Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hunden min holder på og miste vinterpelsen sin nå, og det merkes GODT!

hjelper ikke og bare vaske klær og sengeklær, hårene sitter der...godt!!!

noe som er utrolig irriterende!!

har aldri vært så ille som det er nå, så vidt jeg kan huske!

jeg sto nettop og hang opp sengeklær og undertøy til tørk, og alle trusene og sokkene var FULLE av hår, det samme med sengetøyet (ja har hatt hunden i sengen en periode nå, men det får han ikke lov til lengre pga alt håret!!!)

noen som har noen tips og råd??

(vet ikke om det ble rett kategori og sette denne tråden i men!)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

noen som har noen tips og råd??

(vet ikke om det ble rett kategori og sette denne tråden i men!)

Gjest Gjest
Skrevet

Vær mere bevisst på hvor hunden din er.Unngå senga.

Skrevet

Hei!

Jeg har funnet ut at jeg kan bruke en klesrulle flere ting enn bare klærne mine. Har en stoffsofa som jeg jevnlig bruker en klesrulle på. Den tar faktisk vekk mer hår enn hva støvsugeren min gjør.

Har prøvd furminatoren fra canis på bikkja, og den er jeg veldig fornøyd med. Reduserer ganske kraftig med håravfall inne, men er selvfølgelig en smule bekymret over at han kanskje får for "tynn" pels til vinteren da. (den fjerner løse hår og underpelsen, etter som jeg forsto.)

Har som du, hunden i senga mi, og jeg har klesrullet den også. Synes det er ganske effektivt.

Har tørrmoppen lett tilgjengelig og går over gulvene med den titt og ofte når jeg ser hårene til hundene på gulvet.

Skrevet

Hva slags rase/ blanding er det?

Når stormrøytinga først har begynt er det liten vits i å tenke på fóret egentlig, det kan du ta tak i med tanke på fremtida.

Det jeg ville gjort var å vaske hunden grundig, for det setter i gang røytinga av hår som allerede er klare for å løsne og skyller ut løse døde hår. Da blir røytinga verre de første dagene, men du blir fortere ferdig med den. Så ville jeg fått tak i en furminator så fort som mulig (evt. brukt en underullsbørste så lenge). Få ut så mye hår som mulig. Børst morgen, middag og kveld - helst utendørs!

Ting du kan gjøre som ikke er like akutt er å få satt ei B-vitaminer hos dyrlegen, det er uansett bare sunt for vovven. Og tilsette fettsyrer i fóret.

I forhold til klær er tørketrommel et must, den fjerner hår fra klær og sengetøy! Du trenger jo ikke bruke trommelen på klær du ønsker å ta litt mer vare på.

Skrevet

hei og takk for svar :)

han er blanding mellom golden retriever og labrador, for deg som lurte på det :)

jeg fikk skikkelig lyst til og kjøpe denne furminator, men vet at jeg ikke får råd til det før i juli! så om det er noe vits da fortsatt vet jeg ikke men!

har heller ikke tørketrommel, og ihvertfall ikke råd til det heller så løsningen får bli og bruke sånn rull og å børste han oftere.

for å fjerne hår på klærne mine nå (sånn rett før jeg skal på jobb for eks eller på besøk hos noen) så bruker jeg teip og går over, noe som er ganske effektivt.

men det største problemet mitt er alle hårene på klærne, sengtøyet og handukene som jeg vasker!!

jeg får vell trøste meg med at hårene ihvertfall er rene :filer:

Gjest madam_mim
Skrevet (endret)

Hvilket for hunden får er absolutt en viktig faktor :Nikke: Kjøp skikkelig for enten på dyrebutikk eller via dyrlege!

Vi har en tibetansk spaniel, av den ekstra hårete og bustete typen :fnise: og han hårer noe helt ekstremt selv om vi grer han :dåne: Vi fikk tips om å blande litt soyaolje i fôret hans, og vips så var hår-problematikken borte gitt :overrasket: Begynn med en spiseskje morgen og kveld, øk gradvis - etterhvert kan du gi han opptil 1 dl, men vær klar over at han vil legge på seg litt ;)

Endret av madam_mim
Skrevet
Har prøvd furminatoren fra canis på bikkja, og den er jeg veldig fornøyd med. Reduserer ganske kraftig med håravfall inne, men er selvfølgelig en smule bekymret over at han kanskje får for "tynn" pels til vinteren da. (den fjerner løse hår og underpelsen, etter som jeg forsto.)

FURminatoren skal kun fjerne det løse håret. Jeg skal snart kjøpe den, har hørt den er super.

Skrevet
FURminatoren skal kun fjerne det løse håret. Jeg skal snart kjøpe den, har hørt den er super.

Om jeg ikke husker helt feil så sto det på innpakningen at den fjerner "undercoat", og om jeg da oversetter riktig så blir det underpelsen.

Men anbefaller den veldig. Den fungerer!!

Leste en tråd her om at pelsen blir for tynn til vinteren, eller at om man bruker kammen på vinterpelsen.

Tenkte kanskje at siden jeg har en veldig liten hund (cavalier) så kan jeg kanskje bare trekke på'n en genser til vinteren:P hehe! For det er luksus med så lite hår rundt om alle stand.

Skrevet (endret)
hei og takk for svar :)

han er blanding mellom golden retriever og labrador, for deg som lurte på det :)

Da bør du tenke på hva slags fór du bruker også, og om han er helt frisk for tida? Du kan begynne med å kjøpe salmopet (fettsyrer) eller liknende. En golden skal jo ikke kaste pelsen så voldsomt som en polar/spisshund gjør, så det er en mulighet for at det ligger noe mer bak.

Endret av la Flaca
Skrevet

Kan legge til at en svamp (sef u såpe) i vaskemaskinen sammen med hundetepper og andre ting med mye hundehår, hjelper veldig!

Skrevet

Furminator, børst bikkja og bytt fôr til noe som hjelper på det der. Vurdert å råfôre dyret?

Skrevet
Om jeg ikke husker helt feil så sto det på innpakningen at den fjerner "undercoat", og om jeg da oversetter riktig så blir det underpelsen.

Men anbefaller den veldig. Den fungerer!!

Leste en tråd her om at pelsen blir for tynn til vinteren, eller at om man bruker kammen på vinterpelsen.

Tenkte kanskje at siden jeg har en veldig liten hund (cavalier) så kan jeg kanskje bare trekke på'n en genser til vinteren:P hehe! For det er luksus med så lite hår rundt om alle stand.

Det står at den fjerner den LØSE underpelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...