Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tinkerbell87
Skrevet (endret)

På torsdag var jeg hos frisøren, skulle bare stusse det litt, jeg ville beholde lengden. Hun spurte hvor mye hun kunne klippe av, og jeg sa 3 cm, ikke mer eller mindre, hun viste med fingrene sine, og jeg nikket. Hun dro og lugget i håret mitt, hun ba meg om å reise meg opp etter en stund, og begynte å klippe håret mens jeg sto. Hun tok mer enn 8 cm, og håret er ikke jevnt engang. Jeg sa at jeg likte å ha det rett bak, og at hun ikke skulle røre "sveisen", men etter at vi var ferdig sa hun at rett ikke var "in" lengre, og at hun hadde fikset litt bak. Jeg ble så sur, jeg sa jo at hun ikke skulle gjøre noe, jeg var jo fornøyd med "sveisen". Var ikke mye hun skulle gjøre, annet enn å stusse det. Venstre side er mye kortere enn høyre siden. Jeg ser så stygg ut nå. Jeg er så lei meg, hvorfor skjønner ikke frisører hva det å stusse er? Og hvorfor tror de at de kan gjøre noe annet enn det kunden sier og ber om?

Endret av Tinkerbell87
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Skjønner godt du er fortvilt. Du skulle nektet å betale. Når du på forhånd forklarte tydelig hvor mye du ville ha det klippet, så er det uhørt av en frisør å klippe mer. Det er kunden som bestemmer hvordan håret skal se ut, ikke frisøren.

Skrevet

Jeg hadde også blitt fortvilet hvis frisøren gjorde noe annet enn jeg ba om. Det er jo ikke alle som bryr seg om hva som er in eller ikke. De kan komme med forslag, men til sist er det eieren av håret som bestemmer. Jeg har en fast frisør som jeg vet er flink og vet hvordan jeg liker håret. Det synes jeg er mye tryggere.

Du har faktisk rett til å klage. Da kan frisøren i alle fall rette opp skjevhetene.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet
Jeg hadde også blitt fortvilet hvis frisøren gjorde noe annet enn jeg ba om. Det er jo ikke alle som bryr seg om hva som er in eller ikke. De kan komme med forslag, men til sist er det eieren av håret som bestemmer. Jeg har en fast frisør som jeg vet er flink og vet hvordan jeg liker håret. Det synes jeg er mye tryggere.

Du har faktisk rett til å klage. Da kan frisøren i alle fall rette opp skjevhetene.

Jeg har tenkt på å klage, men jeg vil ikke at hun skal røre håret mitt igjen. Så hvis jeg klager så håper jeg en annen kan rette opp. Jeg har en fast frisør selv, men hun er på ferie nå, og kommer ikke tilbake før juli, derfor jeg dro til en annen, tenkte ikke at stussing skulle være så vanskelig.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet
Skjønner godt du er fortvilt. Du skulle nektet å betale. Når du på forhånd forklarte tydelig hvor mye du ville ha det klippet, så er det uhørt av en frisør å klippe mer. Det er kunden som bestemmer hvordan håret skal se ut, ikke frisøren.

Det kunne jeg ha gjort, men jeg er så pleaser av meg :kjefte:

Tenker på å ringe å klage nå da.

Gjest Gjest
Skrevet

Fysj, så dårlig! Ikke la henne slippe unna med dette vertfall. Du burde få pengene tilbake, og at noen retter opp hennes feil (selv om man ikke kan få på plass igjen de 5cm for mye :tristbla: ).

Den faste frisøren min har sluttet i jobben. Jeg kommer til å se ut som en hulder fremover, for det tar nok tid før jeg tør å gå til noen andre...

Skrevet

Herlighet, jeg hadde blitt forbanna om dette var meg.

For det første, krev få pengene tilbake. Du har ikke fått det du bad om og da burde du ikke betale.

For det andre ville jeg fortalt verden hvor dette ble gjort.. Greit som en advarsel for oss andre :)

Skrevet

Krev å få pengene tilbake. Selvom hun er frisør, så står hun ikke fritt til å gjøre hva hun vil med håret DITT! Hun kan råde deg til å gjøre endringer, men om du ikke vil det, så skal hun følge det du sier.

Jeg har selv vært frisør, og akkurat dette var noe av det jeg fikk mest skryt for faktisk. At jeg hørte på kunden og gjorde det de ville jeg skulle gjøre.

Skrevet (endret)

Jeg har vært der selv, og det er ikke moro. Hvordan man kan gå fra stussing til å nærmest halvere lengden, i tillegg til å nesten klippe pannelugg, uten at man er bedt om det, er et mysterium for meg. Jeg klagde ikke den gangen, fordi jeg syns det var ubehagelig når frisøren var så hyggelig som person. Men jeg burde ha gjort det. Nå har jeg funnet meg en fast frisør, og jeg tør ikke å gjøre noe med håret hvis jeg vet hun er på ferie. Sånn har jeg faktisk blitt, etter noen år med frisørskrekk.

Men altså, du kan be om å få pengene igjen.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Du har all grunn til å være sint og frustrert! jeg er sikker på at du er pen uansett! Det er ikke sveisen som bestemmer om du er fin nemlig! (!). Jeg har lenge slitt med å tørre å stole på frisører! De jeg har vært hos har jeg ikke vært fornøyd med. De har ALLTID tatt ALT for mye når jeg bare skal klippe tuppene.. Jeg blir faktisk sint når jeg tenker på det! Men NÅ har jeg ENDELIg funnet meg en favorittfrisør som er fantastisk. Jeg lar hun ikke klippe da.. For jeg VET hun klipper ALT for mye om hun får slippe til.. Så hun får farge det og kure det.. Så klipper jeg tuppene selv.. Jeg vil ikke miste MANGE cm med hår når jeg kommer til frisøren og ber de klippe den ENE cm med slitt hår. Nei.. Jekla Frisører ass =/

Gjest Tinkerbell87
Skrevet
Herlighet, jeg hadde blitt forbanna om dette var meg.

For det første, krev få pengene tilbake. Du har ikke fått det du bad om og da burde du ikke betale.

For det andre ville jeg fortalt verden hvor dette ble gjort.. Greit som en advarsel for oss andre :)

Det ble gjort på magic i vinterbrosenteret. Vet de har dårlig hudpleiere, men tenkte at frisørene sikkert var flinkere.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet
Jeg har vært der selv, og det er ikke moro. Hvordan man kan gå fra stussing til å nærmest halvere lengden, i tillegg til å nesten klippe pannelugg, uten at man er bedt om det, er et mysterium for meg. Jeg klagde ikke den gangen, fordi jeg syns det var ubehagelig når frisøren var så hyggelig som person. Men jeg burde ha gjort det. Nå har jeg funnet meg en fast frisør, og jeg tør ikke å gjøre noe med håret hvis jeg vet hun er på ferie. Sånn har jeg faktisk blitt, etter noen år med frisørskrekk.

Men altså, du kan be om å få pengene igjen.

Frisørskrekk er noen jeg føler på kroppen nå, tror jeg kommer til å la det vokse uten å klippe det igjen. Men jeg føler jeg må rette litt på det, kan ikke gå ut sånn, så om noen vet om en flink frisør som hører etter i Oslo, så skrik ut.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet
Krev å få pengene tilbake. Selvom hun er frisør, så står hun ikke fritt til å gjøre hva hun vil med håret DITT! Hun kan råde deg til å gjøre endringer, men om du ikke vil det, så skal hun følge det du sier.

Jeg har selv vært frisør, og akkurat dette var noe av det jeg fikk mest skryt for faktisk. At jeg hørte på kunden og gjorde det de ville jeg skulle gjøre.

Huff, hvorfor velger flinke frisører å slutte? Eller reise på ferie, hehe :sjenert: Vi trenger jo dere :fnise: Godt å høre at noen faktisk hører etter.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet
Du har all grunn til å være sint og frustrert! jeg er sikker på at du er pen uansett! Det er ikke sveisen som bestemmer om du er fin nemlig! (!). Jeg har lenge slitt med å tørre å stole på frisører! De jeg har vært hos har jeg ikke vært fornøyd med. De har ALLTID tatt ALT for mye når jeg bare skal klippe tuppene.. Jeg blir faktisk sint når jeg tenker på det! Men NÅ har jeg ENDELIg funnet meg en favorittfrisør som er fantastisk. Jeg lar hun ikke klippe da.. For jeg VET hun klipper ALT for mye om hun får slippe til.. Så hun får farge det og kure det.. Så klipper jeg tuppene selv.. Jeg vil ikke miste MANGE cm med hår når jeg kommer til frisøren og ber de klippe den ENE cm med slitt hår. Nei.. Jekla Frisører ass =/

Hear, hear :ironi:

Jeg var faktisk fornøyd med sveisen, men tydeligvis var det ikke "in" nok. Hvoran klarer du å stusse håret ditt selv?

Skrevet (endret)

Jeg har faktisk funnet en frisør som gjør nøyaktig det jeg ber om, og prisen er ikke altfor ille heller. Jeg sier klipp bort de to slitte cm, hun tar tak viser meg og spør om det er ok også gjør hun akkurat det. Hun spør alltid om ting er ok før jeg går, og dersom jeg sier at jeg syns det ble for spisst bak så klipper hun det mindre spisst. Nå har jeg seff glemt hva hun heter, men hun jobber på G frisør på grønland i Oslo, snakker svensk og har asiatisk utseende. Koster rett under 300 for klipp og styling.

Endret av Nienna83
Skrevet

Det finnes frisører som faktisk klipper som man ber dem om, og dét uten å mase med at "jammen er du sikker på at du vil ha det sånn og sånn", men de vokser ikke på trær... Mitt eneste tips er å lete til du finner en sånn, og når du har funnet henne, så holder du deg til henne! Har selv bedrevet "utroskap mot frisøren", men angret kjapt den dagen en tilfeldig bimbo klarte å klippe håret mitt slik at det så mer slitt ut da jeg gikk ut enn da jeg kom inn, bare kortere.

Skrevet

Jeg var faktisk fornøyd med sveisen, men tydeligvis var det ikke "in" nok. Hvoran klarer du å stusse håret ditt selv?

Det er ikke opp til frisøren å bestemme! Makan til frekkhet! =/

Jeg bruker flere strikker og klyper og jobber meg fra det innerste håret og ut. Klipper akuratt så mye tupper jeg vil ha klippet! Fantastisk!;) hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...