Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en god skredder på Koh Samui? Føler at en kan være både heldig og uheldig når en skal få sydd klær, og vil gjerne ha tips om noen som er flinke. Og så lurer jeg på; skal en prute like mye her som i andre "butikker" i Thailand? Hvor mye bør en betale f.eks for en bluse/skjorte og en finkjole (kort)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes sannsynligvis ingen meget dyktige skreddere på Koh Samui.

Skrevet

Ok? Hvorfor ikke?

Gjest Gjest
Skrevet

Det kreves svært mye av en dyktig skredder. I Thailand vil du mest sannsynlig bare finne tilfredsstillende skreddere i Bangkok.

Generelt er det Hong Kong som er stedet hvis du er ute etter een dyktig skredder i Asia.

Skrevet

Ok, så da bør vi helst få sydd klær i løpet av de dagene vi er i Bangkok altså... Men der er vi bare tre dager, er det nok mon tro? Og hvor finner vi gode skreddere i Bangkok da?

Skrevet

Vi fikk sydd klær da vi var på Koh Samui! Nå er dette riktignok 7 år siden, og jeg husker ikke hva skredderen het, men sjekk i en reisebok eller liknende, eller hør med folk når du kommer ned, så kan du garantert bli anbefalt en bra.

At det bare er gode skreddere i Bangkok er jeg absolutt ikke enig i. Selv om det selvsagt avhenger av hva du sammenlikner med. Er du vant til Armanidresser til 15000kr, blir du kanskje skuffet - ja. Men hvis du bruker dresser fra vanlige butikkutsalg her i Norge vil du sannsynligvis oppleve at kvaliteten på det du får sydd der nede er mye bedre. Det var iallefall vår erfaring. Og mange andres som vi kjenner. Både kjolen og dressene vi fikk sydd da vi var der var, og er, fremdeles av topp kvalitet, 7 år senere.

Når det er sagt er det sikkert dårlige skreddere her også, men både reiseguider (om du reiser charter) eller folk på hotellet kan sikkert hjelpe deg å anbefale en. Ellers tror jeg du finner noe i lonely planet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...