Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #1 Skrevet 30. mai 2009 I går da jeg var på byen møtte jeg to vakre thailandske damer og gikk hjemmover sammen med dem etter stengetid. Da kom det en mann med et typisk somalisk utseende (han kan jo ha vært fra andre omkringligende land, men mest sannsynlig somalia) og lurte på om han kunne få være med å kjøpe disse damene!!!!!?????? Han forutsatte at mine nye venniner var prostituerte enda de overhodet ikke var det og gikkk kledt helt normalt bare fordi de som han sa var "japser". Uansett hvor mye jeg insisterte på at de ikke var prostituerte og ba ham dra til helvete ble han bare surere og surere fordi jeg ikke ville dele og ville at jeg skulle bevise!!!!!????? for ham at de ikke var prostituerte og snakket hele tiden om at han hadde tusen kroner. Da jeg sa de ikke var fra Japan ("japser") sa han Japan, Kina samme faen de er japser hele gjengen. Dette er den suverent mest rasistiske opplevelsen jeg har hatt og det var, interesant nok, ikke en hvit person som stod for den.
kristian82 Skrevet 30. mai 2009 #2 Skrevet 30. mai 2009 I går da jeg var på byen møtte jeg to vakre thailandske damer og gikk hjemmover sammen med dem etter stengetid. Da kom det en mann med et typisk somalisk utseende (han kan jo ha vært fra andre omkringligende land, men mest sannsynlig somalia) og lurte på om han kunne få være med å kjøpe disse damene!!!!!?????? Han forutsatte at mine nye venniner var prostituerte enda de overhodet ikke var det og gikkk kledt helt normalt bare fordi de som han sa var "japser". Uansett hvor mye jeg insisterte på at de ikke var prostituerte og ba ham dra til helvete ble han bare surere og surere fordi jeg ikke ville dele og ville at jeg skulle bevise!!!!!????? for ham at de ikke var prostituerte og snakket hele tiden om at han hadde tusen kroner. Da jeg sa de ikke var fra Japan ("japser") sa han Japan, Kina samme faen de er japser hele gjengen. Dette er den suverent mest rasistiske opplevelsen jeg har hatt og det var, interesant nok, ikke en hvit person som stod for den. Mye rasisme begge veier ja!
Gjest womenwomen Skrevet 31. mai 2009 #3 Skrevet 31. mai 2009 Mye rasisme begge veier ja! Da er du ikke den første som har truffet på en rasist fra Somalia . Jeg har erfart selv en somalier uttale seg rasistisk ovenfor andre utlendinger fra andre land , enn somalia . De er ofte mer rasistiske - enn de hvite ...egentlig er !
Brunhilde Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Det er vel ganske naivt å tro at hvite har enerett på å være rasistiske?
Gjest womenwomen Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Da er du ikke den første som har truffet på en rasist fra Somalia . Jeg har erfart selv en somalier uttale seg rasistisk ovenfor andre utlendinger fra andre land , enn somalia . De er ofte mer rasistiske - enn de hvite ...egentlig er ! NB ! Har og sett en Albaner innvandrer - virkelig trakasere en annen utlending pga at han var mørkere i huden enn albaneren var selv . Albaneren kalte han rett ut for " neger " osv ...Har aldri sett en hvit være like frekk og mobbende ..som det den albaneren var ! De skal straks prøve å hevde seg - bare forde de er lysere i huden enn de andre innvandrerne . Men - de er jo begge to like mye innvandrere ...uansett hudfarge !
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Men - de er jo begge to like mye innvandrere ...uansett hudfarge ! En gang hørte jeg en dansk innvandrer værer rasistisk overfor en svensk innvandrer, så det er ikke hudfargen det kommer an på.( dansken var rød og svensken solbrun).
Gjest Sansol Skrevet 31. mai 2009 #7 Skrevet 31. mai 2009 En gang hørte jeg en dansk innvandrer værer rasistisk overfor en svensk innvandrer, så det er ikke hudfargen det kommer an på.( dansken var rød og svensken solbrun).
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Dette er den suverent mest rasistiske opplevelsen jeg har hatt og det var, interesant nok, ikke en hvit person som stod for den. Kommer det virkelig som et sjokk på deg at det finnes rasister som ikke er hvite i huden? Rasisme og fordommer er en menneskelig egenskap, en dårlig egenskap riktignok, som ikke er forbeholdt oss hvite. Hva er det egentlig du vil oppnå med dette innlegget? Prøver du å rettferdiggjøre rasisme mot innvandrere i Norge med at "de" er like mye rasister, basert på et enkeltstående tilfelle?
Tonka Skrevet 1. juni 2009 #9 Skrevet 1. juni 2009 Rimelig naivt å tro at hvite har enerett på å være rasister, ja... Men å bli oppgitt og ville fortelle om det ser jeg da ingen problemer med - tviler på at bakgrunnen for innlegget var å rettferdiggjøre rasisme blant nordmenn. Trenger man egentlig noen grunn til å skrive om noe, annet enn at det opptar en? TS, jeg er helt enig i at dette var totalt uholdbar oppførsel fra hans side - men langt fra overraskende.
Gjest Gjest_Inger_* Skrevet 2. juni 2009 #10 Skrevet 2. juni 2009 For noen uker siden ble jeg, i oslo sentrum, vitne til at ei ung dame med pakistansk utseende gikk løs på en gammel dame som var fra Øst-Europa. Den unge dama skjelte henne ut og ropte "dra deg hjem, j**a utlending" og "you are garbage" på gebrokkent norsk og engelsk. Den eldre dama hadde sittet med tiggerkoppen sin på fortauskanten. Den yngre dama ga seg ikke og begynte å slå hun gamle, mens folk (inkl meg) sto lamslåtte og glodde. Og hvem var det som gjorde noe? Jo, en flott mann med svart hud, som snakket engelsk og fikk redda vekk den gråtedne gamle dama. Og vi andre? Jo vi sto der, lyserøde og flaue, og stirra ned i asflaten som om ingenting hadde skjedd...
Gjest anonym* Skrevet 26. november 2009 #11 Skrevet 26. november 2009 NB ! Har og sett en Albaner innvandrer - virkelig trakasere en annen utlending pga at han var mørkere i huden enn albaneren var selv . Albaneren kalte han rett ut for " neger " osv ...Har aldri sett en hvit være like frekk og mobbende ..som det den albaneren var ! De skal straks prøve å hevde seg - bare forde de er lysere i huden enn de andre innvandrerne . Men - de er jo begge to like mye innvandrere ...uansett hudfarge ! vell..... jeg har faktisk opplevd å bli mobbet av etnisk norske. helt siden jeg gikk i 2 klasse på barneskolen til slutten. jeg sier ikke at det bare er hvite som er rassistiske, men jeg kan godt huske å ha blitt kalt for jævla svarting, neger, dra til bake til ****** osv. det var også noen andre europeere som mobbet meg. men rasisme går begge veier uansett. jeg er selv fra afrikas horn (djibouti) snakker somalisk, kjenner en del raringer som ikke liker pakistanere for eksempel, men det kan være fordi de har opplevd noe vondt med pakistanere. ellers er de fleste somalere jeg møter koselige. bortsett fra damene med burka som stirrer ekstremt lenge på meg fordi de tror de er så mye bedre muslim eller fordi de tror jeg er somaler :S men jeg er ingen neger og jeg har heller ikke et sted å dra tilbake til slik folk hele tiden antyder. jeg er en norsk utlending født her.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #12 Skrevet 26. november 2009 Ja det skal bli en morsom fremtid for ungene våre i et samfunn der de fleste hater hverandre. Spennende blir det også å se hvordan man opprettholder en velferdsstat i et land der folkelig solidaritet og samhold ikke eksisterer og alle borgerne tjener sin egen sak fremfor fellesskapet. De som har skapt dette dystopiske samfunnet kaller seg sosialister og arbeiderklassens forsvarere.
Bernardette Skrevet 27. november 2009 #13 Skrevet 27. november 2009 De som har skapt dette dystopiske samfunnet kaller seg sosialister og arbeiderklassens forsvarere. Jah, for hadde Frp styrt landet hadde det hvertfall ikke gått strake veien til helvete. Tilbake til temaet; rasisme finnes verden over. Se på Sør Afrika f.eks. Der går rasismen alle veier. Og hva med Russland; der er det jo helt ekstremt i enkelte områder!
Gjest Motstand' Skrevet 27. november 2009 #14 Skrevet 27. november 2009 Jah, for hadde Frp styrt landet hadde det hvertfall ikke gått strake veien til helvete. Jasså, så en av middelklassesosialistene følte seg truffet av overstående, og klarer ikke å kontre den på andre måter enn å spille på den samme gamle "Frp er fæl"-fløyta? Vel, i alle tilfeller klarte du ikke å demonstrere annet enn at arbeiderklassen ikke lenger har noen forsvare, og dermed sementerer du poenget du prøvde å besvare. For enten det nå blir Frp eller dette dystopiske multikultisamfunnet middelklassesosialistene har lagt kursen mot, så er virkeligheten den at fremtiden for velferdsstaten i alle tilfeller er svært mørk.
Gjest kenneth Skrevet 27. november 2009 #15 Skrevet 27. november 2009 Jah, for hadde Frp styrt landet hadde det hvertfall ikke gått strake veien til helvete. Jasså, så en av middelklassesosialistene følte seg truffet av overstående, og klarer ikke å kontre den på andre måter enn å spille på den samme gamle "Frp er fæl"-fløyta? Vel, i alle tilfeller klarte du ikke å demonstrere annet enn at arbeiderklassen ikke lenger har noen forsvare, og dermed sementerer du poenget du prøvde å besvare. For enten det nå blir Frp eller dette dystopiske multikultisamfunnet middelklassesosialistene har lagt kursen mot, så er virkeligheten den at fremtiden for velferdsstaten i alle tilfeller er svært mørk.Du vet fint lite om hvilken "klasse" Bernardette representerer. Like lite som du vet om hun ble "truffet". Hva er forresten arbeiderklassen anno 2009? Et typisk kjennetegn ved umodne folk er at de tror de har en evne til å foreta en psykologisk fjernanalyse av sine motdebattanter. Tro meg - den evnen har du ikke. (Da hadde du sannsynligvis vært en veldig rik person - og neppe tilbragt tiden med å spre grums på et internettforum). Å blottlegge sin naive tiltro til sine egne egenskaper er kanskje ikke det beste utgangspunktet for å score høyt i en tråd hvor man åpenbart har et ønske om å nå gjennom? Men for all del - stå på!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #16 Skrevet 28. november 2009 Jah, for hadde Frp styrt landet hadde det hvertfall ikke gått strake veien til helvete. Tilbake til temaet; rasisme finnes verden over. Se på Sør Afrika f.eks. Der går rasismen alle veier. Og hva med Russland; der er det jo helt ekstremt i enkelte områder! Absolutt. Men FrP har heller aldri slått om seg med ord som solidaritet og arbeiderklassen heller. I dette regnestykket må vi vurdere dem som faktisk påstår å være arbeiderklassen og folkets forsvarere opp imot hva de faktisk gjør. Systematisk og målrettet har de undersolgt den norske arbeider lagt til rette for en økonomisk situasjon som tvinger begge foreldre i landets familier ut i arbeid for å i det hele tatt overleve økonomisk. Det beste eksemplet på disse ynkryggenes totale mangel på moral og anstendighet og deres vilje til å selge ethvert prinsipp i bytte mot en ministerpost er krigen i Afghanistan. Å bruke norske styrker som støtte i det amerikanske imperealistiske prosjekt i Afghanistan var ikke noe problem for SV i bytte mot noen ministerposter. Det skal mer til enn tomme ord.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #17 Skrevet 28. november 2009 Jah, for hadde Frp styrt landet hadde det hvertfall ikke gått strake veien til helvete. Jasså, så en av middelklassesosialistene følte seg truffet av overstående, og klarer ikke å kontre den på andre måter enn å spille på den samme gamle "Frp er fæl"-fløyta? Vel, i alle tilfeller klarte du ikke å demonstrere annet enn at arbeiderklassen ikke lenger har noen forsvare, og dermed sementerer du poenget du prøvde å besvare. For enten det nå blir Frp eller dette dystopiske multikultisamfunnet middelklassesosialistene har lagt kursen mot, så er virkeligheten den at fremtiden for velferdsstaten i alle tilfeller er svært mørk. Hehe.. Du har truffet noen blitzere du også ja? Snørrunger fra Frogner, Ullern og Røa, oppvokst med sølvskje i munnen, oppblåst ego og en cand mag i blandede fag fra UiO. Noen fillete klær, svart hår, palestinaskjerf og tillagt tykk L og vips så har man en revolusjonær.
Gjest Motstand' Skrevet 28. november 2009 #18 Skrevet 28. november 2009 Hva er forresten arbeiderklassen anno 2009? Åpenbart noe som nå om dagen ikke gir nok "kred" i middelklassesosialistmiljøet å forsvare. Hehe.. Du har truffet noen blitzere du også ja? Snørrunger fra Frogner, Ullern og Røa, oppvokst med sølvskje i munnen, oppblåst ego og en cand mag i blandede fag fra UiO. Ja, jeg har møtt noen sånne, ja.
Gjest Nanette Skrevet 28. november 2009 #19 Skrevet 28. november 2009 Ja det skal bli en morsom fremtid for ungene våre i et samfunn der de fleste hater hverandre. Derfor er det viktig at vi lærer ungene våre å ikke være rasistiske. jeg har selv opplevd somaliere være rasistisk imot meg som er norsk. Har lest meg mye opp om det og fått snakka med endel folk om det, og det jeg har fått lest og hørt da, er at de ser ned på oss norske og dømmer. Og de har ingen problemer med å vise det heller. Dessverre.
Tabris Skrevet 28. november 2009 #20 Skrevet 28. november 2009 En drittsekk er en drittsekk, uansett hudfarge, etnisitet eller kjønn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå