Gjest SpørsmålOgSvar Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Hvordan forstå mannen? Har truffet ham 2 ganger, fantastisk kjemi begge gangene, og hver gang snakket han om hva vi kunne finne på neste gang i tillegg til at han foreslo helt selv å hjelpe meg med en ting jeg trenger hjelp til (som tar tid og som innebærer at vi har mange grunner til å treffes!). Men han tar ikke så mye kontakt selv, selv om han svarer på alle meldingene mine med en gang (i en flørtende tone:-)). Jeg tok kontakt selv etter første treffen og foreslo møte nr to, da kunne han ikke, vi foreslo litt løst noe dagen etter og jeg ventet han skulle ringe meg og avtale det nærmere. Hørte først fra ham etter 4 dager, da inviterte han meg ut dagen etter og alt var prima og han snakket om neste møte etc. Såørsmål: Bør jeg bare roe meg ned nå og ta det som det kommer? Vi er jo tross alt ikke sammen ennå og har bare kjent hverandre i et par uker.... Jeg er liksom vant til at interesserte menn er litt mer "masete" (noe som kan være vel så irriterende forresten!). Ellers er jeg i grunnen helt ok med å ta det med ro i starten og bli langsomt kjent, passer meg i grunnen veldig bra. Jeg bare lurer på om han driver på med fler enn meg da.....og at det er derfor han ikke har hastverk. Ha en fin dag!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Du høres litt for ivrig ut. SOm jente bør du ligge mer lavt i terrenget. Han kan bli skremt av deg.
Gjest SpørsmålOgSvar Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Du høres litt for ivrig ut. SOm jente bør du ligge mer lavt i terrenget. Han kan bli skremt av deg. Ja det var det jeg tenkte. Jeg pleier ellers å være den som lar HAM ta initiativet i begynnelsen uten problemer. Antar at jeg bare er mer interessert enn vanlig senne gangen! Derfor bør jeg nok følge ditt råd. For han virker jo tross alt interessert, men trenger nok tid. Ikke sant?
kristian82 Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Hvordan forstå mannen? Har truffet ham 2 ganger, fantastisk kjemi begge gangene, og hver gang snakket han om hva vi kunne finne på neste gang i tillegg til at han foreslo helt selv å hjelpe meg med en ting jeg trenger hjelp til (som tar tid og som innebærer at vi har mange grunner til å treffes!). Men han tar ikke så mye kontakt selv, selv om han svarer på alle meldingene mine med en gang (i en flørtende tone:-)). Jeg tok kontakt selv etter første treffen og foreslo møte nr to, da kunne han ikke, vi foreslo litt løst noe dagen etter og jeg ventet han skulle ringe meg og avtale det nærmere. Hørte først fra ham etter 4 dager, da inviterte han meg ut dagen etter og alt var prima og han snakket om neste møte etc. Såørsmål: Bør jeg bare roe meg ned nå og ta det som det kommer? Vi er jo tross alt ikke sammen ennå og har bare kjent hverandre i et par uker.... Jeg er liksom vant til at interesserte menn er litt mer "masete" (noe som kan være vel så irriterende forresten!). Ellers er jeg i grunnen helt ok med å ta det med ro i starten og bli langsomt kjent, passer meg i grunnen veldig bra. Jeg bare lurer på om han driver på med fler enn meg da.....og at det er derfor han ikke har hastverk. Ha en fin dag! Syns ikke du er for masete..Syns egentlig hele opplegget høres helt "normalt" ut jeg..Ikke noe som jeg syns tyder på at han treffer andre, han svarer jo kjapt, sier han skal hjelpe deg, avtaler nye dates etc...
kristian82 Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Du høres litt for ivrig ut. SOm jente bør du ligge mer lavt i terrenget. Han kan bli skremt av deg. Min erfaring er at eneste gangen gutter blir skremt av om en jente tar initiativ og ikke ligger lavt i terrenget, er om man IKKE liker jenta noe spes. Aldri hørt om en eneste gutt som blir skremt og stikker avgårde, om en utrolig fin dame som i tillegg har en kul personlighet, sender meldinger og viser at hun er interessert! (snakker ikke om stalker oppførsel med 40 sms om dagen, men det er jo ikke det du driver med heller da).
Gjest SpørsmålOgSvar Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Min erfaring er at eneste gangen gutter blir skremt av om en jente tar initiativ og ikke ligger lavt i terrenget, er om man IKKE liker jenta noe spes. Aldri hørt om en eneste gutt som blir skremt og stikker avgårde, om en utrolig fin dame som i tillegg har en kul personlighet, sender meldinger og viser at hun er interessert! (snakker ikke om stalker oppførsel med 40 sms om dagen, men det er jo ikke det du driver med heller da). Takk det var snilt, jeg tror også det er innenfor normale rammer, jeg er bare ikke vant til å ta initiativet i starten, og det gjør meg usikker"
kristian82 Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Takk det var snilt, jeg tror også det er innenfor normale rammer, jeg er bare ikke vant til å ta initiativet i starten, og det gjør meg usikker" MM, man føler vel seg gjerne mest "trygg" om det er motparten som tar initiativ og risikerer en avvisning fra deg, enn at det er du som risikerer å bli avvist..Uansett veldig bra at jenter og tar initiativ, er jo greit med likestilling også på det området hehe
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Personlig liker jeg ikke å lure på den måten, faktisk vil jeg vite ganske raskt om hvor landet ligger. Tro det eller ei, har vært vitne til en del forhold der de ble samboere etter 2 uker, giftemål og baby etter 1 år etc.............. lykkelige og gifte endå, mange år senere.
MissStiles Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Min erfaring er at eneste gangen gutter blir skremt av om en jente tar initiativ og ikke ligger lavt i terrenget, er om man IKKE liker jenta noe spes. Aldri hørt om en eneste gutt som blir skremt og stikker avgårde, om en utrolig fin dame som i tillegg har en kul personlighet, sender meldinger og viser at hun er interessert! (snakker ikke om stalker oppførsel med 40 sms om dagen, men det er jo ikke det du driver med heller da). Det har faktisk jeg. Jeg datet en sånn fyr. Vi møttes på byen og datet et par ganger. Plutselig så hørte jeg ikke noe mer fra han. Jeg synes ikke jeg var særlig masete eller noe. Noen mnd etterpå fikk jeg en mld fra han. Da hadde jeg allerede sletta nr hans. Vi møttes og han forklarte hele greia. Han fikk panikk og ble redd. Greit at han tok kontakt og forklarte men allikevel så klarte jeg aldri å la være og tenke på om han kom til å forsvinne igjen.
Gjest ts Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Det har faktisk jeg. Jeg datet en sånn fyr. Vi møttes på byen og datet et par ganger. Plutselig så hørte jeg ikke noe mer fra han. Jeg synes ikke jeg var særlig masete eller noe. Noen mnd etterpå fikk jeg en mld fra han. Da hadde jeg allerede sletta nr hans. Vi møttes og han forklarte hele greia. Han fikk panikk og ble redd. Greit at han tok kontakt og forklarte men allikevel så klarte jeg aldri å la være og tenke på om han kom til å forsvinne igjen. Ja, man et jo aldri. Nå har jeg i hvert fall vist min porsjon av initiativ synes jeg. Selv om han tok kontakt til forrige treff, så kommer jeg nok til å vente på hans initiativ nå. Jeg sms'et ham etter forrige treff og sa det var hyggelig og takket for sist etc. Han svarte-jeg svarte-han svarte igjen, men så ikke noe mer fra ham siden det. Jeg tror no de fleste gutter trenger tid til omstillinger dersom de har vært single lenge, så jeg aksepterer at han trenger en "myk start" selvom jeg egentlig tror og føler at han er veldig interessert.
Gjest TS Skrevet 31. mai 2009 #11 Skrevet 31. mai 2009 Personlig liker jeg ikke å lure på den måten, faktisk vil jeg vite ganske raskt om hvor landet ligger. Tro det eller ei, har vært vitne til en del forhold der de ble samboere etter 2 uker, giftemål og baby etter 1 år etc.............. lykkelige og gifte endå, mange år senere. Enig, tror ingen liker det der usikre spillet i starten! Men samtidig er nok grensen mot masing hårfin! Og folk er forskjellige, noen trenger rett og slett mer tid. Jeg tror det eneste jeg kan gjøre er å la ting gå sin gang, ikke ringe nå men la ham høre fra seg og håpe på det beste :-) Jeg har selv mye behov for alene tid, jeg er ikke av typen som må henge sammen døgnet rundt. Men en hyggelig sms om "hva gjør du nå" feks hadde vært kos, annenhver dag i hvert fall... Utrolig da å flytte sammen etter 2 uker! Da tror jeg at jeg hadde blitt litt stressa! Men supert at det funker for noen!
Gjest ts Skrevet 31. mai 2009 #12 Skrevet 31. mai 2009 MM, man føler vel seg gjerne mest "trygg" om det er motparten som tar initiativ og risikerer en avvisning fra deg, enn at det er du som risikerer å bli avvist..Uansett veldig bra at jenter og tar initiativ, er jo greit med likestilling også på det området hehe Kult at noen gutter tenker som deg da! Kanskje det er vanligere blant yngre gutter, tror han her er ca 10 år eldre enn deg. Nå føler jeg at jeg bare får smøre meg med tålmodighet og håpe at han savner meg nok til å kontakte meg igjen før helgen:-) Jeg tør i hvert fall ikke gjøre det! Har hørt et sted at dersom han virkelig er interessert så ringer han før eller senere. Det stemmer bra synes jeg. Synd bare at jeg ikke hadde tålmodighet til å etterleve mine vanlige enkle gammeldagse prinsipper denne gangen, så hadde jeg ikke havnet i denne situasjonen! Uansett, er han virkelig interessert så glemmer han vel at han evt. synes jeg var litt for initiativ-tagende i starten.
kristian82 Skrevet 31. mai 2009 #13 Skrevet 31. mai 2009 Kult at noen gutter tenker som deg da! Kanskje det er vanligere blant yngre gutter, tror han her er ca 10 år eldre enn deg. Nå føler jeg at jeg bare får smøre meg med tålmodighet og håpe at han savner meg nok til å kontakte meg igjen før helgen:-) Jeg tør i hvert fall ikke gjøre det! Har hørt et sted at dersom han virkelig er interessert så ringer han før eller senere. Det stemmer bra synes jeg. Synd bare at jeg ikke hadde tålmodighet til å etterleve mine vanlige enkle gammeldagse prinsipper denne gangen, så hadde jeg ikke havnet i denne situasjonen! Uansett, er han virkelig interessert så glemmer han vel at han evt. synes jeg var litt for initiativ-tagende i starten. Takk takk hehe Ja, tror absolutt han glemmer det om du var litt for initiativ-tagende i starten ja, men jeg syns ikke det høres ut som du var det i det hele tatt jeg.
Gjest TS Skrevet 31. mai 2009 #14 Skrevet 31. mai 2009 Takk takk hehe Ja, tror absolutt han glemmer det om du var litt for initiativ-tagende i starten ja, men jeg syns ikke det høres ut som du var det i det hele tatt jeg. Takk igjen for litt selvtillitt-boost! Det trengs i sånne "skjøre" situasjoner der følelsene omtrent sitter utenpå kroppen :-O Jeg har uansett bestemt meg for å la tiden gjøre jobben for meg nå, og vente på at han tar neste steget. Jeg stoler litt på min intuisjon også da vet du. Og dessuten, det hele kan jo være det at han er interessert, men ikke sååå interessert (hvis det er mulig?), og da vil jeg i hvert fall ikke mase!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå