Lyra Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 (endret) Fikk katt nr to på mandag, i dag hoppet han ut et åpent vindu (visste ikke at det var åpent). Samboeren min har sett han i skogen hos en av naboene, men han bare stakk av. Har vært og lett og ropt, men uten hell. Han er en 5 år gammel kastrert hankatt som vi hentet fra andre siden av landet... Kan han ha fått såpass tilhørighet her på 6 dager at han kommer tilbake eller er det mest sannsynlig at han kommer til å prøve å finne hjem igjen? Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få tak i han igjen? Han har jo mast om å få komme ut i dagesvis, håper ikke han er borte for godt Endret 31. mai 2009 av Metemor
Gjest Wacmoc Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Den vet nok kanskje halveis hvor dere bor. Gi den en dag eller to før dere henger opp lapper rundt om kring Lykke til, håper dere finner pus
Lyra Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2009 Ekstra sårt er det siden det egentlig er min far sin katt, og det er småsøsknene mine sin trøst at jeg fikk han istedenfor fremmede så de kan besøke han.... Men bør jeg la døra stå åpen i natt så han kommer seg inn hvis han kommer tilbake?
Gjest Wacmoc Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Åpen dør inviterer jo også innbrudstyver også inn.. Så tror nok ikke jeg ville gjort det. Du kan jo legge deg litt sent og ha døren oppe da, og sette den opp med en gang du våkner i morgen Skjønner jo det er trist, men den kommer nok tilbake snart
Lyra Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2009 Er egentlig ikke noe redd innbruddstyver her i området faktisk, bor ganske fint til sånn sett. Men vi får se, tror det blir sent uansett om han ikke kommer tilbake, kommer ikke til å fo sove med det første...
Gjest Wacmoc Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Du kan jo lukke opp et vindu så hun kan komme seg inn? Evt vinduet hun kom seg ut av? Bare lukk det opp så det er en halvmeters glipe så hun klarer å hoppe inn
Lyra Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2009 Vinduet han hoppet ut av går ut til en balkong som han også hoppet ned fra. Alle ande vinduer er faktisk også så høye at han ikke kan hoppe opp til dem også faktisk. Har kattedør som den andre katten bruker, men den er han ikke kjent med... Lurer på om jeg skal sette ut mat, men det er jo andre katter i området også...
Gjest Wacmoc Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Du kan jo det, men du kan også vente til i morgen Den klarer seg jo ute èn natt om den er i nærheten uten mat
onyx Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Svigers opplevd det samme med vår katt første gang han skulle være der noen uker. Han rømte ut en terrassedør og var vekk som en sviske. Full panikk hos svigers, men av erfaring var jeg ganske sikker på at han neppe var langt unna og at han nok dukket opp når han ble sulten nok. Det gjorde han etter 1-2 døgn, til svigers lettelse. Vet du om denne katten har for vane å vandre langt eller forsvinne i dagesvis? Hvis han normalt har vært hjemmekjær er han nok ikke så langt unna, men trenger litt tid å furte for seg selv. Han kjenner vel deg fra før også?
Lyra Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2009 Han er tilbake!!! Var ute og ropte nå, og jaggu med kom han tassende. Matmor er overbegeistret, førstepusen not so much Så nå er alle vinduer lukket (puh, varmt) og pus skal værsågod få holde seg inne. Tusen takk for oppmuntringa Wacmoc. Nå når han faktisk er tilbake: hva er beste måten å gjøre det på når han skal ut? Bare slippe han ut når det er gått to uker, være ute sammen med han eller hva? Tror neppe han holder seg rundt huset selv om jeg er der...
Gjest Wacmoc Skrevet 31. mai 2009 #11 Skrevet 31. mai 2009 Så bra han er tilbake!! Du kan jo bare sette opp døren til hverandaen ( om du bor i hus ) og la den stå oppe så han kan gå ut og inn som han vil, og skjønner tegningen at det er der han bor. Lek litt med han i hagen, og sitt litt ute med ham. Bor du i leilighet kan du la døren stå oppe om du ikke har veranda, og være litt ute med han da også
Lyra Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 31. mai 2009 Har ikke veranda, den han hoppet ned fra er en balkong uten rekkverk (pusser opp hus), men kan jo la ytterdøra stå åpen så han kan gå inn og ut som han vil til han lærer seg med kattedøra. Et spørsmål til: de sier at omplasserte katter skal være inne i minst to uker, men vi skal ha fest neste lørdag (mangler da to dager på to uker) og er redd slepphendte folk skal la døra stå åpen og evt at pus blir utelåst om natta.... Vil han være godt nok kjent til å vite hvor han bor på dette tidspunktet? Han har tydeligvis litt peiling siden han var borte i timesvis i dag og kom hjem igjen...
Gjest Wacmoc Skrevet 31. mai 2009 #13 Skrevet 31. mai 2009 Han kom jo nettopp hjem, gjorde han ikke? Det går nok helt fint! Når vi flyttet lot vi kattene være inne en mnd, men det er fordi to av dem har flyttet 5 ganger, og 2 andre har flyttet 3 ganger, og den siste var kattunge og første gangen. Men det var oss da De skjønte med en gang hvor de bodde, og kommer og går som de vil. Vi har veldig stort hus, men de skjønner overalt hvem vindu de skal banke på for å komme inn Det går nok fint
onyx Skrevet 31. mai 2009 #14 Skrevet 31. mai 2009 Han vet tydeligvis hvor han bor, så jeg ville latt han gå ut, men passet på å gi han positiv oppmerksomhet og godis hver kveld så han ikke blir fristet til å legge ut på tur.
Lyra Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 1. juni 2009 *Sukk*, så har pus kommet seg ut igjen... Denne gangen hadde sambo glemt å fortelle meg at han hadde åpnet katteluka, dermed stengte ikke jeg stuedøra som jeg gjør når vi åpner katteluka for at pus ikke skal komme seg ut.... Dette fortalte han med selvfølgelig ikke før vi var kommet til der vi var på besøk, og det er en time fra der vi bor... Håper han har skjønt at han kan komme seg inn samme luka han kom seg ut da, for nå er det natta og jeg skal tidlig på jobb i morgen.... Men kommer han hjem selv denne gangen også tror jeg rett og slett han skal få gå ut og inn som han vil....
Gjest Wacmoc Skrevet 1. juni 2009 #16 Skrevet 1. juni 2009 Huff. Denne samboeren din altså Nå gikk den jo ut katteluka, så den skjønner forhåpentligvis greia Skal virkelig ikke være lett. Håper pus kommer hjem igjen da!
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #17 Skrevet 1. juni 2009 Jeg tror det stort sett går bra å slippe ut katter før det er gått 2-3 uker. Da jeg var på hytta med min katt, slapp jeg henne ut på dag nummer 2, mens jeg holdt et øye med henne. Senere lot jeg henne også gå rundt omkring alene. Hun holdt seg rundt hytta. Men nå vet jeg fra før at hun er en katt som er litt forsiktig av seg og ikke streifer langt omkring.
Lyra Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #18 Skrevet 2. juni 2009 Han kom hjem igjen ja, så i morges åpnet jeg liksågodt katteluka så han fikk komme ut, og nå er han inne, så han har tydelivis forstått åssen det funker, så han er herved blitt utekatt igjen Er nok bare meg som er en overbeskyttende matmor, men er jo så glad i disse små
Gjest Wacmoc Skrevet 2. juni 2009 #19 Skrevet 2. juni 2009 Det er bra den kom tilbake! Nå vet den hvertfall hvor den bor!
Lyra Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #20 Skrevet 5. juni 2009 Åh, nå er jeg skikkelig lei meg, første pusen min har vært borte et døgn nå... Kattene kranglet skikkelig i går morges og kvelden før, og vi har ikke sett snurten av henne siden i går morges. Tror faktisk nyepusen har et lite sår etter slåssinga. Men det er jo ikke rart, førstepusen hater nye pusen, freser og knurrer, men han flyr etter henne allikevel. Kan det være hun rett og slett fikk nok og ikke vil være her lenger? Uff, så mye trøbbel det ble av noe som skulle være en god gjerning....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå