fantastisk retningssans, selv om de har vært inne hele livet. :P

Skrevet

Du tror at folk med rasekatter som er innekatter er mer glad i dyra sine enn de som har blandingsrase? Wow..

Skrevet

Hm, høres ut som en merkelig redsel. Er du litt nevrotisk av natur?

Gjest Glør
Skrevet
Du tror at folk med rasekatter som er innekatter er mer glad i dyra sine enn de som har blandingsrase? Wow..

Det er vel mer det at folk med rasekatter er mer tilbøyelige til å sperre dyra sine inne. Jeg har vanlige huskatter som går inne og ute, så dermed slipper jeg å bekymre meg for slike ting.

Skrevet

Forstår godt din redsel, jeg. Og har tenkt på det samme. Men tror nok at pus holder seg i nærheten om den slipper ut. Vår innekatt (som ikke er rasekatt) slapp ut med et uhell og holdt seg i nabolaget i flere dager til vi fant henne igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...