Lilly-L Skrevet 30. mai 2009 #1 Del Skrevet 30. mai 2009 Vi har en nydelig, verneverdig steinmur i enden av toma. Over muren går det en tursti forbi, og vi ønsker å skjerme mot innsyn rett inn på verandaen. Synes det er synd å måtte plante en vanlig hekk (tuja eller barlind) foran muren, da muren er så fin. Har dere noen tips til hva slags hekk eller vekster som er bar nederst på stammen (ca. 1 meter) og har blader/grener som vokser i toppen? På den måten kan vi nyte både mur og minimalt med innsyn. Den må kunne bli minst 2 meter høy og gjerne være hurtigvoksende. Den MÅ ikke være eviggrønn. Det går dessverre ikke an å plante på toppen av muren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 31. mai 2009 #2 Del Skrevet 31. mai 2009 Det første som slår meg er poppel, den er høy og smal, og jeg tror du etterhvert kan klippe den for å holde veksten nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly-L Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mai 2009 Det første som slår meg er poppel, den er høy og smal, og jeg tror du etterhvert kan klippe den for å holde veksten nede. Takk for svar! Poppel ja, er det den som også får blomster? Tenkte kanskje å kombinere flere vekster som blomstrer/har sin høytid på ulike tider av sommerhalvåret, sånn at hekken holder seg fin hele sesongen. Er poppel greie å få til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. juni 2009 #4 Del Skrevet 1. juni 2009 Poppel skal være greie å få til, men blomster får de vel ikke, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #5 Del Skrevet 1. juni 2009 Epletre-hekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå