Gå til innhold

vet dere hva som virkelig er vondt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Jo det er å oppleve at den du elsker og er sammen med. Han du hadde sett for deg å dele framtiden sammen med og han du har barn med, ikke minst, innrømmer å "følelsesmessig være kald ovenfor deg". Et virkelig slag i trynet!

Vi har en ett år gammel datter sammen. Har vært sammen i fem år. Året før jeg var gravid var periodevis turbulent, men vi kom oss gjennom. Graviditeten var ikke planlagt men likevel, begge ønsket barnet hjertelig velkommen.

Graviditeten og tiden etter fødselen har vært berg og dalbanetur. Forholdet har gått gjennom en turbulent periode, men jeg har tenkt at dette er sikkert normalt i og med vi har fått et barn. Barnet har vært i fokus og vi som kjærester mistet kanskje litt glansen, for en periode. Men vi er jo foreldre, sammen, til denne fantastiske jenta. Barnet vårt. Og vi har passet på å gjøre ting sammen bare vi to også nå etter at snuppa ble født.

Men nå skal vi altså gå fra hverandre. Han elsker meg ikke, tar meg forgitt og er følelsesmessig kald , som han selv så fint kaller det. Han trenger pusterom og tid til å se om jeg er den rette.. Trenger alenetid, feste, treffe andre jenter, "tulle rundt", og så sansynligvis komme tilbake til oss. Han vil være pappa hele tiden, men ikke sammen med meg, ikke nå..

Joda, jeg er visst det beste han kan få. "kremen", men likevel..

Mener at tid fra hverandre vil kunne styrke kjærligheten... Vet ikke jeg, føler for øyeblikket han sier det kun for å få tillatelse til å "tulle rundt med andre".

Det er et jævla slag i tryne. Tar det innover meg, føler meg ikke god nok, pen nok, bra nok :(

VET at jeg er mer enn bra nok. Gutta snur seg etter meg på byn (om det skulle ha noen betydning..).. Utseende er ikke alt, men likevel..

Vi skulle liksom være en familie vi nå. Bygge noe sammen, en framtid.

Synes det er så vondt. Bebreider meg selv så innmari for å ikke ha strukket til..

Før snakket vi alltid om at vi skulle kjempe for hverandre. Jeg var hans "alt".

Han likte komme til meg på jobben, hente meg og overraske meg. Var han vekke over tid ville han snakke og smse med meg ofte for å holde kontakten, savnet meg sånn. Lange meldinger, herlig sex, hvor er dette nå? :(

Så vondt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

"Trenger alenetid, feste, treffe andre jenter, "tulle rundt", og så sansynligvis komme tilbake til oss. Han vil være pappa hele tiden, men ikke sammen med meg, ikke nå.."

For å si det på godt norsk, det hører ikke hjemme, synes jeg. Hvorfor skal du være på vent og ta deg av deres _felles_ barn mens han fester og treffer andre jenter? Det høres bare helt feil ut.

:klemmer: til deg!

Gjest Gjest_cathy_*
Skrevet

det samme skjedde en bekjent av meg.

men så fikk vi hans versjon (han valgte å gå altså).

dama hadde røykt marihuana og tatt kokain bak ryggen hans fra dag en fra de var sammen.

til og med etter datteren dems ble født.

ikke rart han valgte å gå. hun sitter igjen og tenker vel som deg. hva skjedde?

sier ikke at du ruser deg, men ofte er det ikke bare slik at mannen stikker med en gang ungen er kommet. det ligger ofte en dypere grunn bak det.

come on girl. hadde han elsket deg, hadde han blitt hos deg, men... jeg føler med deg.

Skrevet

Vel, dette med lange meldinger og herlig sex er ikke der nå nei.

Trist å lese om, og glad jeg ikke er i din situasjon, men husk, at som gjest her skriver. hvis han virkelig elsket deg, ville han ikke da blitt for å styrke forholdet?

Dra for å tulle rundt? Vel, da elsker han ikke deg, og da har du det like godt uten han skal jeg si deg. Det gjør sikkert forferdelig vondt nå, men en dag kommer og du vil komme styrket ut av hele situasjonen.

Gjest linn ts
Skrevet
det samme skjedde en bekjent av meg.

men så fikk vi hans versjon (han valgte å gå altså).

dama hadde røykt marihuana og tatt kokain bak ryggen hans fra dag en fra de var sammen.

til og med etter datteren dems ble født.

ikke rart han valgte å gå. hun sitter igjen og tenker vel som deg. hva skjedde?

sier ikke at du ruser deg, men ofte er det ikke bare slik at mannen stikker med en gang ungen er kommet. det ligger ofte en dypere grunn bak det.

come on girl. hadde han elsket deg, hadde han blitt hos deg, men... jeg føler med deg.

Nei jeg hverken røyker mariuana eller lignende.

Har forsåvidt aldri tatt i en vanlig røyk en gang så ligger nok ikke noe slikt bak her nei ;)

Han føler at han ikke har fått "levd nok" før han slo seg til ro med en dame. Vil ha litt tid. Tror han ønsker å komme tilbake til meg, sier han, men frykter da at jeg ikke er der for han da (noe han har ganske rett i...). Jeg kan ikke gå og vente på at han har ristet fra seg..

Kaller meg elskling og tuller rundt i kveld, etter å ha sagt alt dette. Forvirrer meg så veldig..

Gjest Gjest
Skrevet

Du kommer nok til å bli såret igjen av den gutten der...

:klemmer:

Skrevet

Mitt eneste råd er ; bli kald mot ham! Lev ditt liv, finn deg et annet sted å bo, og dropp hele fyren.

Ikke la han tro at du venter på ham, kom deg heller videre uten å bli såret for mye. Han har tydeligvis gjort et valg, så da har du egentlig ikke så mange muligheter til å stoppe han.

Gjest *smak*
Skrevet

Tror du skal være glad for at du blir kvitt han. Virker ikke som han føler noe ansvar ovenfor dere to. Du kan finne en langt bedre mann enn han, en som er oppmerksom på dine og din datters behov. Bli kald mot han og gå videre med livene deres..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke noe hyggelig når sånt skjer, men etter en stund så vil du nok få det bedre.

På en måte så er det jo bedre at han er ærlig og sier at han ikke har følelser lenger, enn at han sier det etter mange år og du får vite at alt har vært et "spill". Bedre for deg, og bedre for ham....i lengden.

Jeg var selv den som "gikk" fra min samboer,

han ble knust og jeg var den store stygge ulven i alles øyne.

Det som har skjedd i ettertid er at han har funnet en som elsker ham,noe han fortjener.. og jeg har funnet en som jeg elsker og har det bra med.

Gjest linn ts
Skrevet

Takk folkens!

Men hva når han sier at han elsker meg, men gjerne vil se oss litt fra hverandre. At hverdagen, med barn og alt alvoret som følger, har blitt for slitsomt og seriøst og han trenger pusterom....

Litt tid alene og så vil han nok tilbake sier han.

Dette gjør meg bare ufattelig forvirret...

Ikke søren om han kan ha meg på gress mens han tuller rundt og "puster uten forpliktelser"...

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke søren om han kan ha meg på gress mens han tuller rundt og "puster uten forpliktelser"...

Hva er du forvirret over?

Det er jo dette han vil.

Den mannen kommer garantert til å såre deg igjen hvis dere fortsetter sammen.

Gjest Gjestus
Skrevet
Takk folkens!

Men hva når han sier at han elsker meg, men gjerne vil se oss litt fra hverandre. At hverdagen, med barn og alt alvoret som følger, har blitt for slitsomt og seriøst og han trenger pusterom....

Litt tid alene og så vil han nok tilbake sier han.

Dette gjør meg bare ufattelig forvirret...

Han har blitt far, han må ta ansvar! Kan ikke bare ta et pusterom og tulle rundt når man føler for det.

Tenk hvis du hadde hatt lyst til det samme, hvem skulle tatt vare på datteren deres da? Nei, han tenker kun på seg selv her, sjenker ikke deg en eneste tanke. Han er en super egoist!

