Gå til innhold

Somalisk rasist

Fremhevede innlegg

Skrevet
Derfor er det viktig at vi lærer ungene våre å ikke være rasistiske.

jeg har selv opplevd somaliere være rasistisk imot meg som er norsk. Har lest meg mye opp om det og fått snakka med endel folk om det, og det jeg har fått lest og hørt da, er at de ser ned på oss norske og dømmer. Og de har ingen problemer med å vise det heller. Dessverre.

Jeg lærer mine unger å holde seg til sine egne og la de fremmede være i fred.

Jeg liker ikke somaliere og vil ikke ha dem her. Men jeg har normal folkeskikk og forholder meg til dem når jeg må på en adekvat måte på samme måte som jeg gjør med alle de fremmede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det jeg mener. Å lære de nok folkeskikk til å forholde seg til dem på samme måte som med andre fremmede.

Skrevet
Ja, det jeg mener. Å lære de nok folkeskikk til å forholde seg til dem på samme måte som med andre fremmede.

Det er enkelt. Det er bare å holde seg unna dem og ikke frekventere de fremmedes områder, handle med dem eller pleie omgang med dem.

Ellers lære dem anstendig oppførsel når de innimellom er tvunget til å forholde seg til dem.

Skrevet

Så dere forholder dere til folk fra andre land på en annen måte enn til nordmenn?

Skrevet

Jeg har opplevd flere svarte som har vært rasister. Det er jo ingen nyhet det. Det er jaggu meg flere mørke rasister (som hater hvite) enn det er hvite.

Skrevet

Jeg gjør det samme. Har advart mine mot tyrkere også. Synd, men verden er bare sånn.Liker ikke somalere og heller ikke tyrkere og arabere. Ingenting galt med dem som mørke mennesker, det er religionen og kulturen som er på tryne.

Jeg lærer mine unger å holde seg til sine egne og la de fremmede være i fred.

Jeg liker ikke somaliere og vil ikke ha dem her. Men jeg har normal folkeskikk og forholder meg til dem når jeg må på en adekvat måte på samme måte som jeg gjør med alle de fremmede.

Skrevet
Så dere forholder dere til folk fra andre land på en annen måte enn til nordmenn?

Selvsagt.

Skrevet
Jeg har opplevd flere svarte som har vært rasister. Det er jo ingen nyhet det. Det er jaggu meg flere mørke rasister (som hater hvite) enn det er hvite.

Og?

Overrasker det deg?

Skrevet
Jeg gjør det samme. Har advart mine mot tyrkere også. Synd, men verden er bare sånn.Liker ikke somalere og heller ikke tyrkere og arabere. Ingenting galt med dem som mørke mennesker, det er religionen og kulturen som er på tryne.

Mulig det. Jeg velger å ikke ta stiling til hvorvidt deres religion eller kultur er på trynet eller ikke. Den er anderledes enn min og jeg vil ikke forholde meg til den. Jeg forstår dem ikke og liker følgelig ikke å omgås dem.

Jeg vil dem ikke vondt, men vil heller ikke ha noe med dem å gjøre.

Gjest Motstand'
Skrevet

Hva med å lære ungene våre litt realisme?

Skrevet

Somaliere er noen rare folk. De er de første til å rope rasist når de er i mindretall og de første til å være rasistiske når de er i flertall.

Det er noe spesielt med disse somalierne de har noen helt ekstreme holdninger fra en totalt ødelagt kultur. Var jeg rasistisk nå?

Skrevet
Somaliere er noen rare folk. De er de første til å rope rasist når de er i mindretall og de første til å være rasistiske når de er i flertall.

Det er noe spesielt med disse somalierne de har noen helt ekstreme holdninger fra en totalt ødelagt kultur. Var jeg rasistisk nå?

Nope :)

Skrevet
Det er vel ganske naivt å tro at hvite har enerett på å være rasistiske?

Joa, men det finnes en tendens blant multikultitilhengerne til å dysse det mest mulig ned. De raser og hyler når rasismen går fra nordmenn mot utlendinger, men andre veien er man bare naiv hvis man tror det ikke går begge veier.

Ref. saken i Sofienbergparken for et par år siden. Som altså ikke dreide seg om rasisme på bakgrunn av pasientens hudfarge, men heller diskriminering av det de antok var en rusmisbruker.

Ref. brevet ovennevnte pasient skrev etter stormen rundt saken, hvor han helt tydelig ikke var veldig vennlig innstilt til hvite, kolonister som vi var.

Skrevet
I går da jeg var på byen møtte jeg to vakre thailandske damer og gikk hjemmover sammen med dem etter stengetid. Da kom det en mann med et typisk somalisk utseende (han kan jo ha vært fra andre omkringligende land, men mest sannsynlig somalia) og lurte på om han kunne få være med å kjøpe disse damene!!!!!?????? Han forutsatte at mine nye venniner var prostituerte enda de overhodet ikke var det og gikkk kledt helt normalt bare fordi de som han sa var "japser". Uansett hvor mye jeg insisterte på at de ikke var prostituerte og ba ham dra til helvete ble han bare surere og surere fordi jeg ikke ville dele og ville at jeg skulle bevise!!!!!????? for ham at de ikke var prostituerte og snakket hele tiden om at han hadde tusen kroner. Da jeg sa de ikke var fra Japan ("japser") sa han Japan, Kina samme faen de er japser hele gjengen. Dette er den suverent mest rasistiske opplevelsen jeg har hatt og det var, interesant nok, ikke en hvit person som stod for den.

WOW! Jeg er faktisk overrasket over at du ikke har vært borti mørkhudede rasister før. Det er vanligere enn man skulle tro, desverre. Har selv vært offer for det rasisme fra mørkhudede. Faktisk nesten rasistisk motivert vold (hadde det ikke vært for at jeg var smart nok til å gå når jeg gikk.) En gruppe på fire kurdere som hatet hvite mennesker omringet meg og begynte å slenge skjellsord til meg. Eneste grunnen til det er at jeg var venn med ei som var sammen med en som var mørk. Hun var hvit.

Så, ja, det skjer ofte.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Rasisme forekommer over alt. Det er ikke kun hvite som er rasister. Hvis en tror det, har en ikke fulgt veldig med i timen.

På et asylmottak her i fylket, har det hele tiden vært uholdbare tilstander blant beboerne. De fra Balkan bl.a behandler afrikanere som dyr, og nekter å bo på samme plass.

Og afrikanerne på sin side, ser på de østeuropeiske som barbarer.

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke vi burde dømme ALLE fra Somalia.

Jeg støtter selv ikke folk som er rasister,uansett land,religion,kultur osv.

Jeg er selv en somalisk jente på 12år,og kommer fra en fantastisk familie.

Men jeg lurer litt på om DU ikke tror JEG selv har møtt en dame på gata(norsk)

og hun spurte meg om JEG SPISER BARNA MINE!!??

1. Jeg var bare 10!

2. Heldigvis ignorerte jeg henne,men skulle gjerne gitt henne en på tryne.

Men mitt poeng er at kanskje somaliere har opplevd selv rasisme,kanskje det er grunnen til at de er så 'rasistiske'.

Men må se fra andres perspektiv :)

Gjest Gjest
Skrevet

1. Jeg var bare 10!

Men mitt poeng er at kanskje somaliere har opplevd selv rasisme,kanskje det er grunnen til at de er så 'rasistiske'.

Hva tror du er grunnen til at etnisk norske er 'rasistiske' da?

Skrevet

En drittsekk er en drittsekk, uansett hudfarge, etnisitet eller kjønn.

Enig!

Skrevet

1. Jeg var bare 10!

Tja, det hadde vel ikke vært så lett for deg å se det fra hennes perspektiv når hun spurte om du spiser barna dine ?

Vi kan godt være tolerante ovenfor hverandre , men rasisme ser jeg ingen grunn til å tolerere.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt.

Mange utlendinger ser helt norske ut og snakker flytende norsk, så hvordan vet du hvem du skal forholde deg til som "nordmann" og hvem du skal forholde deg til som "utlending"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...