Gå til innhold

He is not into you

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det i det hele tatt mulig å få en mann som ikke er forelsket i deg (men liker deg) eller utviser mange av de "symptomene" fra boken, som ikke ringing, ikke "whatever" ... til å bli forelsket?

MÅ det være slik at man treffes og faller for hverandre ganske raskt og at alt går som smurt eller ingenting? litt dårlig formulering her..

Jeg har en slik fyr nå, som jeg føler jeg ikke har lyst å slippe ennå, vi har datet en stund, men han kaster seg ikke over meg på samme måte som de som ble forelsket med en gang. Og da tenker jeg som den boken sier at det ikke kommer til å skje.

Kan man "get there" på forskjellige måter eller har alle deres forhold som har fungert startet "på den riktige måten-han ringte, han tok initiativ osv"?

Har masse blandete tanker i hodet nå. håper dere skjønner poenget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det i det hele tatt mulig å få en mann som ikke er forelsket i deg (men liker deg) eller utviser mange av de "symptomene" fra boken, som ikke ringing, ikke "whatever" ... til å bli forelsket?

MÅ det være slik at man treffes og faller for hverandre ganske raskt og at alt går som smurt eller ingenting? litt dårlig formulering her..

Jeg har en slik fyr nå, som jeg føler jeg ikke har lyst å slippe ennå, vi har datet en stund, men han kaster seg ikke over meg på samme måte som de som ble forelsket med en gang. Og da tenker jeg som den boken sier at det ikke kommer til å skje.

Kan man "get there" på forskjellige måter eller har alle deres forhold som har fungert startet "på den riktige måten-han ringte, han tok initiativ osv"?

Har masse blandete tanker i hodet nå. håper dere skjønner poenget

Kan jo absolutt utvikle seg til et bra forhold selv om gutten/jenta/ begge, bruker tid på å finne ut om den andre personen er den rette/å få mer enn vennskapsfølelser for personen. Tror det står mye rart i mange av de der kjærlighetsbøkene as hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nja.. en som liker deg vil være med deg og viser det. Samtidig så har man jo de forholdene som utvikler seg over tid. Vanskelig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende han bare er en tanke blyg?

Ta initiativ! Det fins altfor mange jenter som sitter på gjerdet og venter på at "Mr. Right" skal dette ned i fanget på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En muligens litt selvdestruktiv måte som ikke alltid funker:

Gjør det til en sexgreie. Virk uinteressert i forhold men bare i sex. Han sier ikke nei til det. Og så er jo poenget at man skal bli forelsket imens man er pulevenner, prøve å snike inn en kinotur her og en øl der.

Men den funker ikke alltid. Noen klarer kjempefint å skille sex og kjærlighet. Og om du ikke er hans type person uansett, så kommer han aldri til å falle uansett hvor mye tid dere tilbringer sammen. Noen er bare ikke meant to be.

En annen ting som har funket for folk, men som oftest uten vilje:

Han virker ikke interessert, de driter i det og lar han seile sin egen sjø. Så møtes de tilfeldig igjen, og hun er uniteressert og likegyldig til han. Da skal han plutselig ha henne likevel.

Ingen vanntette planer det her altså, hehe.

Mulig han er blyg og, men om han ikke er det - og faktisk IKKE er interessert - så er å mase mer på han den verste måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror ikke på spill i det hele tatt, det som er ment til å være skjer UTEN noen former for baktanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venneforhold kan selvsagt utvikle seg til kjærlighet over tid. Men da dreier det seg om jenter en er sammen med uansett, det være seg nære venner, naboer og kolleger.

Tror slike bøker egner seg best til å gi en pekepinn på hvordan fremmede reagerer, om de er interessert i noe mer enn en første date, eller ei.

Jeg har ikke lest den der "He's not that into you. Men tror jeg skjønner essensen etter omtale og googlings. Og det virker da ganske logisk. Viser noen klare tegn til å ville være med deg, og trives i ditt selskap, er dette det minste felles multiplum. Ingen heksekunst det. Og liker man å være sammen med noen, så holder man kontakt, og fader ikke inn i bakgrunnen. Enkel logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Få ham til sengs to ganger, lat som du ikke er interessert og han blir garantert interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]Han virker ikke interessert, de driter i det og lar han seile sin egen sjø. Så møtes de tilfeldig igjen, og hun er uniteressert og likegyldig til han. Da skal han plutselig ha henne likevel.[...]
Få ham til sengs to ganger, lat som du ikke er interessert og han blir garantert interessert.

Hvor ofte skjer det utenfor fjortisjenters fantasiverden? Det er vel mer utbredt at kvinner først faller når fyren er opptatt med andre. Med menn skjer dette kun unntaksvis.

Se hvordan handyr braker sammen ute i naturen, med gevir, tenner og klør. Damene tripper rundt, lykkelig for oppmerksomheten. Er du ikke verdt store skader, eller å miste livet for, skygger normalt mannfolk banen, når de ser jenta på en manns arm. Det er en naturting...

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Kan jo hende han bare er en tanke blyg?

Ta initiativ! Det fins altfor mange jenter som sitter på gjerdet og venter på at "Mr. Right" skal dette ned i fanget på dem!

Det får da være grenser for hvor blyg en mann skal være. Om en kvinne tar initiativ, og mannen er treg på å respondere/svarer ikke i det hele tatt, tror jeg en skal ta hintet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det får da være grenser for hvor blyg en mann skal være. Om en kvinne tar initiativ, og mannen er treg på å respondere/svarer ikke i det hele tatt, tror jeg en skal ta hintet!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor ofte skjer det utenfor fjortisjenters fantasiverden? Det er vel mer utbredt at kvinner først faller når fyren er opptatt med andre. Med menn skjer dette kun unntaksvis.

Se hvordan handyr braker sammen ute i naturen, med gevir, tenner og klør. Damene tripper rundt, lykkelig for oppmerksomheten. Er du ikke verdt store skader, eller å miste livet for, skygger normalt mannfolk banen, når de ser jenta på en manns arm. Det er en naturting...

Man skal ikke være opptatt med en annen mann!! Det er jeg faktisk enig i at ikke er noe triks for å tiltrekke seg en annen, de fleste skygger heller banen og får mindre interesse. Poenget er at man skal være singel og glad og spille uinteressert, være det absolutt motsatte av klengete og desperat.

Som alle som har blitt dumpa vet (eller burde vite) så er den beste metoden for å få han tilbake å holde avstand. Men det blir jo fryktelig annerledes når man bare dater noen en kort periode, de savner deg ikke på samme måte når du plutselig forsvinner for godt fra livet deres. Men det kan skje, særlig om de som sagt møter deg igjen tilfeldig en dag og plutselig innser at du er en attraktiv og selvstendig dame som de kanskje burde forsøke å jakte på likevel.

Ikke failproof teknikk altså, men det er noe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

hvis en mann sier at han ikke er interessert, så er han ikke interessert. Menn blir ikke forelska av å pule, de blir kåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
hvis en mann sier at han ikke er interessert, så er han ikke interessert. Menn blir ikke forelska av å pule, de blir kåte.

Men det er da man liksom skal være "manipulerende" kvinne og håpe at kjærligheten vil gro når man er mye sammen - men pga andre ting enn sexen da.

Men kan du din deepthroat så blir menn ganske så sjarmert og tviholder på deg som Romeo på sin Julie, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Nuvel, Julie døde jo, så det er vel ikke en lykkelig sammenligning. Jeg mener dog at menn er enkle mennesker, er de forelska så er de det.

Det er vi kvinner som skal fortolke noe så fryktelig og spille, og ordne og styre.

Vil han ha det vil han ha deg.

Er du god til å suge, så vil han kanskje ha deg litt mer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nuvel, Julie døde jo, så det er vel ikke en lykkelig sammenligning. Jeg mener dog at menn er enkle mennesker, er de forelska så er de det.

Det er vi kvinner som skal fortolke noe så fryktelig og spille, og ordne og styre.

Vil han ha det vil han ha deg.

Er du god til å suge, så vil han kanskje ha deg litt mer. :fnise:

Hehe. Tenkte selv at den metaforen ble litt feil. Men du forstår tanken!

Jeg er enig med deg altså. Men det er jo ikke et ukjent fenomen at mennesker kan være venner (eller noe annet) i måneder og år før de blir forelsket i hverandre. Det er ikke alltid så enkelt at om det ikke er forelskelse inne i bildet de tre første datene så kan det aldri bli det. Jeg har opplevd det selv, endte opp som bare venner med en fyr som prøvde å sjekke meg opp. Ett år senere sa det PANG.

Men når jeg tenker meg om så har det aldri sagt PANG med noen av mine pulevenner :ler:

Men selv om det ikke har vært noe problem for dem å komme over meg etter at pulevennforholdet ble slutt, så har de store problemer med å komme over en god blowjob! Telefonene renner fremdeles inn. Men det er jo ingen måte å holde på en mann man er ulykkelig forelsket i, for det er jo ikke kjærlighet man får tilbake. Tror det fort kan bli ganske selvdestruktivt om man forsøker å "lure" en mann til å bli forelska gjennom sex. Du får liksom aldri HELE han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest KateW

Ja, jeg skal moderere meg litt. Vennskap KAN gå over i kjærlighet, men å pule noen forelsket i seg tror jeg faktisk ikke går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal moderere meg litt. Vennskap KAN gå over i kjærlighet, men å pule noen forelsket i seg tror jeg faktisk ikke går...

Er det deg som her sendt inn dette brevet til Sukker.no forresten?

http://www.sukker.no/datingmagasin/2009/03/sexeffekt/ - uansett bra om temaet.

Nei, pule seg forelsket nytter ikke, det har du rett i. Er andre ting som må til da, som personlighet, utstråling, sjarm og alt det "småtteriet" vi menn ikke klarer sette ord på... For min del starter det med at jeg blir interessert / litt betatt av en dame - også går det enten over til forelskelse eller bare vennskap (eller ingenting). Men selvsagt, det hender at damer jeg er betatt av ikke er (eller virker) så veldig interessert i meg, og dem prøver jeg bare få "ventilert ut av systemet" så raskt som mulig så jeg ikke går på en "smell".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"he is not into you"! - boka har jeg lest og må innrømme at jeg lærte utrolig mye av den. Tar ikke det som står der for ren "fakta", men den ga meg noen ekstra tanker å utstyre meg med i datingens verden.

Til spørsmålet til trådstarter så hadde jeg holdt det litt "nede" ved å se på hvilke "trekk" daten gjør i forhold til å ville møte meg/date meg osv. Hvis jeg var litt usikker på om ham er "into me" så ville jeg trukket meg tilbake for å se om ham vil ta kontakt. Det gjelder også å ha litt tålmodighet og være litt avslappa på at det kan ta tid, men hvis du aldri hører noe mer når det er "opp til ham", så har du kanskje svaret på at "he is not that into you".

Har et generelt inntrykk av at noen er for stressa på dette området, ikke vil være tålmodige å finne ut av det i tilfelde det ikke går også venter man på en som ikke er interessert - også går man glipp av andre mennesker som er potensielle dater samtidig..

Å hoppe til høyet for å få en mann forelsket fungerer vel relativt dårlig. Det høres ut som desperate forsøk som bare er flaut..:-O

Har hørt om tilfeller hvor jenter ligger med gutter fordi de tror de blir mer interessert, mens guttene (har sagt til meg at) "hallo, jeg er gutt.... tar det jeg får." selv om de ikke er interessert i jenta følelsesmessig. (har en del guttevenner og vi prater om sånt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...