Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 Hei. Jeg er en jente på 14 år som vill gå opp i vekt. Jeg er ganske tynn, og veier kun 40 kg. Jeg er 1.56 høy. Jeg er kanskje passe tynn for høyden, men jeg vill bli tykkere. Jeg er lei av å bruke den minste størrelsen i buksen, og enda er de ikke så trang. Jeg vill få ett fast måltid, men hva kan jeg spise fast? VÆR SÅ SNILL og hjelp meg.
Chanel.No5 Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 For det første: du er ung og kroppen holder på utvikle seg, gi det tid, det kommer mer kjøtt på bena etterhvert=) For det andre: Hva mener du med dette? Jeg vill få ett fast måltid, men hva kan jeg spise fast? Slapp av lille venn. Med tiden vil kroppen forme seg, men ikke stress med det i så ung alder, snakk evt. med en lege om du ønsker stert nok å legge på deg!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #3 Skrevet 30. mai 2009 Hei. Jeg er en jente på 14 år som vill gå opp i vekt. Jeg er ganske tynn, og veier kun 40 kg. Jeg er 1.56 høy. Jeg er kanskje passe tynn for høyden, men jeg vill bli tykkere. Jeg er lei av å bruke den minste størrelsen i buksen, og enda er de ikke så trang. Jeg vill få ett fast måltid, men hva kan jeg spise fast? VÆR SÅ SNILL og hjelp meg. Ikke fokuser så mye på vekten din. Du er ung, og kroppen din kommer garantert til å endres de neste 5-6 årene. Det du bør fokusere på er sunn mat, legg deg gode matvaner som du kan beholde inn i voksen alder. Hold kroppen i form ved regelmessig fysisk aktivitet og trening. Kanskje du kan trene noe som øker muskelmassen din? Litt vekter, svømming, sykling? Det måltidet som BØR være fast hver dag er frokost. Det er dagens viktigste måltid! Spis grove kornprodukter, melkeprodukter, egg, frukt og grønt. Helst bør du ha minst 4 måltider per dag (frokost, lunsj, middag og kvelds), men frokosten er det aller viktigste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå