Gjest Rubens Rikskringkasting Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Noe som plager meg en del er at jeg nesten aldri blir mett av det jeg spiser - samme hve det er. Og jeg spiser helt nomale mengder til hvert måtlid (som de rundt meg gjør). Men jeg blir nesten aldri mett! Derfor drikker jeg mye vann til måtlidene(kanskje litt over en halv liter) og rett før. I tillegg spiser jeg en del ekstra grønnsaker og frukt i tillegg for å fylle opp magesekken, på en måte. Dette gjør jeg jo for å bli litt mer mett enn jeg naturlig ville blitt(ikke at det funker så veldig, men jeg blir jo bare enda mer sulten om jeg ikke gjør det), men kan det egentlig være at denne vanndrikkingen og frukt/grønnsaksspisingen gjør det hele bare værre ved at det utvider magesekken min permanent? Bør jeg i så fall kutte det ut sånn at magesekken får litt mindre "påfyll" og dermed blir mindre sånn at det tilpasses en normal mengde mat? Eller er det hele bare humbug?
waco Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 skal man ikke drikke vann etter at man har spist mat for å varig metthetsfølelse?
Pusill Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Man får ikke varig metthetsfølelse av å drikke vann fordi vann ikke blir tatt opp i kroppen,men nærmest renner rett ut igjen. Tror kanskje du utvider magesekken og dermed får behov for mer mat.
Gjest MooCow Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Prøv aa endre litt paa kostholdet ditt og se om det hjelper. Jeg har begynt aa faa i meg mer protein og fett, og mindre karbohydrat(lavkarbo i grunnen) og det har hjulpet veldig paa metthetsfølelsen. Jeg pleide ogsaa aa vaere sulten hele tiden og spiste gjerne 9 ganger om dagen.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Man får ikke varig metthetsfølelse av å drikke vann fordi vann ikke blir tatt opp i kroppen,men nærmest renner rett ut igjen. Tror kanskje du utvider magesekken og dermed får behov for mer mat. Tull, og atter tull. Man anbefaler faktisk folk å drikke et stort glass vann til måltider, for da blir man faktisk mettere, se her: http://www.kvinneguiden.no/magasin/helse/8...ttere_paa/69687
Gjest Rubens Rikskringkasting Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Men den metthetsfølelsen man får av mat må vel komme av at det blir mer "fyll" i magen? For i så fall vil jo magen utvides dersom man fyller den opp med masse vann og grønnsaker i tillegg til annen mat.
Gjest Rubens Rikskringkasting Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Mente selvfølgelig "den metthetsfølelsen man får av VANN"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå