Gå til innhold

Utsette mensen med minipille (Cerazette)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet man kan utsette mensen med p-piller, kan man det med minipiller også? Jeg trenger å utsette neste mens, og har ett brett med Cerazette liggende (går vanligvis ikke på det). Kan jeg feks. begynne på et brett midt i en syklus, og dermed utsette mensen til jeg er ferdig med brettet? Får man i såfall mensen mens man holder på med siste rad på brettet eller etter man er ferdig med siste rad. Husker ikke, det er så lenge siden jeg brukte de..

Endret av Arielle
Skrevet

Cerazette skal tas UTEN OPPHOLD, dvs ingen pillefri uke, det finnes ikke sukkerpiller på cerazette.

Siden disse skal tas uten opphod er en av bivirkningene at man kan miste mensen, men dette er veldig individuellt og det tar TID. Du skal være veldig heldig om du mister den på første brett. Det kan ta opp til 1år før man blir mensenfri.

Så jeg vil egentlig råde deg til å enten på disse pillene man forskyver mensen med eller vanlige p-piller med enten en pillefri uke eller sukkerpiller.

Skrevet

Aha. Takk for svar :)

Da får jeg bestille en time hos legen. Man må vel ha resept på slike piller som forsyver mensen. Må man ta GU for å få de? (Det VERSTE jeg vet!)

Gjest TheDutchess
Skrevet

Cerazette er jo en mini pille som mange ikke får mensen av. Så det er umulig å utsette mensen med Cerazetten siden man skal ta den uten opphold. Med meg selv hadde jeg bare masse små blødninger med Cerazetten som kom her og der. Primolut er piller som skal kunne utsette mensen men.. så lenge du går på Cerazetten tror jeg det kan bli litt vanskelig.. med mindre du VET når du kommer til å få mensen.

Primolut skal du ta 3-4 dager før du har din "mens" dag. Så.. jeg ville nok gått til legen om jeg var deg. Primolut får man uansett kun på resept.

Lykke til!

Skrevet

Det er VELDIG individuelt angående blødninger på cerazette.

Noen har mensen og noen ikke.

Jeg småblødde KUN i 3 uker og hadde ikke en dråpe blod det året jeg brukte pillen. Så det er ikke alle som har småblødninger hele tiden.

Vet mange er stort sett fornøyd med denne da det er mindre hormoner i den!

Skrevet

Husker ikke om jeg fikk blødninger av cerazette eller ikke. Er lenge siden jeg gikk på det, og det var bare en kort periode. Får satse på å bestille meg en legetime og få den der andre typen. Hvis jeg nå bare visste akkurat når jeg skal ha mensen. Følger egentlig ikke helt med, jeg bare kjenner på kroppen hvor hen i syklusen jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...