Gå til innhold

Bryllupsgave fra forlover

Gjest Forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Forlover

Jeg er forlover for første gang og lurer på i hvilken prisklasse man vanligvis ligger på når det gjelder bryllupsgaven.

Jeg har samboer, så det er en gave som kommer fra to.

Når det gjelder bursdags- og julegaver pleier vi bare å gi en liten oppmerksomhet rundt 100 kr. Men nå som det er snakk om en bryllupsgave må det nesten bli litt mer en 100, føler jeg. :fnise.

Siden jeg ikke kjenner noen som har vært forlovere, tenkte jeg at jeg skullle spørre dere jenter her inne. :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var forlover så brukte jeg 500kr på gave. Jeg ga dem et gavekort. Også lagde jeg en gave selv i tillegg. Et stor bilde med en haug med bilder av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da jeg var forlover kjøpte jeg "Bryllupskniven", en kakekniv i sølv med navnene på brudeparet gravert. Ca 1000,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kjøpte ingenting til hun jeg var forlover for, fordi hun hadde ønske om hvilken kjole jeg skulle bruke, men hadde ikke råd til å kjøpe den til meg, så jeg kjøpte den selv. I tillegg ønsket hun at vi skulle bestille time sammen til sminke og hår på selve dagen som jeg også betalte for selv, også selvfølgelig utgiftene til utrikningslaget da. Alt i alt kom det på ca 2500 kr og mer enn det hadde jeg ikke råd til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg var nylig forlover og brukte ca 1000kr på gave (den var bare fra meg). Da kjøpte jeg en ting som ikke sto på ønskelista, men som jeg visste at brudeparet virkelig ønsket seg. Syns egentlig det ble litt dyrt, særlig siden jeg også brukte rundt 2000kr i utdrikkingslaget til bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som forlover til min bestevenninne ga jeg gave tilsvarende kr 1000,-

Gave til nære venner kr 700,-

Nå i sommer skal jeg i bryllup til søskenbarn som jeg har relativt liten kontakt med (vi skravler en del på Facebook etc, men bor langt fra hverandre og har ikke mer "personlig" kontakt enn det): kr 500,-

Når broren min skal gifte seg om en stund vil jeg legge meg på rundt kr 2000,-

Alle gaver er fra samboer og meg som par. Synes det er en helt grei "standard".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Ellen_*

Jg syr brudens kjole. Hun betaler for materialer selv, men det er MYE jobb. Tpper jeg bruker 14-15 arbeidstimer på dette prosjektet.

Er det akseptert å la selve arbeidet med kjolen være bryllupsgaven?

Vet ikke helt hvordan det funker... Og vil ikke være gjerrig heller! Men skulle jeg regnet vanlig timepris, hadde det nok kommet på 2500,- eller deromkring. Jeg er beæret over å få lov til å lage kjolen, og hadde opprinnelig tenkt at det skulle være gaven fra meg. Men så insisterte hun på å betale stoffer selv, og da ble jeg i tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp
Jg syr brudens kjole. Hun betaler for materialer selv, men det er MYE jobb. Tpper jeg bruker 14-15 arbeidstimer på dette prosjektet.

Er det akseptert å la selve arbeidet med kjolen være bryllupsgaven?

Vet ikke helt hvordan det funker... Og vil ikke være gjerrig heller! Men skulle jeg regnet vanlig timepris, hadde det nok kommet på 2500,- eller deromkring. Jeg er beæret over å få lov til å lage kjolen, og hadde opprinnelig tenkt at det skulle være gaven fra meg. Men så insisterte hun på å betale stoffer selv, og da ble jeg i tvil...

Jeg synes det at du syr brudekjolen er mer enn godt nok som gave. Jeg som brud, hadde følt det nesten ubehagelig om du hadde gitt meg noe i tillegg, selv om jeg hadde kjøpt stoffet selv. Hvis du er usikker, kan du kjøpe en liten morsom ting og et pent kort. Hvis dun er en fornuftig jente, forventer hun seg nok ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Forloveren min skaffet bilder av alle vennene mine, puttet dem i en bok og fikk vennene mine til å skrive hilsner og lykkeønskninger i boka. En del skrev også ned minner. Helt utrolig koselig!

I tillegg så fikk vi valgfritt to bilder forloveren har tatt (hennes store pasjon her i livet er å ta bilder) som hun skal ramme inn når vi har valgt dem. Synes det var en kjempefin gave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi giftet oss fikk vi en weekendtur av begge forloverne som hadde gått sammen om gaven. Tror de gav mellom 1000-1500 for den gaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da søsteren min giftet seg, og som jeg var forlover på, brukte jeg vell bortimot 5.000,- på gaven. Jeg er singel.

Det ble litt mer enn beregnet, men det var noe de virkelig ønsket seg så det gjør ingenting for min del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...