Gjest Gjest_Mossa_* Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Vi skal flytte til ei leilighet der inneboden er svært liten mens uteboden er diger. Vi må derfor prøve å få plassert så mye som mulig i uteboden. Sykler, verktøy, bildekk, hagemøbler o.l. kan selvsagt stå der. Men hvilke andre ting kan lagres i uteboden uten å ødelegges? Det er snakk om en frittstående utebod som egentlig bare skjermer for snø og regn. Den er ikke isolert på noen måte. Det vil variere mellom kaldt, varmt, fuktig og tørt der. Kan man da lagre f.eks. kofferter (en hardplast, en i et nylonaktig materiale), ryggsekker, telt og kjeledresser (til vinterbruk) der? Hva med sko? Og hva med putene til hagemøblene? Eller vil det gå mugg/råte i slikt? Vil det funke hvis man vakumpakker sånt? Eller pakker inn/henger opp på en annen måte?
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #3 Skrevet 1. juni 2009 Kanskje dere kan isolere uteboden? Er ikke så mye jobb kanskje med litt glava og noen plater.. (men jeg har ikke peiling).
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #4 Skrevet 1. juni 2009 Vi skal flytte til ei leilighet der inneboden er svært liten mens uteboden er diger. Vi må derfor prøve å få plassert så mye som mulig i uteboden. Sykler, verktøy, bildekk, hagemøbler o.l. kan selvsagt stå der. Men hvilke andre ting kan lagres i uteboden uten å ødelegges? Det er snakk om en frittstående utebod som egentlig bare skjermer for snø og regn. Den er ikke isolert på noen måte. Det vil variere mellom kaldt, varmt, fuktig og tørt der. Kan man da lagre f.eks. kofferter (en hardplast, en i et nylonaktig materiale), ryggsekker, telt og kjeledresser (til vinterbruk) der? Hva med sko? Og hva med putene til hagemøblene? Eller vil det gå mugg/råte i slikt? Vil det funke hvis man vakumpakker sånt? Eller pakker inn/henger opp på en annen måte? jeg ville ikke oppbevare klær,sko,sykler der. Ville du lagt slike ting under en pressening ute om vinteren i all slags vær? ikke kofferter heller. det blir fort skade ut av dette. Skal sykler stå så fuktig kommer rusten fort. jeg har bodd i blokk med samme lagringsplass. da var vi nødt, for vi hadde ingen annen mulighet. tipset mitt er at du isolerer boden slik at du kan lagre det du skriver
Gjest ts Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Vi eier ikke leiligheta og boden selv, så jeg er litt usikker på hvor mye penger vi vil legge i et slikt prosjekt når vi kanskje kommer til å flytte igjen om et par år. Hvor mye koster det pr kvadratmeter å isolere en sånn bod? Omtrentlig? Hvis vi isolerer den, kan vi da oppbevare slike ting som jeg nevnte? Det vil jo fortsatt ikke være innlagt varme der, så det kan vel likevel bli fuktig? Er det egentlig bare bildekk vi kan oppbevare i boden uten å være redd det skal bli ødelagt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå