aaselo Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Hei! Jeg gifter meg i juli, og vi har begynt å bestille drikke til bryllupet. Litt info om bryllupet: Til middagen blir vi totalt 29. Til kaffen kommer 25 til, slik at vi totalt blir 54 personer. En del av gjestene kommer heller ikke til å drikke alkohol (ca 10 stk). Vi har tenkt på følgende drikke: Musserende (velkomst, både til etter vielse og til kaffegjester): 15 flasker Hvitvin: 7 flasker til middag. 3 eller 4 kartonger i baren Rødvin: 20 flasker + 1 kartong i baren (blir ca 5 flasker til overs fra middag) Dessertvin: 5 flasker Avec: 3 cognac, 2 Baileys 2 flasker rom 3 flasker gin + selvfølgelig blandevann og mineralvann. Høres dette ut som en grei mengde? Jeg er også usikker på om vi bør kjøpe øl? Takknemlig for gode tips:)
LilleSiri Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Dere bør helt klart ha øl, det er stort sett det det går mest av
Jade Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Hos oss gikk det 50 flasker øl. Vi hadde ca like mange som dere. Det gikk også 60 halvlitere med brus - så det var nok en del som ikke drakk alkohol. Så dere bør klart kjøpe øl!
aaselo Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2009 Hos oss gikk det 50 flasker øl. Vi hadde ca like mange som dere. Det gikk også 60 halvlitere med brus - så det var nok en del som ikke drakk alkohol. Så dere bør klart kjøpe øl! Da kjøper vi en et par kasser øl, også
Gjest Blondie65 Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Jeg vil bare kommentere mengden med vin: Det går 5 glass vin pr flaske og man regner stort sett 3 glass pr gjest til en middag. Med den mengden dere har valgt har dere rikelig (i overkant av 4 glass pr gjest). Så dere har beregnet rett
Sunshine Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Skal du bare ha bestemte drinker, eller tenker du at gjestene skal bestemme selv? Jeg ville hatt noen flasker vodka også siden det ikke er alle som liker rom og gin.
Gjest Gjest_Berta_* Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Vi har nettopp giftet oss, og hadde 60 til bords + 5 ekstra som ikke kunne komme før etterpå. Vi hadde fint vær, det har mye å si, men det gikk altså 250 flasker øl... Nesten alle drakk øl, i massevis! Nå har sikkert det fine været noe å si, men det var ikke så varmt der vi satt, så jeg vet ikke, jeg. Jeg hadde revurert "et par kasser øl" hadde jeg vært deg... Hvis du kjøper øl på butikken, får du sikker lov til å levere tilbake det du evt. ikke bruker, det fikk vi (men trengte definitivt ikke å benytte oss av det), det samme gjelder brusen.
lilleGrethe Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Nyttig guide her: hvor mye alkohol trengs til festen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå