Rafi Skrevet 31. mai 2009 #1 Skrevet 31. mai 2009 Helt siden gutten vår ble født har vi alltid hatt på han lue utendørs. Nå blir han 1 år, og jeg er usikker på hvordan vi skal gjøre det med lue fremover. Han har en tynn bomullslue som han bruker når han er ute, men de siste dagene har det jo vært veldig varmt så vi har tatt av han lua litt. Men så er det alltids litt trekk i lufta... Hvor mye bruker man lue når de har passert 1 år? (om sommeren)
Gyda Skrevet 31. mai 2009 #2 Skrevet 31. mai 2009 Hva med en liten solhatt eller caps med øreklaffer? Disse småbarna sine ører er utrolig var mot trekk.
Gjest *Mim* Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Vi har en gutt på litt over et halvt år, og varierer mellom en tynn bomullslue, solhatt og bart hode (i skyggen, ikke direkte sol). Er mer redd for overoppheting enn litt trekk.
Hedda-78 Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Enig med *Mim*, I dag har det vært 25 grader ute, og ungen min på 9 mnd har ikke hatt lue på. Han sitter i skyggen på terrassen, eller ligger i vogna. Midt på dagen var det faktisk så varmt at han lå i bare bleien i vogna og sov, med helseteppe over.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Vi har hatt en lett bomullslue på gutten vår idag, har som regel alltid noe på hodet. Men han fikk være uten lue en stund, ble litt i sola også, er vel ikke "skadelig" det på noen måte? Han har masse hår
Umuriel Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Kommer jo an på vær og temperatur. Her er det regn, vind og 10-15 grader for tida, og vi tar selvsagt på ham lue, og gjerne sydvest og.
Gjest imli Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Her bruker ungen solhatt om dagen. Bomullslue hadde vært altfor varmt, men liker ikke å la ham gå barhodet. Ikke fordi jeg er redd han skal fryse, null fare for det med det været som har vært siste par dagene, men fordi jeg vil beskytte hode og ansikt mot sola. Dessuten er det noe i dette med å "kle varmen ute". Jeg liker å ha noe på hodet i solsteika selv, føler jeg blir mindre varm i toppen da.
Rafi Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2009 Solhatt med øreklaffer hørtes lurt ut. Noen som vet hvor man får kjøpt en sånn?
Ms.Blaise Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Mini som nærmer seg 10mnd hater hodeplagg. Jeg tar likevel alltid på ham NOE=) Men igår da det var 18grader i skyggen og han leika ute i gresset i shorts og t-shirt, var det helt umulig å få på ham enten solhatt eller caps, så da fikk det holde med solkrem og masse hår Solhatt med klaff vet jeg ikke, men småtten fikk nettopp en caps med klaffer på Coop Obs til 28kr
Gjest *Mim* Skrevet 31. mai 2009 #10 Skrevet 31. mai 2009 Solhatt med klaffer har de da overalt! Jeg leter etter en uten, og finner bare sånne...
linky Skrevet 1. juni 2009 #11 Skrevet 1. juni 2009 Barnas hus har godt utvalg av div. hodeplagg syns jeg. Skal selv en tur inn i morgen for å finne solhatt
Arwen Skrevet 1. juni 2009 #12 Skrevet 1. juni 2009 Babyshop har også mye. Jeg fikk ikke jenta mi til å ha noe på hodet i fjor så smurte henne i steden. I år sitter capsen på noen timer om ikke annet. Hun har ikke vært solbrent i hodet noen gang, så det holder tydeligvis. Jeg brukte ikke alltid lue da hun var baby heller jeg. Da holdt jeg henne jo i skyggen når det var fint vær.
Rafi Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2009 Takk for svar:) Da skal vi se på barnas hus og babyshop etter solhatter og capser. ellers sitter jo lillegutt stort sett i skyggen og, men hender han har sol på seg en kort stund av gangen. Vi bor på et sted som er ganske forblåst. Er liksom alltid litt vind her, så vil helst ha noe med øreklaffer:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå