Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestegjest
Skrevet

Har tatt en drink etter jobb med en kollega fra en annen avdeling noen ganger, vi har spist middag ute et par ganger, vært ute på byen og hatt det hyggelig.

Han er 40 og hyggelig, og er som en venn.

Så sier han at jeg bør invitere på kino og besøke i utlandet der han skal jobbe nå. Det høres jo bra ut, og perfekt å ha en mannlig venn en kan prate med, som gidder å høre på og prate på bar med.

Men vil han noe mer tro? Det kan virke litt slik? Bør jeg si noe om at jeg bare vil være venner, eller bare la det skure og gå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Virker det som han vil noe mer så kan du si at du liker han godt som venn men at dere nok ikke passer som kjærester!

Gjest Gjestegjest
Skrevet

Men hva om han da sier "vi har det jo så moro og snakker så bra sammen, trodde du var interessert jeg!"?

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville sagt rett ut at jeg kun var interessert i han som en venn. Jeg tror jeg litt diskre ville forsøkt å lure det inn i en samtale. Eller snakk om noen du dater, at du skal ut på byen å sjekke mannfolk ol. Tenker iallefall at det ville vært minst sårende om det var jeg som var den interesserte parten.

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke likt å bli brukt som tidsfordriv mens hun venter på at elskeren skal dukke opp. Da kan hun heller finne seg en annen og vente med, så kan jeg heller komme etterpå til sex.

Gjest Gjest
Skrevet

Men samtidig bør vel mannen med ord /verbal kommunikasjon) si at han er interessert, eventuelt komme med fysiske tilnærmelser, slik at han får avklart?!

Gjest norah
Skrevet
Har tatt en drink etter jobb med en kollega fra en annen avdeling noen ganger, vi har spist middag ute et par ganger, vært ute på byen og hatt det hyggelig.

Han er 40 og hyggelig, og er som en venn.

Så sier han at jeg bør invitere på kino og besøke i utlandet der han skal jobbe nå. Det høres jo bra ut, og perfekt å ha en mannlig venn en kan prate med, som gidder å høre på og prate på bar med.

Men vil han noe mer tro? Det kan virke litt slik? Bør jeg si noe om at jeg bare vil være venner, eller bare la det skure og gå?

eeh...hele trikset med å ikke lede noen feil an er jo å ikke spise middag med dem alene/gå ut på byen alene osv.

for å unngå misforståelser så inviterer man når det er flere med - spesielt når det gjelder middag.

det kalles vel en date?

Gjest Gjest
Skrevet

Jo, det høres ut som klassiske dates, men: det kan forveksles med venneskap i begynnelsen, dersom den ene ikke har noen romantiske følelser overfor den andre.

Han inviterer og vil at jeg skal invitere...og først etter en stund forstår jeg at han sannsynligvis mener noe mer.

Skrevet (endret)

Det verste du kan gjøre er å la det skure og gå og ikke fortelle han at du kun er interesert i vennskap og ikke noe mer. Jeg syns det er veldig stygt gjort, når både menn og kvinner forleder hverandre (enten bevisst eller ubevisst) med å skape falske forventinger og/eller forhåpninger at det kan utvikle seg til noe mer.

Vær ærlig med dine intensjoner, så kaster du ikke bort hans tid (om han tror at det blir noe mellom dere)

Med alle disse invitasjoner, høres det ufornektelig ut som dating og da er det stygt av deg å gi ham inntrykk av at det kan utvikle seg til noe, når du ikke er romantisk-interesert i ham.

Endret av Queen B
Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Jeg hadde ihvertfall ikke likt å bli brukt som tidsfordriv mens hun venter på at elskeren skal dukke opp. Da kan hun heller finne seg en annen og vente med, så kan jeg heller komme etterpå til sex.

Men kvinnen kan jo tenke at det er kjekt med en venn hun kan ta en drink med, spise ute med, prate med osv.?

Skrevet

Være en venn? Tror det høres mer ut som at trådstarter vil ha seg en forbindelse. en å prate med, en som gidder å lytte og høre på det jeg har å si forteller trådstarter.

Hvorfor kan ikke hun eller høre litt på hva han har å si? Lytte litt til ham?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Være en venn? Tror det høres mer ut som at trådstarter vil ha seg en forbindelse. en å prate med, en som gidder å lytte og høre på det jeg har å si forteller trådstarter.

Hvorfor kan ikke hun eller høre litt på hva han har å si? Lytte litt til ham?

Det kan jo hende at hun gjør det, vet du, lytter til ham også. Ellers hadde han vel ikke giddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...