Gå til innhold

Er det galt/unormalt å synes at jentebarn er vakre?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er voksen mann og anser meg selv som helt normal og snill. Men jeg synes små jenter kan bli veldig vakre og sjarmerende, og det gjør meg veldig ettergivende og litt "tatt pusten fra" noen ganger. Selv hos småbarn på 2-3 år kan jentebarna virkelig bli pene og vakre som treffer en litt i hjertet.

Sånn reagerer jeg også med voksne jenter selvsagt. Alle jenter.

Er dette helt normalt og naturlig? Jeg får bare inntrykket av at jevnaldrende menn bryr seg null om noen barn. Da jeg en gang ytret for en venn at en jente på seks år var veldig vakker, og det var hun også slank med langt lyst hår og et pent ansikt, men fikk da et tvilende blikk og han lurte på om jeg var vel bevart i hodet. Jeg klarte å spøke det rundt. Likevel ubehagelig. Jeg holder kjeft om det nå.

Eller er det slik at samfunnet vårt har gjort dette til noe ulovlelig å la seg sjarmere og bli tatt av vinden av jenter i alle aldre? Selv små? Eller bør jeg oppsøke hjelp?

Takk til alle tilbakemeldinger på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
jeg synes små jenter kan bli veldig vakre og sjarmerende, og det gjør meg veldig ettergivende og litt "tatt pusten fra" noen ganger. Selv hos småbarn på 2-3 år kan jentebarna virkelig bli pene og vakre som treffer en litt i hjertet.

Slike utsagn/formuleringer som dette er nok ikke helt på sin plass, nei, vekker mistanke om at du kan bli forelsket i helt små barn.

Det er selvsagt ikke noe galt i å være glad i barn, men når man mister pusten og blir truffet i hjertet av skjønnhet hos en 2 - 3-åring, da er man nok over i en pedofil følelsesverden. Så lenge du klarer å holde disse følelsene i sjakk, ville jeg bare prøvd å skjule de etter beste evne, men hvis du begynner å tro at det er naturlig å være forelsket i et lite barn, eller begynner å drømme om at slike følelser kan bli gjengjeldt, eller tro at et lite barn kan bli tiltrukket av deg, da bør du søke hjelp, eller advare dine nærmeste.

Skrevet

Jeg vil si at du bør begynne å bekymre deg om du skulle få seksuelle følelser eller reaksjoner i nærheten av disse barna. Om du ikke har det, vil jeg si det er normalt å bli betatt av småbarn. De er jo stort sett veldig søte. Mannen min kan bli helt betatt av små gutter eller jenter vi ser på bussen, og jeg har aldri en gang tenkt at det skulle være noe unaturlig med det. Menn har også lov til å bli tussete når de ser barn, på samme måte som mange kvinner blir det.

Gjest nobilian
Skrevet

Som damen over sier, om det dukker opp seksuelle følelser eller tanker rundt ungene, er det på høy tid å søke hjelp.

Sånn som du beskriver det innledningsvis, altså uten skrudde tanker, synes jeg ikke tankene dine er veldig problematiske.

Noen barn er penere enn andre. Noen er skjønne, andre er vakre, noen er omtrent "prototypen" på hvordan en unge skal være utseendemessig, noen har helt åpenbart vunnet genlotteriet og det er lov å legge merke til det.

Det gjør jeg selv, og det kan jeg fint nevne for samboer uten at hun ser det som det minste rart. For min del gjelder det forøvrig både gutter og jenter, en nydelig unge er en nydelig unge.

Nå vil jeg ikke si at andres barn ofte rører meg i hjertet, men det skjer jo fra tid til annen. Når de gjør noe ut av omtanke, når de blir strålende lykkelige over "småting", når de ivrig forteller om noe mens øynene lyser - da kan jeg fint tenke at barn er vakre, at livet ikke er stort uten dem og at det ER håp for framtida.

Vet ikke om det er akkurat slik du tenker, men om det er på en like harmløs måte skal du få være i fred for meg. Du skal imidlertid vokte deg vel for å tillegge småjenter noen særlig grad av bevissthet, unger må betraktes som unger, alt de gjør må forstås innenfor den rammen. Hvis du noensinne tar deg selv i å tenke at ei lita jente bevisst gjør seg vakker, da er du ute og kjøre, og da er hjelp i høyeste grad nødvendig.

