Tvilling76 Skrevet 25. juli 2003 #1 Skrevet 25. juli 2003 Kan noen hjelpe meg? En bekjent av meg skal gifte seg imorgen 26/7 og vi ønsker å sende et lite telegram. Hvor og hvordan kan vi gjøre dette? Tidligere (begynner å bli endel år siden) vet jeg Telenor (Televerket) hadde et telefonnr du kunne ringe inn festtelegrammer, men jeg er usikker på hvorvidt de har denne tjenesten nå.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. juli 2003 #2 Skrevet 25. juli 2003 Telegramtjenesten hos Telenor er lagt ned- dette tror jeg skjedde i 2001. Minnie
Tvilling76 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2003 Takk Minnie, Vet du om noen andre alternativer da??
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. juli 2003 #4 Skrevet 25. juli 2003 Å sende telegram er det nesten ingen som gjør lengre og jeg vet ærlig talt ikke om det finnes andre alternativer, hvertfall ikke i Norge. Telenors telegramtelefon var 138 men dette nummeret er ikke lenger i bruk. Telegramtjenesten har nok blitt overtatt av fax, e- mail, telex og andre kommunikasjonsformer. Minnie
Rapitap Skrevet 25. juli 2003 #5 Skrevet 25. juli 2003 Send dem noen blomster med InterFlora....da får de kort som du har forfattet også!!! Alltid koz med blomster!
Tvilling76 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2003 Send dem noen blomster med InterFlora....da får de kort som du har forfattet også!!! Alltid koz med blomster! Takk, for kjempeforslag. At jeg ikke tenkte på det selv. Jeg vet hvilken kirke de skal gifte seg i, men ikke hvor de skal ha festen, så jeg må nok ta en liten ringerunde for å finne ut av det... Takk!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Det går an å sende telegram fra telegraf.no
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Kan noen hjelpe meg? En bekjent av meg skal gifte seg imorgen 26/7 og vi ønsker å sende et lite telegram. Hvor og hvordan kan vi gjøre dette? Tidligere (begynner å bli endel år siden) vet jeg Telenor (Televerket) hadde et telefonnr du kunne ringe inn festtelegrammer, men jeg er usikker på hvorvidt de har denne tjenesten nå. Kan du ikke bare sende et kort?? Det er jo det som er vanlig å gjøre nå.. Et vanlig gratulasjonskort for bryllup, som du sender i posten.
Gjest Gjest 19.33 Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Det går an å sende telegram fra telegraf.no Hehe... Først nå så jeg at du gjest hadde svart på et spm fra 2003(???)...
Gjest en moderne telegrafist :) Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Hehe... Først nå så jeg at du gjest hadde svart på et spm fra 2003(???)... Ja, og det er enda lenger siden telenor la ned sin telegramtjeneste, men nå går det altså an å få sendt en stilig hilsen fra sin egen pc. uansett om du skal lage spøkefulle telegrammer ifbm en tale eller vil sende en uvanlig og litt høytidelig hilsen kan man gjøre det på telegraf.no
Gjest Miley Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Siden dere nå har dratt opp denne gamle tråden, hva var egentlig (er) et telegram?
Gjest en moderne telegrafist :) Skrevet 4. desember 2008 #12 Skrevet 4. desember 2008 Siden dere nå har dratt opp denne gamle tråden, hva var egentlig (er) et telegram? Folk flest kjenner nok igjen telegram fra viktige hendelser i våre liv, som for eksempel hilsninger i forbindelse med bryllup og jubileum. ifølge wikipedia.net er telegrafi (fra gresk tele = fjern og grapho = skrive) tekniske innretninger som benyttes til å overføre skriftlige budskap over en lengre distanse som for eksempel mellom to byer. Et telegram er dermed et budskap som er sendt ved hjelp av en teknisk innretning over en lengre distanse.. kanskje epost kan kalles dagens telegram? Hva telegram har blitt brukt til i Norge kan historikeren Henrik G. Bastiansen, en av forfatterne som har skrevet "Norsk mediehistorie" fortelle mer om. Bl.a. har han skrevet om hvor viktig telegrafen var i forbindelse med unionsoppløsningen fra unionen med Sverige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå