Gjest Mizz Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Vi har en 10 måneder gammel katt som har fått til vane å komme i 04-05.00 tiden på natta og vil inn. Da står han utenfor soveromsvinduet og kan mjaue lenge til vi da må slippe han inn.(Vi bor i 4 mannsbolig, så vil helst ikke vekke naboene heller med det.) Han er ute hele dagen ellers, og kommer inn og sover litt på kvelden og vil ut rundt 23.00 tiden igjen når vi legger oss. Hvilke rutiner har dere andre katteeiere med når de er ute, og når de er inne og sover? Samboer og jeg blir litt smågale av å bli vekket hver natt
Brunhilde Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 Jeg har kattedør, så her kommer og går kattene som det passer dem, helt uten å forstyrre noen.
Gjest Frosk Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Katten min sover inne om natten. Hun går stort sett ut og inn som hun vil på ettermiddag / kveld, men kommer alltid inn før sengetid.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #4 Skrevet 30. mai 2009 Hvorfor ikke bare la være å slippe den ut igjen så sent på kvelden? Det hender kattene mine vil ut rundt leggetid men siden jeg vet at det kan bli mjauing under vinduet i løpet av natten slipper jeg de ikke ut
Aurora M. Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Det aller beste er jo å ha en kattedør om det er mulighet for det. Selv bor jeg i blokk for tiden, så pusina mi er inne om natten. Heldigvis for henne er matmor utpreget b-menneske (som dere ser..) iallefall i helgene, så hun får noen av de "gode" nattetimene likevel. Katter er jo strengt tatt nattedyr i utgangspunktet, for da er det best å jakte, men det går fint å venne dem til å være ute om dagen og kvelden og inne om natten. Blir litt som med unger, jo mer de får slitt seg ut om dagen, jo lettere blir det å få de til å sove om natta. Mitt råd er å holde han inne fra dere går og legger dere, og så slippe han ut med det samme dere står opp om morgenen.
Gjest Frosk Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Mistenker forresten at katten min av og til sitter rett utenfor huset og følger med på når det er leggetid - som regel kommer hun inn tidligere på kvelden, men det hender at hun kommer ganske nøyaktig tre sekunder etter at jeg har slukket lyset og gått på badet for å pusse tenner Da sitter hun utenfor vinduet og mjauer og banker på
Gjest Mizz Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 Takk for svar! Jeg tror nok jeg skal prøve i natt å la han være inne. Alt blir jo en vanesak etter hvert. Så får vi bare tåle litt mjauing til å begynne med.
ToveM Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Vi har kattedør i kjellerdøren, det fungerer veldig greit.
^^Sunny^^ Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Vår pus har vært inne på natten, men nå har han begynt å mase om å komme ut kanskje klokka 4-5 om morgenen .. Holder på å bli sprø ! Nå skal vi kjøpe katteluke
onyx Skrevet 31. mai 2009 #11 Skrevet 31. mai 2009 Mine kommer inn om kvelden, får litt snack og går og legger seg. Som regel sover de da til 5-7 tiden, så vil de ut. Vi synes ikke det er noe problem å slippe de ut om morgenen. Jeg våkner ofte likevel og må på do og har unasett ikke problemer med å få sove igjen etterpå.
Gjest Cipheria Skrevet 31. mai 2009 #12 Skrevet 31. mai 2009 Kattane mine brukar halde seg i nærleiken, så eg ropar dei inn om kvelden. Så slepp eg dei ut når eg står opp om dei vil ut.
Gjest Marlo Skrevet 31. mai 2009 #13 Skrevet 31. mai 2009 Da jeg hadde katt pleide den alltid å komme inn på kvelden. Men det hendte at hun ikke kom fort nok og jeg ikke gadd å vente på henne, så da satte jeg kjökkenvinduet på glött så hun kom seg inn der.
Gjest Glør Skrevet 31. mai 2009 #14 Skrevet 31. mai 2009 Hvorfor ikke bare la være å slippe den ut igjen så sent på kvelden? Det hender kattene mine vil ut rundt leggetid men siden jeg vet at det kan bli mjauing under vinduet i løpet av natten slipper jeg de ikke ut Katter er skumringsdyr, så jeg synes man skal strekke seg litt for at skal kunne være ute da. Jeg tar en runde før sengetid hvor jeg slipper ut eller inn, og en ny om morgenen. Står aldri opp midt på natta for det, så da sitter de heller ikke å majuer. Hvis jeg likevel er våken hører de meg, og går eventuelt på ruta da, for å få inn.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #15 Skrevet 1. juni 2009 Vi pleier å sette ut mat og vann til katten før vi legger oss. Også har den en stol med et deilig ullpledd som står under trappa ved inngangen til uthuset - der er det tørt og lunt. Katten vår er nesten alltid ute - og trives med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå