Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg bare lurer på om det er noen av dere som ville/ ikke ville vasket ALLE kluter sammen i vaskemaskinen på 90 grader?

Med alle kluter, så mener jeg å blande oppvaskkluten med f.eks gulvkluten.

Jeg får meg ikke helt til å gjøre det, men jeg tenker miljø og vil da egentlig vaske alle sammen i lag på 90 grader, men dreper det alle bakterier?

Videoannonse
Annonse
Gjest Invicta
Skrevet

Skulle da tro det, de fleste bakterier blir drept på 60 grader.

Skrevet

Ja, vettu hva... Det har ikke falt meg inn at det skulle være et problem...

På 90 grader blir det RENT!

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg vasker alle kluter på hurtigprogram 60 grader etter hver gang jeg har vasket. Det er tilstrekkelig til å drepe alle bakterier. På kjøkkenet bruker jeg uansett engangskluter eller denne. Engangskluten går i søpla, og Eva Solo-kluten går i sekstigradersvask.

Skrevet

Jeg vasker alle slags kluter (altså både kjøkkenkluter og vaskekluter) sammen med håndduker på 60 grader. Det blir jo rent, så det er helt uvesentlig at de ble blandet sammen.

Skrevet

køyrer alt av kluter, vaskekluter, og handklær (og til tider sengetøy) på 90grader...kanskje unødvendig varmt...kluter skal iallfall på 90 grader i mitt hus.

Skrevet
køyrer alt av kluter, vaskekluter, og handklær (og til tider sengetøy) på 90grader...kanskje unødvendig varmt...kluter skal iallfall på 90 grader i mitt hus.

Det er bare at det er skikkelig ekkelt å tenke på at den kluten man vasker doen med, skal vaskes sammen med oppvaskkluten.

Men hiver alt på 90 grader.

Skrevet

Her vaskes alt av håndklær, kluter og undertøy sammen, alt på nitti grader. Gullende rent, helt utvilsomt.

Skrevet
Det er bare at det er skikkelig ekkelt å tenke på at den kluten man vasker doen med, skal vaskes sammen med oppvaskkluten.

Jeg kjøper First price-kluter og bruker på doen, og kaster de etterpå. Resten av klutene vasker jeg på 60 grader sammen med håndduker.

Skrevet

Her går oppvaskkluter, kjøkkenhåndklær, vaskekluter, gulvkluter og håndklær som er brukt til bleieskift på 90 grader.

Håndklær som ikke er brukt til bleieskift, undertøy og sengetøy går på 60.

Skrevet

Vasker ikke gulvkluter/mopper sammen med andre ting fordi jeg ikke vil at hår og annet rusk skal feste seg i kopptuer, kopphåndklær osv.

Men ellers vasker jeg truser, kopphånklær og kopptuer sammen på 60 eller 90 grader.

Skrevet

Eg tenker at det er nettopp det. Ekkelt å tenke på, men ikkje noko farleg i praksis. Just psykisk. Derfor gjer eg det. 90 grader tar knekken på det meste uansett.

Skrevet

Det bekymrer meg ikke, så jeg vasker alt sammen, kluter av alle salg, sengklær og håndklær sammen på 60 grader. Det blir rent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...