Skrevet

Tror du Hollywood plukker ut tilfeldige drittunger når de skal lage ny sørpefilm?

Noen unger er pene. Det er helt vanlig å bli fascinert av pene mennesker, også unger.

Jeg har f.eks ikke noe problem med å se at en mann er pen (men jeg kan ikke vite om han er attraktiv), det går på symmetri osv. Men jeg ville kviet meg litt for å si det høyt, for da tror jeg HOMO ligger litt løst i luften. På samme måte som når jeg av misunnelse kan kommentere når andre har bra kropp...

Folk er litt kjappe til å stille diagnoser her. Men by all means, kan tenkes du er pedo. Hva skal du gjøre med det?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er voksen mann og anser meg selv som helt normal og snill. Men jeg synes små jenter kan bli veldig vakre og sjarmerende, og det gjør meg veldig ettergivende og litt "tatt pusten fra" noen ganger. Selv hos småbarn på 2-3 år kan jentebarna virkelig bli pene og vakre som treffer en litt i hjertet.

Er dette helt normalt og naturlig? Jeg får bare inntrykket av at jevnaldrende menn bryr seg null om noen barn. Da jeg en gang ytret for en venn at en jente på seks år var veldig vakker, og det var hun også slank med langt lyst hår og et pent ansikt, men fikk da et tvilende blikk og han lurte på om jeg var vel bevart i hodet. Jeg klarte å spøke det rundt. Likevel ubehagelig. Jeg holder kjeft om det nå.

Eller er det slik at samfunnet vårt har gjort dette til noe ulovlelig å la seg sjarmere og bli tatt av vinden av jenter i alle aldre? Selv små? Eller bør jeg oppsøke hjelp?

Jeg reagerer litt på den jeg har fetet ut. At du reagerer "sånn" med alle jenter. Hvis du blir sjarmert av småjenter på samme måte som du blir sjarmert av voksne jenter, så er nok det litt unormalt.

Det er helt naturlig å synes små barn er søte og bli betatt av dem, men på en helt annen måte enn når man blir betatt av mennesker på sin egen alder, også syns jeg også det er litt rart at du skiller på kjønnene..?

Gjest Gjest
Skrevet

Dette hadde ikke vært NOE problem dersom du hadde vært en jente. Da hadde heller ingen her inne reagert. Jeg har lest om jenter som skriver at de har lyst til å tilnærmet spise opp ungene fordi de er så herlige og deilige. Da er alt helt ok fordi disse er hunkjønn. På en bildeside var det mødre som skrev "please stop, i can't take it anymore, she's too beautiful!!!" osv om en jenteunge på 3. hadde det sittet en gjeng menn og skrevet dette, hadde det antageligvis blitt anmeldelse av den siden.(?)

Dette var forøvrig USA og dette kan også ha noe med kulturer å gjøre. I USA er det bl.a. vanlig å kysse ungene på munnen ofte som en del av omsorgskulturen. I Norge er dette mer uvanlig og betenkelig.

Det hele koker ned til om det handler om seksuelle følelser eller ikke. Så da burde du egentlig sitte med svaret. Men kvinner slipper glatt unna med dette du skrev her. Ordet MANN alene er nok til at folk reiser gule og røde flagg umiddelbart.

Skrevet

Hvis du har seksuelle følelser for unger, har du jo et problem, men man har jo lov å tenke/føle hva man vil, så lenge man ikke utøver det i praksis. Mennesker med pedofil legning kan jo ikke noe for dette selv. Det er hva man gjør med disse følelsene som avgjør om det er et problem eller ikke.

Gjest D-shol
Skrevet

Jeg har venniner som har barn som er helt herlige, nydelige, skjønne, "til å spise opp", ofte får jeg helt "spader" og kan bare stå og se på alt det søte de gjør i evigheter. Dette gjelder både jenter og gutter.

Hvorfor er det så mye verre når en mann opplever det samme? Det handler jo ikke om forelskelse eller seksuell tiltrekning, bare det at barn rett og slett er skjønne.

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet (endret)

Kjære TS.

Jeg syns det er koselig å høre om menn som blir betatt av små barn også, som kvinner blir. Dette er kanskje ikke "normalt" for de fleste, noe som kan merkes på kommentarene her inne, men det som er bekymringsverdig er at du reagerer på samme måte ovenfor voksne jenter... Det er en ganske klar forskjell på å være betatt av og forelsket i, men dersom du begynner å merke en slags "betatthet/forelskelse" og dermed seksuelle følelser (antar du har slike følelser for voksne jenter?), bør du oppsøke hjelp. Det er bra du tar opp dette tidlig og prøver å gjøre noe med det. Cred til deg for det!

Siden du er "klar" over dette, tror jeg ikke du er pedofil. Kanskje du kan ha slike tendenser, men det tror jeg de fleste går gjennom en gang i livet. Det skader uansett ikke å snakke med noen om dette.

Endret av sunglasses
Skrevet

Jeg synes heller ikke det er verre at menn synes barn er skjønne, men når TS skriver at han blir betatt av små jenter på samme måte som voksne jenter, er det jo noe som skurrer. Samt at det bare er jentebarn han blir betatt av, og ikke barn generelt.

Gjest Gjest
Skrevet

Desverre er det blitt slik at man blir mistenkeliggjort for slike utsagn. Det er mye som kan ta pusten fra en. Hos deg er det barn. tenk om flere kunne innrømme slike ting. det er liksom lite mandig å si noe sånt, i verste fall kan du bli mistenkt for helt andre ting.

Klart man kan la seg sjarmere av barn. de er jo så gode,sjarmerenede.

Så lennge d ikke forelsker deg ellrfår tenning av unger, så er det flott at du kan si noe sånt. Du skriver sånn at jeg oppatter deg som du ikke får tenning eller forelsker deg,setter pris på din ærlighet.

Jeg lar meg ofte sjarmere av små barn, blir "satt ut" på sin ærlige måte,sin oppriktifhet og skjønnhet. fasinerer meg måten de snakker på osv. Det kan komme av at mine barn er store og flyttet ut. har ingen hjemmeboende barn. Var ung da jeg fikk barn, fikk de tett og tiden rakk ikke til alt.

Jeg kan sitte og prate med de, jeg får lett tilitt til barn. De betror seg ofte.

Nå jobber jeg med mye ungdommer. Det er ofte gutter som er lælinger. De er så skjønne første gangen de kommer på min arb.plass. Tar de under mine vinger i en tøff verden. De vil gjerne være voksen,men er ofte ganske hjelpesløse på en tøff arb.plass. De kan være barnslige,naive,oppriktige. jeg lar meg sjarmere i senk. Har de i tillegg utseende med seg,så sprenger det på hos en mor. At noen skulle betvile mine hensikter,beskylde meg for noe, ser jeg på som helt absurd.

Vi er så hjernevasket av media at om noen skulle ha slike tanker som deg, så er du antakelig pedofil. Sånn er det blitt.

Jeg kan også bli satt ut (som du kaller det) av dyr. Har mye med dyr å gjøre,mest hunder. De er helt skjønne og jeg lar meg smelte.

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Enig i det der med dyr også. Noen dyr treffer bare en i hjertet og man ønsker dem alt godt. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Desverre er det blitt slik at man blir mistenkeliggjort for slike utsagn. Det er mye som kan ta pusten fra en. Hos deg er det barn. tenk om flere kunne innrømme slike ting. det er liksom lite mandig å si noe sånt, i verste fall kan du bli mistenkt for helt andre ting.

Klart man kan la seg sjarmere av barn. de er jo så gode,sjarmerenede.

Så lennge d ikke forelsker deg ellrfår tenning av unger, så er det flott at du kan si noe sånt. Du skriver sånn at jeg oppatter deg som du ikke får tenning eller forelsker deg,setter pris på din ærlighet.

Jeg lar meg ofte sjarmere av små barn, blir "satt ut" på sin ærlige måte,sin oppriktifhet og skjønnhet. fasinerer meg måten de snakker på osv. Det kan komme av at mine barn er store og flyttet ut. har ingen hjemmeboende barn. Var ung da jeg fikk barn, fikk de tett og tiden rakk ikke til alt.

Jeg kan sitte og prate med de, jeg får lett tilitt til barn. De betror seg ofte.

Nå jobber jeg med mye ungdommer. Det er ofte gutter som er lælinger. De er så skjønne første gangen de kommer på min arb.plass. Tar de under mine vinger i en tøff verden. De vil gjerne være voksen,men er ofte ganske hjelpesløse på en tøff arb.plass. De kan være barnslige,naive,oppriktige. jeg lar meg sjarmere i senk. Har de i tillegg utseende med seg,så sprenger det på hos en mor. At noen skulle betvile mine hensikter,beskylde meg for noe, ser jeg på som helt absurd.

Vi er så hjernevasket av media at om noen skulle ha slike tanker som deg, så er du antakelig pedofil. Sånn er det blitt.

Jeg kan også bli satt ut (som du kaller det) av dyr. Har mye med dyr å gjøre,mest hunder. De er helt skjønne og jeg lar meg smelte.

Tipper at du er samme person som TS.

Å være forelsket i småjenter er ikke normalt, ikke sunt, ikke bra.

Det hjelper ikke om du er en grei person mot ungdommer, eller om du er glad i dyr også. Michael Jackson argumenterer litt på samme måte som du.

Det er ugreit, men så lenge du holder deg på rett side av loven, må du ha alle fantasier du vil. Bare du lar fantasi være fantasi, og ikke gjør fantasien til virkelighet.

Skrevet

Hm, nei, jeg vet ikke helt. Jeg ser ikke på f.ek. en seks år gammel gutt og tenkter at han er kjekk. Langt ifra, det er en helt annen følelse enn når jeg ser en kjekk mann. Barn er barn og man legger kanskje merke til enkelte som har usedvanlig pene trekk, men man føler vel ikke noe tiltrekning til dem utover det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det hjelper ikke om du er en grei person mot ungdommer, eller om du er glad i dyr også. Michael Jackson argumenterer litt på samme måte som du.

Det er ugreit, men så lenge du holder deg på rett side av loven, må du ha alle fantasier du vil. Bare du lar fantasi være fantasi, og ikke gjør fantasien til virkelighet.

Michael Jackson er uskyldig. Hvorfor må vi/du dra han inn i dette?

Sånn, nå holder vi MJ unna denne diskusjonen også går vi tilbake til trådens tema.

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i at du blir betatt av små skjønne jenter TS. Du har antakelig en godt utviklet estetisk sans som ser skjønnhet, enten det er en jentunge, eller en kvinne. At dine kamerater ikke legger så mye merke til det skal du ikke bry deg om, vi er alle forskjellige når det gjelder persepsjon.

Det er stor forskjell på å syntes noe er vakkert, og det å føle seg seksuelt tiltrukket av det. Dessverre blir dette ofte likevel mixet og da blir det møkkete.

Gjest Gjest
Skrevet

Det som er vanslkelig på nett,er å vite hvem som skriver. Man ka tippe så mye en vil. Nei,jeg er ikke ts. jeg sendte ts et svar. Du syns mine argumenter er som Jacson? du er ikke snau. Jeg har aldri tenkt over eller skrevet om mitt forhold til unger,dyr eller ungdommer før i dag. det faller seg naturlig for meg å være slik jeg er.

Så du får fortsette å være den du er.......å trekke raske konklusjoner er du meget god på, noe annet kan du ikke om menesker

Skrevet

kanskje snakke med noen ? : /

fordi når du skrev at en 6 åring var slank ? og pen eller noe..

og det kan fort skje noe mer - uten at du tenker over det!!

at du lar deg rive med ! .

men bra at du bevisst på dette....

hørte om en pappa som ikke greide og vaske/skifte bleie på sin jentunge, når hun var mindre, han følte at han var overgriper/pedofil redd for og bli det.

og dette for snart 20 år siden! for det var i media...

Skrevet

Ja, du er helt normal. Det er bare den forskrudde verden rundt oss som har gjort alle paranoide, så sånn sett kan det selvfølgelig være lurt å ligge litt lavt ;)

Jeg har selv ei nydelig jente på snart 5 år (veldig lik pappan sin :hjerte: ) som har fått mange komplimenter, særlig fra menn. Som at hun hører hjemme på catwalken :roll: , at hun er vakker og pen. Jeg blir bare stolt og legger ikke noe mer i det. Har selv en pappa som er snar til å kommentere når han ser noe han syns er vakkert. Enten det dreier seg om blomster eller ei lita jente. Og jeg er akkurat likedan selv. En liten gutt i barnehagen til ungene er halvt indisk, og så vakker at jeg ikke greier å ta øynene fra han. Kan tenke meg han vokser opp til å bli en utrolig flott mann. At man tenker sånn er det absolutt ikke noe galt, det er helt naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...