Gå til innhold

Kløe i endetarmsåpningen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Husker ikke akkurat når det begynte, det kom kanskje gradvis, men det må være minst tre uker siden at det begynte å klø der nede. Det er absolutt ikke i skjeden, tror egentlig det startet en centimeter foran endetarmsåpningen, mot skjeden. Nå klør det også i endetarmsåpningen. Det klør ikke vanvittig, ikke hele tiden. Det virker ikke sårt eller rødt, jeg kan ikke se noe der nede (med speil).

Når jeg er på toalettet og "klør" meg med papir, føles det omtrent som å klø på et myggstikk, litt som "den søte kløe". (Men kløen kommer ikke fra ett punkt, som ved myggstikk.)

Noen som har forslag til hva årsaken kan være? Mark? :overrasket: Ser ingenting, som sagt. Skal jeg gi meg selv en ormekur for sikkerhets skyld?? :sjenert: Hemorroider? Men jeg ser jo ingenting... Det burde vel vært synlig, om det hadde gått så langt at jeg hadde kløende hemorroider?

Hadde det vært bare en irritasjon, burde det vel gått over forlengst. Kanskje jeg skal prøve med sinksalve...

Jada, jeg går til legen om det vedvarer, men tenkte jeg skulle høre om noen hadde en erfaring eller to å komme med først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen ganger kommer sopp fra endetarmen. Siste gang jeg hadde sopp, klødde det bare i rumpa, så jeg fikk beskjed av legen å smøre med Canesten der og området mellom skjeden og endetarmsåpningen.

Det skader ihvertfall ikke å prøve!

Skrevet

Ikke uvanlig, men veldig plagsomt.

De har et middel på apoteket som hjelper. Du har sikkert sett reklamen på TV om endetarmsplager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...