I tillegg ønsker han å legge seg ut på markedet for å se om han kan få seg noe bedre, gjør han det, stikker han, finner han ingen gode nok kommer han tilbake til deg, sin nest beste. Hadde du vært det han ønsket seg hadde han ikke funet på å gjøre dette i det hele tatt. Han elsker deg ikke! forferdelig må det være finne ut av slikt, men egentlig skal du være glad for det, så slipper du å bruke enda mer tid på denne mannen!

Jeg er i samme situasjon selv, og var kjempeforvirret. Ville gjøre alt for han og oss. men det hjelper ikke hva jeg vil, når jeg ikke er den rette for han og han kan tenke seg å gjøre slikt mot oss...

Klem til deg :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som en som er lite voksen og ønsker seg både i pose og sekk !

Han har tydeligvis ikke skjønt at det er slik livet ER når en er voksen og får barn. Og har anntakelig fått "panikk" ved tanken på at "vill festing og fri flyt av damer og sex" er forbi... en har blidt familie og har et annsvar.

Har vært gift i snart 20 år nå, så jeg kan vel si jeg har ... litt erfaring med familie. Det går opp og ned. Av og til blomstrer det meste, ting flyter greit og en kan ha tid til å være kjemperomantisk. Men så er det og perioder hvor ting er så hektisk og en har så liten tid at forholdet føles kaldt. Annsvar og alt som hører med sluker all tid og krefter. Og noe romantikk har en knapt nok tid til.

Har en i tillegg trang økonomi er gjerne det en stor bekymring også. For ikke å snakke om forskjellige prioriteringer på både økonomi og hva en setter høyest.

Det går i bølger hele tiden. Og bølge høyden og dypden varierer veldig. Men det er nå engang slik det er å være voksen, ha annsvar og familie.

Ut over årene kjenner en til disse "bølgene" mer og forhåpentligvis tar en lærdom av det og styrker forholdet på det.

Som bestemor min pleide si "en krangel er bare syndt, det renser luften litt".

Å ta en tid "fri" fra hverandre og leve "ungdomslivet" med alt det det fører med seg er IKKE løsningen. Den part som går ut å gjør det har det nå¨kjekt så lenge det varer, men det er svært lite annsvarsfult.

Og er den da så "kort oppi hue" at den tror at det bare er å "tusle tilbake til hva som var" er en hvirkelig korttenkt.

Da har en en historie fra da en var "midlertidig singel" som vil tære på fårholdet i overskuelig fremtid. Som vil spise opp det som er av tillitt og samhørighet. Selve "limet" i etvært forhold.

Ikke tale om at jeg hadde tillatt noe slikt med min mann. Her er det enten eller. Men det går og begge veier. Og bøygene i forholdet får en ta som de kommer. Jeg vet det kommer dårlige dager, men jeg vet og det kommer gode.

Og gresset er skjeldent grønnere på andre siden av gjærdet.

Går han... så la han gå... Han er ikke værd deg og din familie da.

Men for din egen del... ta han ikke tilbake når HAN mener han har fått "kost seg nok, og rast i fra seg". Det vil bare "spise deg opp" senere.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Høres ut som han vil ha tid alene for å se om han finner noe bedre...og så ha muligheten til å komme tilbake til deg dersom han ikke har draget på andre...

Hvis man elsker noen er man ikke i stand til å oppføre seg som han gjør mot deg nå. Håper du dumper ham og finner noe mye bedre!

Gjest Gjest
Skrevet

Selv om han sier han elsker deg, så betyr ikke det så mye som hans handlinger: det at han vil vekk fra barnet og deg betyr jo at han ikke helt elsker deg på en verdig måte.

Han framstår som svært umoden og uansvarlig.

Jeg ville ha blitt kald tilbake, tatt det rolig og fortsatt livet alene. Del foreldresamværet og send inn separasjonspapirer, bo fra hverandre et år og blir skiltNeste gang du treffer menn, se etter de med stayerevne og kvalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...