Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på denne tråden fra i fjor vår, tar jeg opp problemstillingen på ny:

Finnes det noe så magisk som en solfaktor til ansiktet som:

-er like tynn og behagelig som en vanlig, lett fuktighetskrem

-er 15 SPF eller mer

-ikke er fet eller ser blank ut

-man kan bruke mineralsminke oppå uten at pudderkosten blir klissete

Hva er årets heteste tips?

I fjor endte jeg opp med DDF Matte Finish Photo-Age Protection SPF 30 som er noe av det mest håpløse jeg har vært borti. Den er umulig å smøre ut, klumper seg og huden blir dekket av små sammenrullede kremklumper.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vichy har en som er beregnet til ansikt og som gir et matt resultat på huden, spf 30. Jeg syntes den er god, jeg blir ikke glinsende og fet i ansiktet, men jeg skal ikke påstå at den er helt som en vanlig lotion, for det er den ikke.

Men for å være solkrem faktor 30 er dette den mest behagelige jeg har forsøkt i hvert fall.

Gjest Gjest
Skrevet

MD Formulations Moisture Defense dagkrem med spf 20. Den er god som en dagkrem, men beskyttende som en solkrem - den er rett og slett kjempegod!!

Skrevet

Min dagkrem har faktor 15 (trodde det var vanlig at de fleste dagkremer hadde det?). Jeg synes den er super, den er fra Chanels Precision-serie. De har så vidt jeg husker tre ulike beregnet på ulike aldersgrupper. De lukter supergodt, er veldig lette og trekker godt inn i huden og gir hvertfall på meg et matt resultat.

Jeg bruker ikke noe form for sminke oppå, så vet ikke om den fungerer sammen med mineralsminke, men kan nesten ikke tenke meg at den ikke gjør det.

Denne kremen er ganske dyr da, så spør om å få prøve på et parfymeri før du bestemmer deg. Billigst har jeg funnet den på denne siden. Forresten mye som er billig der, spesielt nå når pundet er så svakt. :jepp:

Skrevet

OBS: Det er forskjell på dagkrem med faktor og solkrem!

Skrevet
OBS: Det er forskjell på dagkrem med faktor og solkrem!

Og den store forskjellen er? Sånn bortsett fra at dagkremer med faktor (hvertfall på meg) er mye bedre for å unngå uren hud, trekker bedre inn i huden og gjerne er litt dyrere?

Slik jeg forsto TS så ville hun ha en krem som kan være under sminke, og da regner jeg ikke med at det er en krem som skal påføres flere ganger om dagen. Og da forstår jeg ikke hvorfor en dagkrem med faktor ikke dekker behovet? :klø:

Skrevet

Jeg bruker Piz Buin Raident face elns, den har apf 15 og gir en fin glød i tillegg til god beskyttelse. Resultatet blir bra med pudder på ( vel og merke påført etter kremen har trekt seg ordentlig inn )

Skrevet
Og den store forskjellen er? Sånn bortsett fra at dagkremer med faktor (hvertfall på meg) er mye bedre for å unngå uren hud, trekker bedre inn i huden og gjerne er litt dyrere?

Slik jeg forsto TS så ville hun ha en krem som kan være under sminke, og da regner jeg ikke med at det er en krem som skal påføres flere ganger om dagen. Og da forstår jeg ikke hvorfor en dagkrem med faktor ikke dekker behovet? :klø:

Snakk om å legge ord i munnen på folk. Så at noen nevnte Vichys solkrem lenger oppe, men den blir nok for klissete å bruke særlig mye pudder over. Så lenge man ikke aktivt skal sole seg funker det med dagkrem med SPF, jeg liker md formulations nye med spf 20.

Gjest Gjest
Skrevet
Snakk om å legge ord i munnen på folk.

Hvorfor det?? :klø:

Jeg forstod også trådstarter slik.

Jeg bruker vanlig dagkrem med faktor til dager hvor jeg ikke spesifikt soler meg, dersom jeg skal på stranda, bruker jeg solkrem med høy faktor i ansiktet. To forskjellig bruk (selv om jeg heller ikke helt ser forskjellen, bortsett fra det som Klematis nevner).

Skrevet
Snakk om å legge ord i munnen på folk. Så at noen nevnte Vichys solkrem lenger oppe, men den blir nok for klissete å bruke særlig mye pudder over. Så lenge man ikke aktivt skal sole seg funker det med dagkrem med SPF, jeg liker md formulations nye med spf 20.

Men da er vi jo enige om at dagkrem med faktor vil være best under sminke, da ;-)

Det var ikke meningen å tillegge deg meninger du ikke har. Men når du svarer så bastant uten å sitere eller utdype hva du mener direkte etter mitt innlegg syne jeg du går langt i å legge legge disse ordene i din egen munn...

Gjest Gjest
Skrevet

Forskjellen er at en dagkrem med faktor beskytter mindre enn en ren solkrem for ansiktet. En dagkrem med faktor er beregnet for tilfeldig eksponering av sol, som f.eks. når man går til toget eller blir stående å skravle utenfor butikken med kjentfolk. En ren solkrem for ansiktet beskytter vesentlig mer og er beregnet til å bruke når du soler deg eller skal være ekstra lenge i solen! Dessuten kommer den litt tykkere konsistensen og den litt fete følelsen på grunn av de fysiske filtrene i kremen!

Altså som nevnt tidligere - til forskjellig bruk! :)

Hilsen parfymeriansatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...